-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Dotychczas reklamy uwzględniające postawy konsumentów były domeną mediów tradycyjnych. Obecnie polski rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Coraz więcej ludzi nie tylko surfuje po Internecie, ale także w nim kupuje.
Zmiany nawyków polskich konsumentów wymuszają na agencjach konstruowanie bardziej precyzyjnych przekazów. Muszą być one nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim widoczne.
Dlaczego nie widzimy reklam?
Z badań przeprowadzonych przez Infolinks wynika, że prawie 90 proc. internautów cierpi na tak zwaną ślepotę banerową. Analizując powyższe wyniki można z łatwością stwierdzić, że jest to efekt zniecierpliwienia odbiorców. Codziennie do konsumenta dociera ogromna ilość reklam, które nauczył się selekcjonować. Zjawisko to w psychologii znane jest pod nazwą cocktail party i odnosi się bezpośrednio do procesów spostrzegania. Selektywność uwagi polega na odfiltrowaniu ważnych reklam, z punktu widzenia odbiorcy, od szumu informacyjnego.
Techniki reklam
Specjaliści ds. Marketingu stosują różnorodne metody, aby przekonać internautów do kupna określonych usług i produktów. Obecnie dużą wagę przykłada się do wysokiej jakości treści, które w kontekście reklamy powinny być spójne z misją marki oraz uwzględniać potrzeby konsumenta. Niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe ma względnie stała organizacja procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych konsumenta, tzw. postawa. Internauta, który chce kupić określony produkt i aktywnie go poszukuje w sieci, będzie szczególnie wrażliwy na pozytywne informacje o lubianej przez siebie marce oraz negatywne opinie o firmie nie cieszącej się jego uznaniem.
Według Kardes i Cronley, większość strategii reklam w tradycyjnych mediach opiera się na jednej z czterech typów postaw, a mianowicie tj.: wiedzy, wyrażaniu wartości, obronie ego oraz przystosowaniu. Chociaż reklama online różni się pod względem interaktywności od reklamy w tradycyjnych mediach to nie ma wątpliwości, że dopasowanie funkcji przekazu odgrywa istotną rolę w obu przypadkach.
Wartość rynku reklamy online
Według raportu AdEx (zrealizowanego przez PwC), w 2014 roku wartość reklamy online wyniosła 2,6 mld złotych. W porównaniu do roku poprzedniego wzrost wydatków na promocję w sieci szacuje się na poziomie 176 mln złotych. Coraz więcej przedsiębiorców prowadzących e-biznesy uwzględnia w swoim budżecie specjalne środki na działania marketingowe w sieci. Jest to niezbity dowód na to, że polscy przedsiębiorcy dostrzegają potencjał w reklamach online oraz że przynoszą one korzyści dla biznesu.
Z badania przeprowadzonego przez SW RESEARCH wynika, że Polacy najczęściej kupują w sieci produkty powszechnego użytku, tj. buty i odzież, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny. Są one niedrogie i, jak sama nazwa wskazuje, ogólnie dostępne. Tak więc, konsumenci mogą zdecydować się na zakup produktów: renomowanych marek, które ciężko dostać tradycyjną drogą handlu lub mniejszych firm, wspierając tym samym lokalny rynek.
Duże firmy oferujące produkty powszechnego użytku
Są to zazwyczaj rozpoznawalne marki, których produkty cechuje złożoność. Nie brakuje im konkurencji na rynku, dlatego najbardziej zależy im na zdobyciu lojalności konsumentów. Tworząc reklamę w Internecie skupiają się na wartościowym contencie. Jest to technika opierająca się na postawie - apele do wiedzy. Jej celem jest wyeksponowanie najistotniejszych atrybutów oraz podkreślenie użyteczności produktu. Tego typu reklamy wymagają mocnych przekazów i dużej koncentracji odbiorcy. Budowanie argumentów może odbywać się poprzez rozumowanie sylogistyczne, jednak będą ono skuteczne tylko w sytuacji niskiego lęku. Przykładem marki, która często apeluje do wiedzy konsumentów jest znany operator telefonii komórkowej. Play w kampaniach reklamowych nie tylko eksponuje najważniejsze zalety oferty, ale także stosuje apele wizerunkowe (angażując celebrytów). Na tego typu reklamy szczególnie podatne są osoby charakteryzujące się wysoką samoobserwacją kontrolującą.
Online branding powinien uwzględniać również inne narzędzia internetowe służące do promocji. Duże firmy mogą zamieszczać produkty w porównywarkach internetowych czy też tworzyć na ich temat wartościowe artykuły (np. na blogu eksperckim). W budowanie wizerunku marki mogą również być zaangażowani członkowie organizacji. Promowanie kluczowych przedstawicieli wpływa na pozytywny odbiór całej firmy. Blog Krzysztofa Ignaczyka, znanego siatkarza Asseco Resovia, jest przykładem skutecznego budowania wizerunku osobistego.
źródło: www.iglaszyte.pl
Małe firmy oferujące produkty powszechnego użytku
Mniejsze firmy, które nie mają dużego budżetu na zbudowanie dobrej strategii marki, nie muszą rezygnować z promocji w sieci. Inwestując w reklamę powinny skupić się na budowaniu ciekawych i intrygujących przekazów. Reklamy produktów, które na ogół są konsumowane w domu, nie muszą zawierać logicznych argumentów, ponieważ kupujący je konsumenci nie poświęcają zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji zakupowej. Reklama tzw. „przyjemności, które wzbudzają poczucie winy”, czyli produktów wysokokalorycznych i niezdrowych powinna pełnić przede wszystkim funkcję zabawową. W tym przypadku specjaliści powinni wykazać się dbałością o detale. Równie ważne jest to, aby przekaz był zrozumiały, a kreacja graficzna estetyczna.
Przyszłość agencji interaktywnych
Coraz więcej agencji będzie skupiać się na tworzeniu odpowiednich przekazów, dostosowanych do postaw konsumentów. Prognoza jest optymistyczna, ponieważ indywidualne podejście do Klienta oraz dbałość o jakość obsługi wpłynie na likwidację bylejakości i banalności w reklamach online. Specjaliści ds. marketingu będą skupiać się na tworzeniu unikatowych strategii dla pojedynczych produktów i usług oraz dobór odpowiednich do nich technik reklam. W innym przypadku nawet najbardziej zaawansowane i innowacyjne narzędzia nie skłonią konsumentów do zakupu.
Autor
Gabriela Grata, Specjalista ds. Marketingu w Ideo Sp. z o.o.
Publikacja w: NowyMarketing.pl, 27.08.2015r.
Może zainteresują Cię także
C - Content Marketing (Encyklopedia Marketingu)
U - User Experience (Encyklopedia Marketingu)
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.