-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Sama optymalizacja strony nie jest procesem szczególnie złożonym, jednak jej techniczną część (SEO) niełatwo jest przeprowadzić bez dysponowaniem specjalistyczną i techniczną wiedzą. Poniżej zawarte opracowanie zostało przygotowane w taki sposób, by poradziły sobie z nim również osoby niewprawione w programowanie czy konfigurowanie serwerów.
Aspekt pozycjonowania można rozważać dwojako. Pierwszy sposób polega na przyjęciu 5 paradygmatów pozycjonowania:
1. Rozbudowana strona internetowa
Określenie ile podstron powinna zawierać strona jest nierzadko trudne do zdefiniowania. Warto w takim przypadku kierować się zasadą, by minimalny poziom rozbudowana był taki, jak u konkurencji. Z drugiej strony, im więcej wartościowego contentu, tym lepiej – zarówno na podstronach, jak i łączna ilość tych podstron.
Takie założenie wynika z faktu, iż Google docenia oraz przypisuje większe zaufanie stronom, które oferują internaucie wartość dodaną, ale również taką, która regularnie rośnie – tutaj liczy się ciągłe aktualizowanie. Zwiększona ilość podstron z drugiej strony wspomaga pozycjonowanie na tzw. długi ogon (long tail), zwiększając tym samym potencjał wyszukiwawczy. Nie należy zapominać o użytkownikach, którzy dzięki wartościowym treściom będą sobie stronę polecać i dzielić się linkiem do niej.
W osiągnieciu tych założeń pomocne będą takie zakładki jak baza wiedzy, aktualności i oczywiście na bieżąco prowadzony blog. Warto część ruchu na stronie przerzucić na samych internautów w postaci systemu ocen, możliwości wystawiania opinii i komentarzy.
2. Strony puste lub o ograniczonej ilości treści
Google lubi dużo wartościowych treści, analogicznie więc nie „patrzy” na brak contentu w sposób przychylny. Rozbudowanie witryny o nowe podstrony nie może odbywać się na zapełnianiu ich kilkoma zdaniami – warto jest tutaj zachować równowagę i dopilnować, by każda podstrona była odpowiednio wypełniona.
Ponadto Google nie lubi tworzenia stron dla samej idei i widzi takie praktyki jako próbę spamu. Minęły czasy, kiedy sama ilość podstron miała jakąś wartość – obecnie to treść jest dla Google priorytetem. Dlatego samo tworzenie stron nie wspomoże pozycjonowania.
Zapewnienie wartościowych treści musi odbywać się w stosunku do każdego aspektu sklepu – od opisu firmy, po opisy produktów. Absolutnie wszystkie treści na stronie muszą być oryginalne i pisane z myślą o klientach, a nie o robotach wyszukiwarki. Dodatkowo na kartach produktu warto rozważyć zamieszczenie dodatkowych funkcjonalności (np. promocje, sprawdź dostępność, klienci oglądali również itp.), które wspomogą content. Jeśli jednak zapewnienie wysokiej jakości treści nie jest możliwe, wówczas należy wykluczyć takie strony z indeksowania w wyszukiwarkach (NOINDEX).
3. Skopiowane treści
Kopiowanie opisów produktów z innych stron lub bezpośrednio od producenta jest jednym z najczęstszych nieetycznych i zarazem szkodliwych pod względem pozycjonowania praktyk. Wynika również z chęci zapełnienia stron jakąkolwiek treścią, by nie doprowadzić do posiadania bezwartościowych podstron.
Nie jest to jednak praktyka zalecana, a co więcej – może poważnie zaszkodzić. Google przede wszystkim ceni strony z wartościowymi i oryginalnymi treściami. Konieczne jest zatem postawienie na jakość, a nie na ilość tekstów. Oryginalność jest tutaj kluczowa. Kopiowanie nawet w ramach tego samego serwisu może doprowadzić do zablokowania strony.
By zapewnić sobie oryginalne treści, najlepiej zatrudnić copywritera, który będzie odpowiedzialny za redagowanie oryginalnych opisów produktów. Jeśli jednak sklep nie może sobie pozwolić na tworzenie całkowicie nowych treści, a zamieszczone na kartach produktów treści stanowią kopię z innych stron, wówczas konieczne jest wskazanie Google treści z wyższym priorytetem, poprzez określenie tagu CANONICAL.
4. Elementy interaktywne oraz powiązania z social media
Google nieustannie wprowadza zmiany w algorytmie. Ostatnio gigant ogłosił, iż dla robotów wyszukiwarek ma znaczenie również to, w jaki sposób zachowują się na niej użytkownicy – czas przebywania, współczynnik odrzuceń przy ruchu pochodzącym z wyników.
W zachęcaniu internautów do przebywania na stronie okazać mogą się elementy interaktywne. Mogą to być umieszczone na kartach produktów filmiki wideo, prezentacje ze Slideshare , czy zdjęcia z Instagrama. Badania wskazują, że ich obecność zachęca użytkowników do dłuższego przebywania na witrynie oraz przechodzenia na kolejne zakładki. Warto zadbać również o powiązanie z kanałami social media, które przy okazji są dla Google dodatkowym argumentem w „budowaniu zaufania”.
5. Zachęta użytkownika do samodzielnego linkowania
Początki pozycjonowania opierały się przede wszystkim na zdobywaniu jak największej ilości linków, które prowadzą do witryny. Obecnie ten kierunek SEO ustąpił na rzecz jakościowych treści, jednak w działaniach pozycjonujących absolutnie nie można tego kroku pominąć. Pomocą w zdobywaniu wartościowych linków może okazać się sam użytkownik tzw. linkbaiting. Zdobywanie w ten sposób linków z wartościowych witryn jest naturalnym sposobem na budowanie siły domeny.
By zachęcić internautów do takich praktyk, w witrynie można umieścić widgety np. polecające lub z codziennymi promocjami. Zachęcające są również przydatne narzędzia, które mogą być przez użytkowników przydatne, a co za tym idzie – polecane przez nich.
Współpraca z blogerami to kolejny sposób na zdobywanie linków. Można nawiązać współpracę, w ramach której twórcy otrzymujący próbki produktów wystawiają recenzję z linkiem. Ponadto warto ich zachęcić do dzielenia się z czytelnikami ciekawymi dla czytelników informacjami np. o promocji.
Drugim sposobem na osiągnięcie dobrych wyników w pozycjonowaniu jest podejście techniczne. Warto zaznaczyć, że na czynników wynikających z pozycjonowania jest ponad 200. Można je podzielić na 3 grupy:
- SEO - optymalizacja kodu witryny oraz działanie strony – nie wykluczając prac związanych z serwerem.
- Link Building – opiera się na zdobywaniu wartościowych i tematycznie powiązanych ze stroną linków
- Trust Rank – budowanie zaufania do witryny przez Google
Powyższy artykuł podszedł do kwestii pozycjonowania strony internetowej w ujęciu ideologicznym, jednak warto mieć świadomość, że w zasadzie opisane aspekty bazują właśnie na technicznych przesłankach.
Może zainteresują Cię także
12 rzeczy, które zabiją Twój sklep internetowy
Dlaczego warto reagować na komentarze w social media
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności