Obejrzyj webinar"Pimcore w praktyce: Jak skutecznie zarządzać informacjami o produkcie?"

Czym jest PIM i dlaczego Twoja firma powinna z niego korzystać?

Coraz więcej przedsiębiorstw nie wyobraża sobie skutecznego zarządzania rozbudowaną bazą produktową bez tego typu narzędzi. Camilo Sosa Pérez opowiada, czym jest PIM i dlaczego jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania e-commerce.

PIM, czyli Product Information Management to innowacyjny system zarządzania danymi produktowymi. Chociaż początkowo może kojarzyć się ze zwykłym sklepem internetowym, który jest rozbudowany o kolejne funkcje – jest to mylne podejście.

To odrębne narzędzie centralizujące wszystkie zasoby firmy w jednym miejscu, utrzymujące je w wysokiej jakości, tym samym wpływając na mniejszą liczbę zwrotów oraz porzuconych koszyków.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy PIM odpowie na Twoje potrzeby biznesowe – obejrzyj film, w którym nasz ekspert Camilo Sosa Pérez szczegółowo wyjaśnia, czym jest PIM oraz co zyskasz wprowadzając go do swojej firmy.

Poniżej znajduje się transkrypcja lekcji

Handel elektroniczny nadal kształtuje zachowania konsumentów i sprzedawców - zmieniają się nie tylko zwyczaje zakupowe, ale również zwiększa się wpływ cyfrowej transformacji każdej firmy, która sprzedaje produkty online. Kupujący online są coraz bardziej aktywni w Internecie – na zakupy przeznaczają więcej czasu i pieniędzy.

Jednak, aby firmy mogły efektywnie wykorzystać ten wzrost, muszą dostosować się do zmieniających się zachowań konsumentów, aby dostarczyć lepsze doświadczenia. W tym zakresie, optymalizacja procesów wewnętrznych jest kluczowa. Jak to zrobić z pozytywnym skutkiem dla Twojej firmy?

Cześć, nazywam się Camilo i dziś będę mówił o systemach PIM jako niezbędnym rozwiązaniu, zorientowanym na spełnienie i realizację potrzeb współczesnego handlu.
 

Napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej o Product Information Management.

Czym jest PIM?

PIM, czyli Product Information Management, to rozwiązanie, które zapewnia scentralizowane miejsce do przechowywania i zarządzania wszystkimi informacjami marketingowymi, sprzedażowymi i technicznymi o produktach, które później będziesz dystrybuował do swoich kanałów sprzedaży i e-commerce.

Możesz teraz myśleć - ale, przecież ja mam ERP lub CMS – one realizują podobne zadania. Tak naprawdę PIM posiada inne funkcjonalności, a role systemów ERP i CMS są różne.

PIM zarządza informacjami produktowymi na potrzeby marketingu i sprzedaży, podczas gdy system ERP służy do zarządzania procesami organizacji, takimi jak księgowość, łańcuch dostaw, HR, dystrybucja, zarządzanie relacjami z klientami i inne.

Właściwy PIM będzie łatwo zintegrować się z ERP i innymi systemami wewnętrznymi, aby zasilić je danymi o produktach.

Każdy duży PIM zawiera DAM (Digital Assets Management), aby pomóc Ci zarządzać szerokim asortymentem obrazów, filmów, podcastów i innych.

CMS (Content Management System) ma dobre możliwości do zarządzania danymi produktów, ale na poziomie podstawowym. Jest bardziej skoncentrowany na stronach internetowych, podczas gdy PIM jest idealny do zarządzania dużymi i złożonymi katalogami produktów w wielu krajach, walutach i językach.

PIM strukturyzuje procesy i automatyzuje zadania, aby wspierać działania zespołów marketingu i sprzedaży.


Kiedy potrzebujesz systemu PIM?

Oto kilka znaków, które wskazują, że możesz potrzebować platformy PIM:

  • Masz duży i złożony katalog produktów,
  • Sprzedajesz produkty w wielu kanałach i regionach geograficznych,
  • Doświadczasz problemów z jakością danych i spędzasz dużo czasu na zarządzaniu informacjami o produktach,
  • Musisz często aktualizować swój katalog produktów,
  • Twój zespół marketingowy ciągle zmaga się z real-time marketingiem.
     

Jakie branże zyskują najwięcej na wprowadzeniu systemu PIM?

  • Produkcja, aby zachować jedno źródło prawdy i przyspieszyć “time to market”,
  • Dystrybucja, aby zarządzać dużą różnorodnością SKU,
  • Handel detaliczny, aby zapewnić spójną informację produktową we wszystkich kanałach sprzedaży.
     

Podsumowanie

Oprogramowanie PIM przyniesie korzyści wielu użytkownikom w Twojej organizacji, ale przede wszystkim zyska na tym marketing i sprzedaż.

Dla tych zespołów fundamentalne jest tworzenie przepływów pracy zorientowanych na produkt oraz efektywne zarządzanie informacjami o produkcie. Wprowadzanie nowych produktów staje się znacznie szybsze, oferując przewagę konkurencyjną na rynku i dostosowując się do wymagającego środowiska wielokanałowego.

Dzięki zastosowaniu systemu PIM w organizacji, całe doświadczenie związane z produktem staje się skoncentrowane na kliencie, nie pozostawiając czasu na wahanie przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Ponadto, wprowadzenie nowych produktów, aktualizacja cen i realizacja kampanii promocyjnych staje się znacznie łatwiejsze i efektywniejsze dla zespołu marketingowego, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu.

W Ideo Software pomagamy firmom osiągnąć przewagę konkurencyjną w przestrzeni cyfrowej. Jeśli nadal masz jakieś pytania lub wątpliwości, lub nie wiesz, czy system PIM jest właściwy dla Twojej firmy – skontaktuj się z nami!

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Integracja systemu z KSeF. Jaką platformę workflow oraz dostawcę IT wybrać?

19 maja 2023
Coraz bliżej do wdrożenia Krajowego System eFaktur. To już czas, aby firmy rozpoczęły poszukiwania odpowiedniego dostawcy IT, który udzieli wsparcia we wdrożeniu rozwiązania cyfrowego obiegu dokumentów.

Często stosowane funkcjonalności w e-learningu

17 maja 2023
Czy duża ilość efektu „WOW” pomaga w nauce? Postęp technologiczny, którego nieustannie doświadczamy sprawia, że nauka w formie e-learningu staje się coraz bardziej popularna.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas