-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Shopware 6 to zupełnie nowa jakość w handlu elektronicznym. Platforma została wyposażona w narzędzia, które moją ułatwić pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie obecnych klientów. Narzędzia te mają bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży.
Chcąc spełnić oczekiwania klientów wdrożono moduł reguł, wrażeń zakupowych, a ponadto udoskonalono obsługę klienta.
W nowej wersji skupiono się na wrażeniach zakupowych użytkowników. Zostały wprowadzone liczne, innowacyjne funkcje, których zadaniem jest optymalizacja procesu zarządzania platformą sprzedażową oraz ułatwienie procesu zakupowego klientów. Shopware 6 został dostosowany do potrzeb przedsiębiorstw z sektora B2B, specjalizujących się w sprzedaży złożonych produktów.
Rolą współczesnych sklepów internetowych nie jest już tylko zaspokajanie ich potrzeb, ale także kształtowanie tych wymagań. Wszystkie kluczowe aktualizacje związane z kompatybilnością oraz bezpieczeństwem będą dostępne w Shopware 5 tylko do 2024 roku. Chcąc korzystać z innowacyjnych rozwiązań, należy zaplanować migrację danych do wersji 6. Im szybciej, tym lepiej.
Co nowego w Shopware 6?
Bez wątpienia ogromna zaletą nowej wersji jest dobrze przemyślany interface użytkownika, struktura oparta na interface API oraz niezwykła łatwość używania. Ponadto umożliwia przeprowadzanie kompleksowych działań marketingowych na stronie, kontrolowanie marketplace'ów, a także kanałów wejścia na rynek.
- Shopping Experiences - to funkcja stworzona z myślą o optymalizacji obsługi klienta oraz prowadzenia działań marketingowych w bardziej ukierunkowany sposób.
- Kreator reguł – jest istotnym narzędziem z punktu widzenia sprzedającego. Pozwala ustalić specjalne warunki sprzedaży dla zdefiniowanych grup klientów.
- Widoczność ręcznie utworzonych klientów – z myślą o klientach, którzy składają zamówienia drogą tradycyjną (telefon, poczta), stworzono moduł ręcznego wprowadzania klientów. Stworzono również tagi, które mają pomóc w wyszukiwaniu i rozpoznawaniu tych klientów.
- Usprawnienie Flow Builder – pozwala na sprawne sortowanie przepływów oraz procesów, według określonych kryteriów. Nowością jest możliwość sortowania według statusu.
- Transmisja plików – zoptymalizowana została opcja dodawania plików posiadających takie same nazwy. W wersji 6 można dokonać wyboru, którego pliku użyć. Pozwoli to uniknąć powielania danych.
- Dostosowanie cen do klientów – ta funkcja daje możliwość ustalania indywidualnych cen dla poszczególnych grup klientów.
- Wysoka wydajność – platforma ma pracować wydajnie, nawet przy dużej ilość oferowanych produktów i kombinacji cenowych.
- Rozwój obsługi klienta – umożliwia doskonalenie najważniejszych funkcji handlu. W łatwy sposób możliwe jest zintegrowanie sklepu internetowego z systemami, których dostawcami są inne, zewnętrzne firmy.
Dzięki tym i innym funkcjom właściciele sklepów mają do dyspozycji wszystkie kluczowe narzędzia potrzebne do skutecznego zarządzania sklepem internetowym.
Jak wygląda przeniesienie danych z wersji 5 na wersje 6?
Wydawać by się mogło, że przeniesienie danych z Shopware 5 do Shopware 6 wymaga tylko aktualizacji. W rzeczywistości nie jest to takie proste. Systemy mają zupełni różne podstawy strukturalne, dlatego dane powinny zostać przeniesione przez osobę, która posiada doświadczenie w dostosowywaniu systemów e-sklepów.
Napisz do nas. Przeanalizujemy potrzeby Twojego biznesu i podpowiemy skuteczne narzędzia, które pomogą w jego rozwoju.
Istnieją funkcje, których proces migracji jest zdecydowanie łatwiejszy. Są nimi:
- pola tekstowe,
- kategorie,
- bazy danych producentów,
- dane podstawowe produktu.
Występują również obszary nieco bardziej złożone, które są zapisywane w różnych lokalizacjach lub w innym formacie w Shopware 6. Należą do nich:
- ustawienia SEO,
- metody wysyłki i płatności,
- przejście z Shopping World do Shopping Experiences,
- nowe szablony projektów.
Po wprowadzeniu zmian administracja w Shopware 6 jest jeszcze bardziej szczegółowa. Niezbędne są jej dodatkowe modyfikacje, m.in. w sposobie pracy z systemem sklepowym. Odpowiednio zaplanowana migracja jest kluczowym czynnikiem sukcesu.
Migracja a wtyczki
Wtyczki, które były używane w Shopware 5 nie będą działać w nowej wersji. Od tej reguły nie ma wyjątków. Dzieje się tak, ponieważ kilka funkcji nowej wersji systemu to funkcje, które już wcześniej wymagały instalacji wtyczek.
Ponadto nie wszyscy programiści aktualizują wtyczki. Również w tym przypadku wskazana jest współpraca z usługodawcą, który może w przyszłości dostarczyć brakujących funkcji, jeśli nie są one jeszcze dostępne w Shopware 6. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że taka osoba może kontaktować się z producentem wtyczek w imieniu właściciela sklepu internetowego.
Źródło: https://www.shopware.com/en/news/7-minute-guide-to-ecommerce-automation/
Fazy migracji
Klienci oczekują sklepu internetowego, który zawsze będzie działał płynnie. Nie interesują ich zmiany, które mają miejsce na platformie. Chcąc sprostać tym oczekiwaniom należy dokładnie zaplanować migrację danych. Najlepszym rozwiązanie jest przeprowadzenie jej w oddzielnych fazach.
F1: Planowanie i analiza działań – to wyodrębnienie danych z Shopware 5, które mają znaleźć się w nowej wersji oraz określenie cech nowego sklepu. Na podstawie tych informacji ustala się konkretne daty działań związanych z przenoszeniem danych.
F2: Migracja – jej celem jest zautomatyzowanie jak największej części procesu migracji. Tym samym minimalizowane są zasoby oraz koszty. Dane, których nie można przenieść automatycznie, zostaną przeniesione manualnie.
F3: Ponowne uruchomienie – w tej fazie następuje automatyczne przenoszenie danych do Shopware 6 (w tym samym czasie sklep nadal działa w oparciu o wersję 5). Na tym etapie określane są również ustawienia i konfiguracja funkcji, a ponadto wdrażane są wtyczki.
F4: Uruchomienie – przed przeniesieniem sklepu na Shopware 6 konieczne jest przeprowadzenie testów, które pozwolą wykryć niezgodności. W momencie, kiedy platforma działa prawidłowo stary sklep jest wyłączany.
Podsumowane
Przeniesienia sklepu z Shopware 5 do Shopware 6 nie da się zrobić od ręki. Przygotowanie planu migracji jest trudne i wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu. Niezbędne jest wyodrębnianie danych, które są kluczowe dla e-sklepu oraz tych, które są zbędne. Shopware 6 pozwala redukować obciążenie pracą, eliminować zbędne procesy, a także ułatwi zarządzanie platformą.
Dlatego najlepiej nie czekać z przejściem na nową wersję do 2024 roku. Wersja 6 zapewnia bezpieczeństwo techniczne oraz prawne. Dodatkowo właściciele sklepów internetowych będą mieli więcej czasu na zapoznanie się z nowymi funkcjami, a klienci będą mogli szybciej korzystać z wprowadzonych innowacji technicznych.
Może zainteresują Cię także
Shopware 6 – lutowe aktualizacje
Direct-to-Consumer (D2C) – 11 kroków do sukcesu
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.