10 kroków do sukcesu e-commerce / Wiedza e-Commerce - nasze publikacje
Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

10 kroków do sukcesu e-commerce

Nosząc się z zamiarem uruchomienia sklepu internetowego należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Przeważnie są one traktowane po macoszemu, a większość osób, startujących z handlem internetowym myśli, że ich sukces zależy wyłącznie od dobrej oferty.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Darmowa konsultacja

Co mi sprzedasz?

W dzisiejszych czasach sklep internetowy może zaÅ‚ożyć każdy. Wystarczy dobry pomysÅ‚ lub unikatowy produkt. Możemy znaleźć wiele przykÅ‚adów sukcesu, który wynika z braku danego towaru na rynku lub ograniczonej jego dostÄ™pnoÅ›ci. Zastanów siÄ™ czego, jako klientowi, brakuje Ci na rynku. Jest to najlepszy punkt wyjÅ›cia do stworzenia udanego biznesu.

Dlaczego mam kupić?

Zastanów siÄ™ do jakich osób adresujesz ofertÄ™ Twojego sklepu. SpecjaliÅ›ci od dawna wiedzÄ…, że potrzeby sÄ… głównym źródÅ‚em motywacji do dziaÅ‚ania, a wiÄ™c także dokonania (lub nie) zakupu. Postaw siÄ™ wiÄ™c na miejscu Klienta i spróbuj odpowiedzieć na pytanie, po co tak naprawdÄ™ kupujesz dany towar. Zastanów siÄ™, czy jest coÅ› wyjÄ…tkowego w Twojej ofercie?

Czy samotnie zajmiesz siÄ™ wszystkim?

Chcesz na poczÄ…tek robić wszystko samodzielnie? Zastanów siÄ™, czy poradzisz sobie z rozliczaniem finansów, wysyÅ‚kÄ… towarów, reklamacjami i obsÅ‚ugÄ… klientów. Kto zajmie siÄ™ zdobywaniem produktów, podpisywaniem umów, promocjÄ… sklepu, zdobywaniem klientów, czy dalszym rozwojem sklepu. Ilu dostawców potrzebujesz? Z iloma dostawcami masz podpisane umowy? Którzy z nich gwarantujÄ… Ci szybkÄ… dostawÄ™? Współpraca z tylko jednÄ… hurtowniÄ… jest ryzykowna, szczególnie jeÅ›li zdecydujesz siÄ™ na zamawianie tylko tych produktów, na które już znalazÅ‚eÅ› kupca.

Gotowy czy szyty na miarÄ™?

Na rynku dostÄ™pne sÄ… zarówno gotowe „pudeÅ‚kowe” produkty, jak i firmy oferujÄ…ce tworzenie zaawansowanych platform w peÅ‚ni dostosowanych do Twoich potrzeb. Takie rozwiÄ…zanie jest idealne dla marek z rozbudowanÄ… ofertÄ… produktowÄ… oraz ugruntowanÄ… pozycjÄ… na rynku Warto także sprawdzić jak wyglÄ…dajÄ… i dziaÅ‚ajÄ… inne sklepy. Niektóre rozwiÄ…zania można zastosować we wÅ‚asnym sklepie oraz upewnić siÄ™, że o niczym nie zapomnieliÅ›my.

Magazyn a sklep internetowy

Dobrym rozwiÄ…zaniem, szczególnie dla poczÄ…tkujÄ…cych przedsiÄ™biorców, jest korzystanie z  dropshippingu, czyli modelu, w  którym Twój dostawca wysyÅ‚a towar bezpoÅ›rednio do konsumenta. KolejnÄ… alternatywÄ…, jest cross-docking, czyli zamawianie dostaw, tak, by towar w  momencie dostarczenia do nas byÅ‚ natychmiast przeÅ‚adowywany oraz wysyÅ‚any dalej. Niestety może to wydÅ‚użyć czas dostawy. AlternatywÄ… jest magazyn –  w  domu lub wynajÄ™ty. PamiÄ™taj, jednak że im wiÄ™cej przechowywanych produktów, tym wiÄ™cej zamrożonych Å›rodków, których nie możesz przeznaczyć na inne inwestycje.

PÅ‚atnoÅ›ci w sklepie internetowym

Przed zaÅ‚ożeniem sklepu internetowego należy przemyÅ›leć sposób rozliczenia z potencjalnymi Klientami oraz możliwoÅ›ci dostawy towaru. PamiÄ™taj, że od tych parametrów zależeć bÄ™dzie wielkość Twoich kosztów. SÄ… różne sposoby pÅ‚atnoÅ›ci, m.in.: przy odbiorze lub przelewy elektroniczne, a także rozmaite możliwoÅ›ci dostawy towaru, w tym, np.: odbiór wÅ‚asny, kurier, poczta polska czy paczkomaty. Należy na samym poczÄ…tku zastanowić siÄ™ i przeanalizować różne możliwoÅ›ci, ponieważ każdy wybór ma swoje zalety i wady.

Jak zbudować silną markę?

Silna marka to marzenie każdego przedsiÄ™biorcy. SkÅ‚ada siÄ™ na niÄ… wiele czynników. Warto zadbać w pierwszej kolejnoÅ›ci o wizerunek jaki tworzymy, atrakcyjne przedstawienie produktów, bezpieczeÅ„stwo zakupów, dobrÄ… obsÅ‚ugÄ™ sprzedajÄ…cych i  przyjazne procedury reklamacyjno-gwarancyjne. Wraz z  dojrzewaniem rynku e- -commerce rywalizacja miÄ™dzy przedsiÄ™biorstwami staje siÄ™ coraz bardziej widoczna. Obecnie online można kupić niemal wszystko. WedÅ‚ug przeprowadzonej przez serwis Sklepy24.pl prognozy dla Rzeczpospolitej, Polacy najczęściej kupujÄ… odzież oraz produkty należące do kategorii „zdrowie i uroda”, dlatego też w tych branżach najtrudniej bÄ™dzie Ci siÄ™ wybić. Jeszcze kilka lat temu niektóre sklepy internetowe, dziaÅ‚ajÄ…ce w niszowych branżach, nie potrzebowaÅ‚y pozycjonowania, aby być widocznymi w wyszukiwarce Google. Obecnie coraz wiÄ™cej e-sklepów inwestuje Å›rodki w  reklamÄ™. Warto pomyÅ›leć wiÄ™c o skorzystaniu z profesjonalnych usÅ‚ug oferowanych przez agencje interaktywne, które zajmujÄ… siÄ™ kompleksowÄ… obsÅ‚ugÄ… firmy w  Internecie, w  tym pozycjonowaniem. Gra jest warta Å›wieczki, dlatego że znalezienie siÄ™ w  TOP 10 w  wynikach wyszukiwania Google niejako gwarantuje wzrost sprzedaży.

Jak sprawić, by Klienci do Ciebie wracali?

Zaufanie do marki to podstawa dziaÅ‚alnoÅ›ci w handlu elektronicznym. JeÅ›li sklep internetowy nie wzbudza zaufania to bardzo maÅ‚o prawdopodobne jest, że Klient zdecyduje siÄ™ kupić w nim cokolwiek. Zazwyczaj internauci rezygnujÄ… z zakupów, ponieważ nie mogÄ… empirycznie sprawdzić jakoÅ›ci produktu oraz obawiajÄ… siÄ™, że zostanÄ… oszukani (np. towar nie bÄ™dzie zgodny z zamieszczonym na stronie opisem, przesyÅ‚ka nie zostanie wysÅ‚ana mimo dokonania wpÅ‚aty czy sklep wyÅ›le uszkodzony towar). Postaraj siÄ™ tak przygotować sklep i  zawarte w  nim informacje, by skutecznie przekonywaÅ‚y o bezpieczeÅ„stwie.

3 S – sprawdzaj, sprawdzaj, sprawdzaj

Na koniec kwestia najważniejsza – nigdy nie osiadaj na laurach. Prowadzenie wÅ‚asnego biznesu wymaga ciÄ…gÅ‚ego udoskonalanie systemu oraz dbania o Klientów. Pozwól im wpÅ‚ywać na swojÄ… dziaÅ‚alność pytajÄ…c, co warto zmienić w sklepie internetowym, a możesz być pewny, że bÄ™dÄ… u Ciebie kupować.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Jak podnieść ROI – sposoby, o których nie myślisz na co dzień

22 września 2017
Jednym z największych problemów jest niemal zupełny brak mierzalności wielu parametrów, które ostatecznie odbijają swoje piętno na ROI biznesu.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas