-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Obsługa klienta przestała być jedynie transakcją – stała się fundamentem budowania lojalności, pozytywnego wizerunku marki i trwałych relacji. Klienci oczekują nie tylko doskonałych produktów i usług, ale także indywidualnego podejścia, uwzględniającego ich potrzeby.
Współczesne aplikacje mobilne odgrywają nieocenioną rolę w usprawnianiu obsługi klienta.
Dzięki nim, przedsiębiorstwa mogą dotrzeć do swoich klientów w dowolnym miejscu i czasie dostarczając spersonalizowaną obsługę oraz rozwiązując problemy w czasie rzeczywistym.
Czym są Aplikacje Mobilne CRM?
Aplikacje mobilne CRM to zaawansowane narzędzia, które integrują technologię mobilną z zarządzaniem relacjami z klientami. CRM, czyli Customer Relationship Management, to strategia biznesowa i zestaw narzędzi służących do budowania, pielęgnowania oraz doskonalenia relacji z klientami.
W obszarze obsługi klienta współcześnie można się spotkać z wieloma wyzwaniami. Klienci oczekują szybkich i spersonalizowanych odpowiedzi na swoje pytania i problemy. Wielokanałowość komunikacji, obecność w mediach społecznościowych oraz globalna konkurencja stawiają przed firmami presję, aby dostarczyć doskonałe produktu i wyjątkową obsługę. W tym miejscu aplikacje mobilne CRM wkraczają jako wydajne narzędzie, które umożliwia:
- Dostępność w czasie rzeczywistym do informacji klienta – pracownicy obsługi mogą natychmiast sprawdzić historię interakcji klienta, aby szybko zareagować i rozwiązać problem. To poprawia jakość obsługi i eliminuje eskalację problemów.
- Personalizacja interakcji – aplikacje mobilne pozwalają na analizę danych klienta w czasie rzeczywistym, co umożliwia dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji i ofert. To z kolei buduje większe zaangażowanie i lojalność klienta.
- Elastyczność w obsłudze klientów w terenie – dla firm, które obsługują klientów na zewnątrz biura, takich jak przedstawicieli handlowych czy serwisantów, aplikacje mobilne CRM umożliwiają efektywne zarządzanie informacjami oraz dostęp do narzędzi niezbędnych do świadczenia usług na miejscu.
Zastosowanie aplikacji mobilnych CRM
To rozwiązanie rewolucjonizuje zarządzanie relacjami z klientami, szczególnie w przypadku pracowników, którzy często podróżują w ramach swoich obowiązków.
Dzięki dostępowi do aplikacji na smartfonach lub tabletach, przedstawiciele handlowi oraz managerowie mogą utrzymywać łączność z klientami bez względu na lokalizacje.
Podczas wizyt w terenie, mają pełny dostęp do historii relacji z klientem, co pomaga w ukierunkowaniu rozmowy oraz dostosowaniu oferty do ich indywidualnych potrzeb. Najważniejszym aktywem dla każdej firmy są dane klientów. Mobilny CRM zapewniają ciągły dostęp do danych rzeczywistych.
Monitorowanie i aktualizowanie danych klientów nigdy nie było tak proste i łatwo dostępne.
Możliwość edycji danych w każdej chwili eliminuje ryzyko utraty ważnych informacji i pozwala na utrzymanie spójności w firmie. Kolejną zaletą tego narzędzia jest zarządzanie kalendarzem.
Integracja z kalendarzami pozwala pracownikom na efektywne planowanie spotkań z klientami, dostosowując się do ich preferowanych terminów. Automatyczne przypomnienia i powiadomienia przyczyniają się do redukcji opóźnień i konfuzji. Dostęp do szczegółowych informacji o kliencie w jednym miejscu ułatwia przygotowanie do spotkań i zwiększa profesjonalizm w interakcjach.
Mobilny CRM to także analiza wskaźników wydajności oraz raportowanie. Śledzenie postępów i analizowania wyników sprzedaży są ważne w szczególności dla kadry zarządzającej. Dzięki temu, firmy mogą podejmować lepiej uargumentowane decyzje biznesowe. Aplikacje te często oferują generowanie raportów w czasie rzeczywistym, przyspieszając reakcję na zmieniające się warunki rynkowe.
Przykładem tego rozwiązania może być system zarządzania obiegiem faktur dla Stock Polska. Jest to renomowana firma w Europie Centralnej oraz Wschodniej, będąca częścią międzynarodowej grupy Stock Spirits. Dla Klienta została przygotowana aplikacja mobilna dedykowana dla przedstawicieli handlowych umożliwiając rejestrację faktur poprzez osoby pracujące poza biurem.
Wśród korzyści płynących z implementacji rozwiązania mobilnego można wyróżnić:
- Automatyzację i standaryzację procesów - dzięki wdrożeniu platformy Logito Klient mógł zautomatyzować proces księgowania faktur. To przełożyło się na większą efektywność i precyzję w zarządzaniu finansami. Mobilny CRM eliminuje potrzebę ręcznego przepisywania dokumentów.
- Optymalizacja procesów - wdrażanie systemu poprzedzone było dogłębną analizą oraz diagnozą problemów. Interpretacja przyczyniła się do skrócenia czasu potrzebnego na obsługę faktur i zamówień oraz na obniżenie kosztów administracyjnych. Dzięki mobilnemu rozwiązaniu pracownicy poza biurem mogą mieć stały dostęp do niezbędnych informacji.
- Mobilność i dostępność - firma Ideo przygotowała aplikację mobilną dla przedstawicieli handlowych Stock Polska, umożliwiając rejestrację faktur przez osoby pracujące poza biurem. Dzięki temu, przedstawiciele mają stały dostęp do niezbędnych danych, co znacząco usprawnia ich pracę.
- Integracja z systemem SAP – platforma Logito została zintegrowana z wcześniej używanym systemem, dzięki tej integracji Klient zachował płynność i spójność danych w swojej organizacji. [bloczek]
Przeczytaj więcej o aplikacji mobilnej CRM i systemie obiegu dokumentów dla Stock
Dowiedz się więcej o opracowanej aplikacji mobilnej:
Case study: Mobilna aplikacja CRM i system obiegu dokumentów dla Stock Polska.
Wśród czynników, które decydują o wyborze aplikacji odpowiednich dla danego biznesu można wspomnieć o celach i wymaganiach biznesowych. Jest to pierwszy krok w wyborze odpowiedniej aplikacji mobilnej CRM. Zrozumienie wymagań i jak firma skupia się na sprzedaży i obsłudze klienta, czy może potrzebuje kompleksowego narzędzia do zarządzania relacjami?
Odpowiedź na te zagadnienia pomoże w wyborze narzędzia z odpowiednimi funkcjami.
- Skalowalność
Wybierając mobilny CRM warto zwrócić uwagę na jej zdolność do skalowania w miarę rozwoju biznesu. Narzędzie powinno elastycznie dostosowywać się do rosnących potrzeb i ilości danych.
- Integracja
Integrowanie z istniejącymi systemami firmy, takimi jak systemy sprzedażowe, marketingowe czy księgowe jest bardzo ważne dla łatwej implementacji i wymiany danych w jednym miejscu. Brak integracji może prowadzić do podwójnej pracy i chaosu w zarządzaniu danymi.
- Dostępność i wydajność
Aplikacja powinna działać sprawnie na różnych urządzeniach i systemach operacyjnych. Sprawdź, czy dostępność offline jest możliwa, co jest istotne zwłaszcza w sytuacjach, gdy brakuje połączenia internetowego.
- Bezpieczeństwo danych
Bezpieczeństwo wrażliwych danych o klientach jest priorytetem. Podczas wyboru mobilnego CRM’a warto się upewnić, że aplikacja oferuje odpowiednie mechanizmy zabezpieczeń, takie jak szyfrowanie danych czy autoryzacja dwuetapowa.
Jak powinien wyglądać proces wdrożenia aplikacji mobilnej CRM?
Etap 1. Dokładna analiza potrzeb i oczekiwań firmowych. Określenie funkcji i narzędzi, które są niezbędne w aplikacji mobilnej CRM, aby spełnić cele biznesowe.
Etap 2. Na podstawie analizy, wybiera się dostawcę, który najlepiej odpowiada potrzebom firmy.
Etap 3. Tworzenie planu wdrożenia, określając harmonogram działań, odpowiedzialności zespołu oraz etapy implementacji. Definiowanie celu dla każdego etapu wdrożenia.
Etap 4. Przystąpienie do konfiguracji jest wykonywane równolegle z testowaniem każdej funkcji, która ma spełniać oczekiwania firmy.
Napisz do nas. Przeanalizujemy potrzeby Twojego biznesu i podpowiemy jak go rozwinąć.
Kolejny krok to szkolenie pracowników w zakresie korzystania z aplikacji. Jeśli CRM jest rozbudowaną aplikacją możesz wykorzystać do tego platformę e-learningową, która pomoże Ci także w efektywnym wdrażaniu nowych pracowników. W zakresie przeszkolenia pracowników możesz wykorzystać:
- szkolenia, na których omówione zostaną wszystkie funkcje i możliwości aplikacji
- materiały szkoleniowe, przygotowanie instrukcji obsługi, wideo poradników czy prezentacji może być świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału w szkoleniu.
To narzędzie zapewni monitorowanie postępu i dostosowanie strategii wdrożenia:
- monitorowanie użytkownika
- analiza wyników
- dostosowanie strategii
- pielęgnowanie współpracy zespołu
Więcej o tym, jak e-learning wspiera rozwój sieci sprzedaży dowiesz się z naszego poradnika.
Pobierz poradnik i sprawdź jak efektywnie zarządzać działem sprzedaży.
Jaka jest przyszłość aplikacji mobilnych CRM?
Analiza danych i sztuczna inteligencja. Rozwój sztucznej inteligencji umożliwia jeszcze bardziej zaawansowane analizy danych klientów. Przewiduje się, że aplikacje mobilne CRM będą wykorzystywać AI do generowania rekomendacji, prognozowania zachowań klientów oraz automatyzacji interakcji.
Rozszerzona rzeczywistość i wirtualna rzeczywistość. AR i VR mogą zmienić sposób, w jaki kontaktujemy się z klientami. Przedstawiciele handlowi w przyszłości będą mogli wspierać się AR do prezentacji produktów w ich własnym otoczeniu.
Automatyzacja procesów biznesowych. Wzrost automatyzacji procesów w połączeniu z aplikacjami mobilnymi CRM przyczyni się do jeszcze większej efektywności działań. Automatyzacja zadań rutynowanych pozwoli pracownikom skupić się na bardziej wartościowych aspektach pracy.
Podsumowując
Aplikacje mobilne CRM to kluczowe narzędzie do efektywnego zarządzania relacjami z klientami. Zapewniając dostępność w czasie rzeczywistym do informacji klienta, umożliwiają personalizację interakcji, poprawiają koordynację zespołów oraz zwiększają elastyczność obsługi klientów w terenie. Dzięki analizie wskaźników wydajności i raportowaniu, firmy mogą podejmować lepiej uargumentowane decyzje biznesowe.
Aby sprostać wymaganiom współczesnych klientów i utrzymać konkurencyjność, wdrożenie aplikacji mobilnej CRM staje się nieodzowne. Daje ono firmom możliwość skutecznego zarządzania relacjami z klientami, oferując spersonalizowane doświadczenia i poprawiając efektywność działań. Aplikacje mobilne CRM są kluczem do sukcesu w dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym.
Może zainteresują Cię także
AI rewolucjonizuje platformy e-learningowe – przyszłość edukacji online?
Przekształć naukę zdalną w inspirującą podróż edukacyjną z naszą platformą E-learningową!
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.