C - Content Marketing (Encyklopedia Marketingu)

NowyMarketing.pl, 11.08.2015r. Autor: Magdalena Tobiasz.

Czym jest Content Marketing? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.

[Magdalena Tobiasz:] Powszechnie obowiązującą definicją content marketingu jest ta zaproponowana przez Content Marketing Institute. Traktuje ona content marketing jako technikę tworzenia i dystrybuowania istotnych i wartościowych treści, mających przyciągnąć, zjednać i zaangażować ściśle sprecyzowaną i świadomą grupę docelową, aby w ten sposób zapewnić marce korzyści z prowadzanej działalności. Zgodnie z definicją, głównym celem tej techniki jest pozyskanie i zatrzymanie klientów poprzez konsekwentne dostarczanie im przydatnych treści, mających zmienić lub wzmocnić ich zachowanie.

Z definicji tej wynika, iż najważniejsze w content marketingu jest pozyskanie dla marki konkretnej grupy docelowej, ale za pomocą wartościowych treści, zawierających poszukiwane przez odbiorców informacje, przedstawione w ciekawy sposób.

W content marketingu wykorzystywane są różne rodzaje treści, jak: blog, artykuł, prezentacja, infografika, newsletter, video, case study, white papers, ranking, ebook, poradnik (how to guides), podcast, webcast. Ich dystrybucja odbywa się za pośrednictwem różnych kanałów pozwalających na komunikację z grupą docelową.

Wprawdzie content marketing, podobnie jak reklama, komunikuje o marce i jej ofercie, ale nie czyni tego w sposób nachalny. Jest w zasadzie odpowiedzią na potrzeby odbiorców. Oprócz informowania, ma na celu również edukowanie klientów, poprzez dostarczanie im praktycznej wiedzy. W efekcie umożliwia budowanie wiarygodności marki i zdobywanie zaufania klientów.

O content marketingu mówi się w kontekście Internetu, jednak jego początki sięgają XIX wieku, kiedy to firmy tworzyły dla klientów praktyczne czasopisma czy poradniki (w formie papierowej). Termin content marketing faktycznie po raz pierwszy pojawił się w 1996 roku, a użył go John F. Oppedahl podczas konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Dziennikarzy i Wydawców. Jednak dopiero w 2004 roku zwrócono na zagadnienie większą uwagę, gdy Microsoft stworzył pierwszy blog korporacyjny Channel 9. Prawdziwą popularność technika ta zyskała w 2013 roku, a obecnie jest stałym elementem każdej kampanii marketingowej.


Autor
 

Magdalena Tobiasz
Copywriter i specjalista ds. content marketingu w firmie Ideo Sp. z o.o. W branży marketingu internetowego działa już od 2011 roku, przygotowując content na potrzeby e-marketingu i współpracując przy realizacji kampanii marketingowych.

Publikacja:
NowyMarketing.pl, 11.08.2015r.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas