-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Dążąc do sukcesu swojego biznesu przykładasz dużą wagę do konwersji. Gdyby nie ona, równie dobrze mógłbyś zamknąć swoją działalność, jaki jest bowiem sens prowadzenia biznesu, który nie sprzedaje? Dlatego starasz się ją mierzyć, śledzić wszystkie zmiany, porównywać z otoczeniem i nieustannie próbować podnieść o kolejny promil. Warto jednak spojrzeć na całą sytuację z drugiej strony. To, jak będzie wyglądał stan Twojego konta zależy nie tylko od tego, ile zarobisz. Liczy się również ile w tym samym czasie wydasz.
W gonitwie za dodatkowym promilem konwersji, który okupiony jest nakładami na optymalizację koszyka, coraz lepiej targetowaną reklamą i remarketingiem, często zapominamy o tym, co się dzieje w innych obszarach działalności. Koszty wynikające z bieżącej obsługi sklepu czy systemu B2B stanowią bardzo ważną pozycję finansową. Ma ona kluczowy wpływ na końcową rentowność przedsięwzięcia. To, jak wyglądają procesy obsługi zamówień, reklamacji, logistyki, nie pozostaje bez znaczenia dla customer experience.
Aspekt optymalizacji procesów w e-commerce nie jest pomijany. Procesy są coraz bardziej automatyzowane, a systemy obsługujące biznes - integrowane. Znacząca liczba przedsiębiorców wprowadza w tym obszarze różnego rodzaju usprawnienia. Jednak jednym z największych problemów jest niemal zupełny brak mierzalności wielu parametrów, które ostatecznie odbijają swoje piętno na ROI biznesu.
Wyobraź sobie sklep, w którym nie ma analityki…
Bez analityki? To nie jest możliwe! Kontrolujemy wizyty użytkowników, badamy ich zachowanie w sklepie, konwersje, porzucone koszyki oraz szereg innych wskaźników. Niestety, jedynie garstka przedsiębiorców mierzy inną, niezwykle istotną stronę swojego biznesu: procesy wewnętrzne.
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, ile czasu jest potrzebne na obsługę zamówienia? Od przyjęcia go w sklepie, poprzez przekazanie do magazynu, skompletowanie, wydrukowanie faktur oraz paragonów, zapakowanie, do nadania i przekazania do wysyłki? Ile zamówień udaje się realizować w zakładanym do tej czynności okienku czasowym, a ile jest przeterminowanych? Ilu pracowników jest oddelegowanych do obsługi pojedynczego zamówienia, reklamacji, zwrotu oraz ile czasu zajmują te procesy? Ile w ciągu dnia napływa wiadomości e-mail, wiadomości na livechat czy telefonów na infolinię? Ile z nich przypisanych do jednego pracownika i po jakim czasie należy spodziewać się odpowiedzi (lub połączenia)? Takich pytań mogłoby zostać przytoczonych jeszcze dużo…
Niestety, jeżeli wskaźniki nie są mierzone, trudno jest dostrzec potrzebę oraz obszary kwalifikujące się do optymalizacji (a niekiedy wymagające nawet niezwłocznej interwencji). Oto teoretyczny przykład. Jeśli nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak często obsługa sklepu wyjaśnia klientom, czy istnieje możliwość zapakowania produktu w pudełko z kokardką, to skąd masz wiedzieć, czy jest zasadność dodawania stosownej informacji na karcie produktu?
Obserwując statystyki, możesz w krótkim czasie zaobserwować istotne zmiany w ruchu lub konwersji, prześledzić jakie są tego przyczyny oraz stosownie zareagować. W przypadku procesów wewnętrznych zazwyczaj nie dysponujesz takim narzędziem i opierasz się na przeczuciach („może osoby, które obsługują zamówienia nie powinny obsługiwać zapytań telefonicznych oraz livechatu?”) lub oczekujesz wystąpienia poważnej awarii (np. rosnąca liczba skarg na długie oczekiwanie na odpowiedź).
"Jeśli nie wiesz, co mierzyć, na początek mierz cokolwiek..."
Określanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI, Key Performance Indicators) dla procesów wewnętrznych powinno być tak samo ważne, jak wdrażanie statystyk dla nowo otwartego sklepu. Najczęściej w tym procesie nie są konieczne duże nakłady pracy czy inwestycyjne. Oprogramowanie sklepowe oraz księgowo-magazynowe bardzo często dostarcza nam wystarczającą ilość danych, by móc mierzyć przynajmniej jakąś część zakładanych KPI (np. czas obsługi zamówienia). Nie zniechęcaj się jednak, jeśli nie jesteś w stanie przeanalizować wszystkich aspektów. Najważniejszy jest fakt rozpoczęcia tej czynności. Nawiązując do filozofii Lean Management, powinieneś nieustannie obserwować procesy i poddawać analizie, co można zrobić jeszcze lepiej. Jeśli nie obserwujesz, ani nie mierzysz efektywności, to w jaki sposób ocenisz skuteczność wdrożonych zmian?
Z osobistego doświadczenia wiem, że nierzadko w nawet dużych organizacjach zmiany są wprowadzane opierając się wyłącznie na intuicji czy doświadczeniu. Jednak w jaki sposób możemy wiarygodnie ocenić efektywność wdrożenia np. systemu do obsługi reklamacji, jeśli nie posiadamy informacji jak długo zajmowała realizacja jednej reklamacji przed wdrożeniem i po wdrożeniu? Tak, jak w sklepie internetowym dobrze jest wykonywać regularnie badania użyteczności, testy A/B czy analizy lejka sprzedażowego, tak dla procesów wewnętrznych konieczne jest wykonanie pomiarów, które umożliwiają je ocenić przed zmianami i po zmianach.
Jako podsumowanie warto zapamiętać, że efektywne procesy wewnętrzne to w dużej mierze także lepszej jakości obsługa klienta, która docelowo przekłada się przecież na konwersję
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności