Narzędzia związane z wizerunkiem firmy

Zarówno analiza działań, jak i monitoring wizerunku e-commerce w sieci to ważny element każdej strategii marketingowej.
Łukasz Szymański
Łukasz Szymański
Business development, Marketing online
Darmowa konsultacja

W poprzednim wpisie przedstawiliśmy 14 narzędzi do analityki oraz SEO. Ale to nie koniec przydatnych dodatków do Twojego e-commerce. Poniżej prezentujemy narzędzia, które wykorzystywane są do budowania wizerunku firmy w internecie.

BRAND24

Jedno z najbardziej znanych narzędzi monitoringu internetu. Poprzez podanie określonych słów kluczowych monitoruje przepływ informacji w mediach społecznościowych, na forach i serwisach informacyjnych oraz w blogosferze. Umożliwia przeanalizowanie działań konkurencji, ale także opinii o marce w internecie. Pozwala na monitoring wizerunku i zlokalizowanie klientów  w sieci.

Google Alerts

Jedno z prostszych narzędzi do monitorowania informacji, które pojawiają się w internecie na temat danej marki, osoby, pojęcia, zjawiska itp. Wystarczy podać w systemie interesujące frazy oraz swojego maila. Gdy tylko w Google pojawią się nowe podstrony z danym słowem, automatycznie wysyłane jest powiadomienie. Prostota w obsłudze niestety nie idzie w parze z wygodą – może być nieco uciążliwy przy monitoringu na większą skalę.

iSpionage

To aplikacja, która świetnie nadaje się do wsparcia pracy marketingowców i osób odpowiedzialnych za analizę aktywności sieciowej. Można powiedzieć, że jest to odpowiednik polskiego SEMSTORMA  - jednak kierowany jest jedynie na rynki anglojęzyczne. Dostarcza informacji o ruchu na dowolnie wybranych stronach internetowych. Możliwe jest porównanie analizowanej strony z konkurencją, przeanalizowane najczęściej wyświetlanych reklam w wyszukiwarkach oraz słów kluczowych z których pozyskiwany jest ruch z wyszukiwarek.

Monitori

W swoim działaniu przypomina BRAND24. Po wskazaniu określonych słów kluczowych dostarcza informacji o tym jak często, gdzie i jak internauci wypowiadają się na temat marki – zarówno analizowanej jak i konkurencyjnych. Pozwala lepiej zarządzać relacjami z odbiorcami, a wszystkie informacje podane są w klarowny sposób np. dane dot. użytkowników, alerty, zestawienia i rankingi.

SEMrush

Udostępnia informacje o tym, jakie strategie reklamowe wykorzystują konkurenci. Co jest szczególnie ważne, korzystanie z narzędzia daje także informacje o budżetach. Ponadto jest niezwykle przydatne w analizie reklam oraz popularnych słów kluczowych wykorzystywanych przez konkurencję - zarówno z wyszukiwarki Google jak i Bing. Możliwe jest porównanie własnej strony ze stroną konkurencyjną.

Sotrender

Narzędzie bazuje na social media i umożliwia zbieranie danych dotyczących dowolnej marki. Dostarcza informacji odnośnie innych marek w tym obszarze m.in. jakie działania prowadzi konkurencja. Możliwe jest obserwowanie ich strategii oraz efektów działań. Analizie poddawana jest skuteczność komunikatów, ich odbiorcy oraz porównanie analizowanej marki z konkurencją.

SimilarWeb

Pokazuje szereg informacji związanych z wybraną stroną - ilość odwiedzin na danej witrynie, ile podstron przeglądanych przez użytkownika w ramach jednej wizyty, skąd użytkownicy trafili na daną stronę i gdzie kierują się w dalszej kolejność itp. Prezentowane dane są szacunkowe, ale dają dość dobry obraz konkurencji. Narzędzie dostępne jest w dwóch wersjach – darmowej i płatnej. W tej pierwszej widoczna jest jedynie część danych, głównie ruch na danej witrynie internetowej. W wersji płatnej możliwy jest podgląd danych związanych z działaniami promocyjnymi – np. wyświetlane reklamy w wynikach wyszukiwania i sieci displayowej, konkurencja czy struktura grupy docelowej.

Podsumowanie

Zarówno analiza działań, jak i monitoring wizerunku e-commerce w sieci to ważny element każdej strategii marketingowej. Z szerokiej palety narzędzi i możliwości jakie zostały zaprezentowane na naszym blogu, każdy marketingowiec wybierze coś dla siebie.

Może zainteresują Cię także

14 narzędzi – analityka i SEO

6 lutego 2018
Korzystanie z narzędzi do analityki jest podstawą jeśli chodzi o strategie marketingowe.

Trendy e-commerce na 2018 rok

2 lutego 2018
Jednym z najbardziej zauważalnych trendów, o jaki jest zapowiadany już od dłuższego czasu, to zdecydowanie zakupy realizowane na urządzeniach przenośnych.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas