Obejrzyj webinar"Pimcore w praktyce: Jak skutecznie zarządzać informacjami o produkcie?"

Przeniesienie sklepu internetowego z Shopware 5 na Shopware 6

W 2024 roku zakończy się wsparcie dla Shopware w wersji 5. Od tego momentu wsparcie będzie udzielane tylko wersji Shopware 6.

Shopware 6 to zupełnie nowa jakość w handlu elektronicznym. Platforma została wyposażona w narzędzia, które moją ułatwić pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie obecnych klientów. Narzędzia te mają bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży.

Chcąc spełnić oczekiwania klientów wdrożono moduł reguł, wrażeń zakupowych, a ponadto udoskonalono obsługę klienta.

W nowej wersji skupiono się na wrażeniach zakupowych użytkowników. Zostały wprowadzone liczne, innowacyjne funkcje, których zadaniem jest optymalizacja procesu zarządzania platformą sprzedażową oraz ułatwienie procesu zakupowego klientów. Shopware 6 został dostosowany do potrzeb przedsiębiorstw z sektora B2B, specjalizujących się w sprzedaży złożonych produktów.

Rolą współczesnych sklepów internetowych nie jest już tylko zaspokajanie ich potrzeb, ale także kształtowanie tych wymagań. Wszystkie kluczowe aktualizacje związane z kompatybilnością oraz bezpieczeństwem będą dostępne w Shopware 5 tylko do 2024 roku. Chcąc korzystać z innowacyjnych rozwiązań, należy zaplanować migrację danych do wersji 6. Im szybciej, tym lepiej.
 

Co nowego w Shopware 6?

Bez wątpienia ogromna zaletą nowej wersji jest dobrze przemyślany interface użytkownika, struktura oparta na interface API oraz niezwykła łatwość używania. Ponadto umożliwia przeprowadzanie kompleksowych działań marketingowych na stronie, kontrolowanie marketplace'ów, a także kanałów wejścia na rynek.

  • Shopping Experiences - to funkcja stworzona z myślą o optymalizacji obsługi klienta oraz prowadzenia działań marketingowych w bardziej ukierunkowany sposób.
     
  • Kreator reguł – jest istotnym narzędziem z punktu widzenia sprzedającego. Pozwala ustalić specjalne warunki sprzedaży dla zdefiniowanych grup klientów.
     
  • Widoczność ręcznie utworzonych klientów – z myślą o klientach, którzy składają zamówienia drogą tradycyjną (telefon, poczta), stworzono moduł ręcznego wprowadzania klientów. Stworzono również tagi, które mają pomóc w wyszukiwaniu i rozpoznawaniu tych klientów.
     
  • Usprawnienie Flow Builder – pozwala na sprawne sortowanie przepływów oraz procesów, według określonych kryteriów. Nowością jest możliwość sortowania według statusu.
     
  • Transmisja plików – zoptymalizowana została opcja dodawania plików posiadających takie same nazwy. W wersji 6 można dokonać wyboru, którego pliku użyć. Pozwoli to uniknąć powielania danych.
     
  • Dostosowanie cen do klientów – ta funkcja daje możliwość ustalania indywidualnych cen dla poszczególnych grup klientów.
     
  • Wysoka wydajność – platforma ma pracować wydajnie, nawet przy dużej ilość oferowanych produktów i kombinacji cenowych.
     
  • Rozwój obsługi klienta – umożliwia doskonalenie najważniejszych funkcji handlu. W łatwy sposób możliwe jest zintegrowanie sklepu internetowego z systemami, których dostawcami są inne, zewnętrzne firmy.

Dzięki tym i innym funkcjom właściciele sklepów mają do dyspozycji wszystkie kluczowe narzędzia potrzebne do skutecznego zarządzania sklepem internetowym.
 

Jak wygląda przeniesienie danych z wersji 5 na wersje 6?

Wydawać by się mogło, że przeniesienie danych z Shopware 5 do Shopware 6 wymaga tylko aktualizacji. W rzeczywistości nie jest to takie proste. Systemy mają zupełni różne podstawy strukturalne, dlatego dane powinny zostać przeniesione przez osobę, która posiada doświadczenie w dostosowywaniu systemów e-sklepów.

Napisz do nas. Przeanalizujemy potrzeby Twojego biznesu i podpowiemy skuteczne narzędzia, które pomogą w jego rozwoju.

Istnieją funkcje, których proces migracji jest zdecydowanie łatwiejszy. Są nimi:

  • pola tekstowe,
  • kategorie,
  • bazy danych producentów,
  • dane podstawowe produktu.

Występują również obszary nieco bardziej złożone, które są zapisywane w różnych lokalizacjach lub w innym formacie w Shopware 6. Należą do nich:

  • ustawienia SEO,
  • metody wysyłki i płatności,
  • przejście z Shopping World do Shopping Experiences,
  • nowe szablony projektów.

Po wprowadzeniu zmian administracja w Shopware 6 jest jeszcze bardziej szczegółowa. Niezbędne są jej dodatkowe modyfikacje, m.in. w sposobie pracy z systemem sklepowym. Odpowiednio zaplanowana migracja jest kluczowym czynnikiem sukcesu.
 

Migracja a wtyczki

Wtyczki, które były używane w Shopware 5 nie będą działać w nowej wersji. Od tej reguły nie ma wyjątków. Dzieje się tak, ponieważ kilka funkcji nowej wersji systemu to funkcje, które już wcześniej wymagały instalacji wtyczek.

Ponadto nie wszyscy programiści aktualizują wtyczki. Również w tym przypadku wskazana jest współpraca z usługodawcą, który może w przyszłości dostarczyć brakujących funkcji, jeśli nie są one jeszcze dostępne w Shopware 6. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że taka osoba może kontaktować się z producentem wtyczek w imieniu właściciela sklepu internetowego.
 


Źródło: https://www.shopware.com/en/news/7-minute-guide-to-ecommerce-automation/
 

Fazy migracji

Klienci oczekują sklepu internetowego, który zawsze będzie działał płynnie. Nie interesują ich zmiany, które mają miejsce na platformie. Chcąc sprostać tym oczekiwaniom należy dokładnie zaplanować migrację danych. Najlepszym rozwiązanie jest przeprowadzenie jej w oddzielnych fazach.

F1: Planowanie i analiza działań – to wyodrębnienie danych z Shopware 5, które mają znaleźć się w nowej wersji oraz określenie cech nowego sklepu. Na podstawie tych informacji ustala się konkretne daty działań związanych z przenoszeniem danych.

F2: Migracja – jej celem jest zautomatyzowanie jak największej części procesu migracji. Tym samym minimalizowane są zasoby oraz koszty. Dane, których nie można przenieść automatycznie, zostaną przeniesione manualnie.

F3: Ponowne uruchomienie – w tej fazie następuje automatyczne przenoszenie danych do Shopware 6 (w tym samym czasie sklep nadal działa w oparciu o wersję 5). Na tym etapie określane są również ustawienia i konfiguracja funkcji, a ponadto wdrażane są wtyczki.

F4: Uruchomienie – przed przeniesieniem sklepu na Shopware 6 konieczne jest przeprowadzenie testów, które pozwolą wykryć niezgodności. W momencie, kiedy platforma działa prawidłowo stary sklep jest wyłączany.
 

Podsumowane

Przeniesienia sklepu z Shopware 5 do Shopware 6 nie da się zrobić od ręki. Przygotowanie planu migracji jest trudne i wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu. Niezbędne jest wyodrębnianie danych, które są kluczowe dla e-sklepu oraz tych, które są zbędne. Shopware 6 pozwala redukować obciążenie pracą, eliminować zbędne procesy, a także ułatwi zarządzanie platformą.

Dlatego najlepiej nie czekać z przejściem na nową wersję do 2024 roku. Wersja 6 zapewnia bezpieczeństwo techniczne oraz prawne. Dodatkowo właściciele sklepów internetowych będą mieli więcej czasu na zapoznanie się z nowymi funkcjami, a klienci będą mogli szybciej korzystać z wprowadzonych innowacji technicznych.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Shopware 6 – lutowe aktualizacje

15 lutego 2023
Duża popularność świadczy o atrakcyjności oraz korzystaniu ze sprawdzonych technologii. Twórcy Shopware stale ulepszają system, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Ten rok również zaowocował nową aktualizacją.

Direct-to-Consumer (D2C) – 11 kroków do sukcesu

15 lutego 2023
Rynek dostosowuje się do rosnących oczekiwań konsumentów. Model D2C pozwala na utrzymywanie bliskich relacji z klientami oraz zapewnia pełną swobodę w zaspokajaniu ich potrzeb.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas