ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

P - Pozycjonowanie (Encyklopedia Marketingu)

NowyMarketing.pl, 31.08.2016r. Autor: Wojciech Szymański

Czym jest pozycjonowanie? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.


[Wojciech Szymański:] Cykl działań, które zmierzają do tego, aby strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania. To metoda alternatywna do boksów sponsorowanych, czyli do reklamy w płatnej części wyników wyszukiwania.

Prace pozycjonerskie można podzielić na trzy zasadnicze elementy:

  1. Optymalizacja strony (SEO - Search engine optimization)
  2. Link building
  3. Budowa zaufania wyszukiwarki do witryny.

Bardzo częstym błędem popełnianym w pozycjonowaniu to przedkładanie ilości linków ponad budowę zaufania. Obecnie Google przykłada ogromną wagę do tego, jak wygląda zaufanie do witryny, co warto mieć to na uwadze.

Istnieje szereg firm świadczących usługi pozycjonowania, a możliwe modele rozliczania to:


Opłata za efekty

  • Od pozycji konkretnych fraz kluczowych
  • Od ilości wejść z wyników wyszukiwania (np. 10 gr od wejścia)
  • Od wzrostu ruchu – np. za wzrost o 10% w stosunku do wcześniejszego miesiąca


Opłata stała

  • Stała opłata abonamentowa (ryczałtowa)
  • Stała opłata abonamentowa z ustaloną ilością godzin (np. 10 godz /ms)


Opłata mieszana

  • Stała opłata abonamentowa + opłata od pozycji fraz kluczowych
  • Stała opłata abonamentowa + opłata za ilość konwersji z Google
  • Stała opłata abonamentowa + opłata za ilość wejść z wyszukiwarki


Według wielu ekspertów zmiany w algorytmach Google dążą do tego, aby w przyszłości skupić się wyłącznie na normalnym i kompleksowym marketingu marki, a strona wypozycjonuje się niemalże sama. Mowa tutaj szczególnie o podejmowaniu kroków, które mają na celu sztuczne zdobywanie linków do strony, co będzie miało coraz mniejsze znaczenie w procesie pozycjonowania.

Pozycjonowanie jest jedną z najbardziej efektywnych metod promocji w Internecie, a dobrze opracowana oraz zrealizowana strategia zapewnia przewagę nad konkurencją.


 Autor


Wojciech Szymański, Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.

Publikacja: NowyMarketing.pl, 31.08.2016r.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Zawód: PR-owiec (Kariera w marketingu)

11 sierpnia 2016
NowyMarketing.pl, 10.08.2016r. Autor: Łukasz Szymański

Sport i marketing w jednej parze

21 lipca 2016
NowyMarketing.pl, 21.07.2016r. Autorzy: Adrian Kaczor, Bartłomiej Pyrek

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas