-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Do zrewolucjonizowania technologii e-learningu bezsprzecznie przyczyni się sztuczna inteligencja (AI), dzięki której możliwe będzie zapewnienie spersonalizowanych i wydajnych doświadczeń użytkownika.
Na jej wdrożeniu skorzystają również twórcy platform, którzy będą mogli uzyskiwać jeszcze lepsze rezultaty znacznie szybciej – i znacznie taniej.
Czym tak właściwie jest sztuczna inteligencja?
Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) to technologia wykorzystująca algorytmy i sieci neuronowe do analizowania i przetwarzania informacji. Dzięki temu posiada ona umiejętności takie jak rozumowanie, uczenie się czy kreatywność. Umiejętności te pozwalają jej na wykonywanie takich zadań, do których zwykle potrzebna była ludzka inteligencja.
Celem twórców AI jest stworzenie inteligentnych maszyn, które potrafiłyby przetwarzać język naturalny, uczyć się, rozwiązywać problemy i podejmować decyzje. Współcześnie AI odnalazła swoje zastosowanie w bardzo wielu dziedzinach, do których przykładowo można zaliczyć medycynę, przemysł, finanse czy edukację.
Propozycje filmów na Netflix’ie, polecane wideo na YouTube – to wszystko zasługa systemów rekomendacyjnych od AI. Pomocni asystenci głosowi, chatboty, systemy analizujące dane, autonomiczne pojazdy czy narzędzia takie jak GitHub Copilot, pomagające użytkownikom zintegrowanych środowisk programistycznych poprzez automatyczne uzupełnianie kodu – to również zastosowania sztucznej inteligencji. A jeśli chcesz dowiedzieć się o zwiększaniu przewagi rynkowej w branży e-commerce właśnie za pomocą AI, to zapraszamy do tego artykułu.
Potencjał Chat-GPT w e-learningu
Chat-GPT nie przestaje budzić skrajnych emocji. Dla niektórych stał się narzędziem znacznie usprawniającym pracę, zaś dla innych jest swoistym zagrożeniem, mogącym mieć wpływ na zredukowanie ich miejsca pracy. Osób zafascynowanych, jak i tych, którzy wstrzymują się z entuzjazmem jest wiele. Ale bez względu na to, jakie zdanie mamy na ten temat, sztuczna inteligencja i Chat-GPT stale się rozwijają, a wraz z nimi ogromne możliwości w technologii e-learningu.
Josh Bersin na swoim blogu umieścił wpis na temat Chat’u-GPT, w którym dokonał jego szczegółowej charakterystyki. Z pewnością warto przedstawić tu fragment tej analizy : „Z góry chcę tylko powiedzieć, że widzę tu ogromny potencjał. I podobnie jak w przypadku wszystkich nowych technologii, nie możemy jeszcze w pełni przewidzieć wpływu. Będą problemy i niepowodzenia, ale ostateczna historia to „hura”.
Aby jak najlepiej wykorzystywać ten potencjał, już teraz prowadzone są badania nad wykorzystaniem Chatu AI pod kątem:
- Onboardingu,
- Szkoleń produkcyjnych,
- Szkoleń w zakresie zgodności z przepisami.
Ich wyniki skłaniają ekspertów do postawienia postulatu, że generatywne narzędzia AI będą miały ogromny wpływ na strategie rozwoju zasobów ludzkich, jak również na rozwój platform e-learningowych.
Jako ciekawostkę, warto podać przykład innowacji organizacyjnej, opierającej się na wykorzystaniu AI, jaką było wprowadzenie przez McDonald’s w 2019 r. platformy do zatrudniania talentów – McHire. W Wielkiej Brytanii i Irlandii, aż 1 450 restauracji odnotowało skrócenie czasu rekrutacji o prawie 65% i oszczędność od trzech do pięciu godzin na rekrutera tygodniowo.
Takie dane może i nie przekonują wszystkich o korzyściach płynących z wprowadzania rozwiązań AI do platform, mających ułatwić prowadzenie biznesu, ale z pewnością zasieją ziarenko zainteresowania tematem, który naprawdę jest wart uwagi. Zobaczmy więc, co możemy zyskać, dzięki wdrożeniu Azure OpenAI (ChatGPT) do platform e-learningowych:
- Budowanie szkieletów kursu,
- Zaawansowana funkcjonalność generowania treści kursu,
- Tworzenie opisów do poszczególnych działów,
- Przypisywanie odpowiednich tagów, dzięki którym można odnaleźć interesujące treści,
- Dostarczanie spersonalizowanych kursów.
Wykorzystanie AI w platformach szkoleniowych sprawia, że stają się one innowacyjnym narzędziem, które może w przyszłości zrewolucjonizować całą edukację. Z tego względu, warto otworzyć się na wykorzystanie rozwiązań proponowanych przez sztuczną inteligencję i wdrażać jej możliwości do swoich projektów. Wspomniany już w tym artykule Josh Bersin, podsumował to następująco: „pomyślmy o tym, jako o jednej z najjaśniejszych gwiazd w naszej przyszłości i postarajmy się, aby nie wymknęła się spod kontroli”.
Tworzenie treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Tworzenie treści do wybranych lekcji zajmuje twórcom kursów zwykle od kilkunastu, do kilkudziesięciu godzin. Należy pamiętać, że czas tworzenia kursu uzależniony jest od jego tematyki i poruszanych zagadnień.
Ale jakby na to nie patrzeć, wymaga to zwykle wielu roboczogodzin, które dzięki wdrożeniu ChatGPT do platformy e-learningowej, można zminimalizować do zaledwie paru minut. Wykorzystanie tego rozwiązania pozwala na natychmiastowe generowanie wszystkich treści, które są potrzebne do stworzenia przemyślanego, czytelnego i efektywnego szkolenia.
Korzyścią wynikającą z zastosowania tego rozwiązania jest nie tylko ograniczenie czasu, potrzebnego do stworzenia kursów - ale również zyskanie elementu inspiracji, który może wzbogacić szkolenie o takie komponenty, które mogłyby w ferworze pracy ulecieć z głowy jego twórcom. Sztuczna Inteligencja może być również wykorzystywana w usprawnianiu tworzenia oraz dostarczania spersonalizowanych testów e-learningowych.
Oddziałuje to bezpośrednio na efektywność nauki i sprawia, że użytkowanie platformy szkoleniowej staje się przyjemne, a kursant chętnie do niej wraca. Do spersonalizowanych materiałów edukacyjnych, które mogą być generowane przez AI możemy zaliczyć:
- Quizy,
- Pytania testowe,
- Podpowiedzi.
- Zakres merytoryczny do generowanych pytań może zostać zawężony do tematyki szkolenia jaki i w szkoleniach opartych tylko o quizy AI może korzystać przy generowaniu z nieograniczonych swoich zasobów.
Zobacz poszczególne funkcje platformy "w akcji":
Zapytaj o DEMO systemu e-learningowego
Oprócz tego, wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwia nam dostosowanie treści e-learningowych w oparciu o zainteresowania uczniów. Pozwala również na zautomatyzowane streszczanie tekstu w taki sposób, aby był on bardziej czytelny i przystępniejszy do przyswojenia.
Korzyści wynikające z wdrożenia AI do e-learningu
Jedną z ogromnych i nieocenionych korzyści wdrażania AI do e-learningu jest wyżej opisana możliwość generowania treści. Warto w tym miejscu wspomnieć również o innych korzyściach, które mogą mieć wpływ na użytkowanie platformy szkoleniowej. Należą do nich:
- Indywidualizacja procesu nauki – poprzez analizę danych dotyczących stylu uczenia się, zainteresowań i postępów, AI może być wykorzystywana do personalizowania doświadczeń edukacyjnych,
- Ocena i ewaluacja wspomagana przez AI – zapewniając informację zwrotne dotyczące quizów i zadań oraz dzięki automatycznej punktacji, sztuczna inteligencja pomaga w ewaluacji procesu nauczenia,
- Identyfikacja problemów edukacyjnych u użytkowników – dzięki stałemu procesowi analizy danych, AI jest w stanie wykryć braki wiedzy u danego użytkownika, i zapewnić w związku z tym natychmiastową interwencję – co skutkuje uzupełnieniem luki edukacyjnej i wyższą efektywnością szkolenia,
- Większa wydajność – za pomocą AI można zautomatyzować czasochłonne i powtarzalne zadania, do których zaliczyć możemy chociażby ocenianie testów.
- Asystenci AI – oparte na AI chatboty, dzięki umiejętności analizowania olbrzymiej ilości danych, mogą pełnić rolę wirtualnych nauczycieli. Są w stanie zapewnić natychmiastową pomoc i informacje zwrotne, które będą swoistym drogowskazem po ścieżce edukacyjnej,
- Wciągająca nauka – zapewnienie odbiorcom interaktywnych doświadczeń edukacyjnych, opartych na wirtualnej rzeczywistości, może skutkować większym zaangażowaniem z ich strony, jak również większą skutecznością przyswajania wiedzy.
Warto również wspomnieć o wykorzystaniu AI do generowania grafik oraz materiałów Video. Jest to kolejny sposób na oszczędzenie nie tylko czasu, ale również pieniędzy – które należałoby wydać na kosztowne sesje, pracę modeli i grafików. W tym obszarze wykorzystuje się:
- Sieć GAN (Generative Adversarial Network), czyli generatywne sieci współzawodniczące, umożliwiające tworzenie nowych, unikalnych obrazów i grafik. Wykorzystanie tej metody pozwala na uzyskanie takich materiałów graficznych, jakie odpowiadają potrzebom i koncepcji tworzonego szkolenia.
- Platformy do generowania wideo AI umożliwiają szybką produkcję filmów o wysokiej jakości. Tworzenie treści wideo powstaje w oparciu o wprowadzony przez użytkownika tekst. Dzięki temu rozwiązaniu, za pomocą kilku kliknięć, możemy tworzyć naprawdę wartościowe i pouczające filmy.
Takie rozwiązania w rękach kreatywnych, posiadających specjalistyczną wiedzę i nieszablonowo myślących osób, mogą wprowadzić platformę e-learningową i zawarte na niej szkolenia na najwyższy poziom.
Podsumowanie
Technologia AI stale się rozwija, a ten rozwój nie jest – i nie będzie obojętny dla e-learningu. Z pewnością rozwiązania te będą wpływać dalsze funkcjonowanie platform szkoleniowych, jak również na poziom ich efektywności i stopień zaangażowania odbiorców w proces edukacyjny.
Niewykluczone, że w przyszłości będziemy świadkami zaawansowanej personalizacji procesu edukacyjnego, który będzie oparty na poszerzonej wirtualnej rzeczywistości.
Musimy przede wszystkim pamiętać o tym, że to człowiek wciąż jest odpowiedzialny za wykorzystywanie sztucznej inteligencji – i to od nas zależy, czy będzie ona naszym sprzymierzeńcem czy wrogiem. Entuzjastów AI z pewnością nie trzeba zachęcać do korzystania z jej rozwiązań, ale wszystkich tych, którzy traktują sztuczną inteligencję z wrogością, do jej wykorzystywania przekona może stwierdzenie Mario Puzo’a: „Trzymaj swoich przyjaciół blisko, ale jeszcze bliżej trzymaj swoich wrogów”.
Niezależnie od tego, w jakim stopniu jesteśmy zaangażowani w rozwój sztucznej inteligencji, i czy należymy do grona osób fascynujących się AI czy stroniących od jej możliwości – z pewnością i tak przeniknie ona jeszcze mocniej do naszej codzienności. Dlatego warto być na bieżąco – bo przecież kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu.
Może zainteresują Cię także
Przekształć naukę zdalną w inspirującą podróż edukacyjną z naszą platformą E-learningową!
Testowanie oprogramowania. Dlaczego warto?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności