Pobierz bezpłatny raportNarzędzia i wtyczki wspierające rozwój sklepów internetowych.

Allegro wprowadza nowy edytor ofert

Największa platforma sprzedażowa wprowadza długo zapowiadane zmiany dotyczące wyglądu ofert.
Dorota Magoń
Dorota Magoń
Specjalista ds. Content Marketingu
Darmowa konsultacja

Ma być czytelniej, bardziej informacyjnie i przede wszystkim z myślą o klientach. Przybliżamy wymogi, jakie Allegro już niedługo będzie egzekwować od kont firmowych.

Rosnące znaczenie rynku mobilnego

Nowe wymogi są podyktowane rosnącym udziałem urządzeń mobilnych na rynku. Jak wynika z badania Gemius aż 22,1 mln osób w Polsce przegląda internet na urządzeniach mobilnych. W stosunku do Allegro ponad połowa użytkowników odwiedza portal w ten sposób. To właśnie m.in. te dane stały się ogniwem zapalnym do zmodernizowania platformy.

Najważniejszą zmianą jest zunifikowanie wszystkich opisów. Klienci mają otrzymać czytelny, jednolity opis, niezależnie od rodzaju oferty. Nie tylko będzie on bardziej klarowny, ale również zamieszczonych zostanie w nim więcej informacji na temat samego produktu. Ten wymóg również podyktowany jest oczekiwaniami klientów, którzy sami deklarują potrzebę wprowadzenia takiej zmiany.

Wprowadzone zostaną stałe segmenty, które mają odciążyć sam opis produktu. Będą one dotyczyły warunków oferty oraz informacji o sprzedającym. Sprzedający za niedługi czas będą mogli je opisać w takich sekcjach jak:

  • Dostawa
  • Gwarancje
  • Zwroty
  • Reklamacje

Inną znaczącą zmianą jest wyłączenie obecnie obowiązujących szablonów HTML i wdrożenie nowego edytora oferty.

Stopniowe wprowadzanie zmian

Zapowiadane zmiany zostały ogłoszone rok temu. To, co należy przypisać Allegro jako plus, to stopniowe zaznajomienie sprzedawców z nowymi wymogami. Będą one wprowadzane etapami i co najważniejsze nie wszystkie wytyczne będą się od razu odnosić do całości oferty.

Część warunków weszła w życie już w lutym br. Odnoszą się one dostosowania oferty pod urządzenia mobilne. Obecnie od kont firmowych wymagane jest, by przynajmniej 1% oferty wyświetlał się prawidłowo w tym segmencie. 14 marca br. będzie to już 3%. 28 marca – 7%, a 11 kwietnia 15%. 25 kwietnia zostanie całkowicie zablokowana możliwość stworzenia oferty w starym edytorze. Do czerwca 2018 r. cały proces ma zostać zakończony i wszystkie oferty na portalu będą zgodne z nowymi zasadami opisu ofert.

Kampania informacyjna Allegro

Trzeba przyznać, że zarówno zaplanowanie nowych wdrożeń, jak i sposób komunikacji ze sprzedawcami jest na wysokim poziomie. Dla dociekliwych szczegółowych informacji uruchomiony został dział Nowe zasady dla ofert na stronie Allegro. Z kolei na oficjalnym kanale platformy znaleźć można film przedstawiający to, w jaki sposób wyglądać będą oferty według nowych standardów:

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Zwolnienie z obowiązków RODO?

15 lutego 2018
Autorzy: Grzegorz Wanio - Ekspert w Ideo Konsulting, Partner Zarządzający w kancelarii EVERBERG oraz Szymon Tyniec - Aplikant adwokacki w kancelarii EVERBERG

Narzędzia związane z wizerunkiem firmy

8 lutego 2018
Zarówno analiza działań, jak i monitoring wizerunku e-commerce w sieci to ważny element każdej strategii marketingowej.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas