Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

14 narzędzi – analityka i SEO

Korzystanie z narzędzi do analityki jest podstawą jeśli chodzi o strategie marketingowe.
Daniel Holuk
Daniel Holuk
SEO Specialist
Porozmawiajmy

Brak właściwej analityki powoduje, że niektóre z prowadzonych działań mogą być całkowicie bezowocne. Z drugiej strony jest to bardzo istotny element marketingu. Oto wybrane przez nas narzędzia analityczne, które są proste w obsłudze i dostarczają pełen wachlarz informacji, z zakresu analityki oraz SEO.

Google Analytics

Podstawowe narzędzie jeśli chodzi o zbieranie danych dotyczących ruchu na stronie oraz jego analizy.  Zbiera szereg informacji dotyczących danych ilościowych i jakościowych związanych ze stroną internetową. Pozwala na kontrolę wydatków marketingowych oraz mierzenie efektywności kampanii. Istnieje możliwość integracji z e-commerce - jest wyposażone w dedykowane widoki do analiz handlowych.

Planer Słów Kluczowych

Podstawowe narzędzie od Google, każdego pozycjonera. Służy do wyszukiwania propozycji nowych słów kluczowych, które wykorzystywane są do kampanii na podstawie promowanej strony. Pozwala na analizę używanych do tej pory fraz, a nawet całych kategorii. Wyświetlana jest od razu sugerowana stawka za dane słowa kluczowe oraz poziom konkurencji. Możliwy jest dostęp do historycznych danych o liczbie wyszukiwań.

AMP Validator

Wtyczka do Chrome, która sprawdza czy dana strona jest przystosowana do standardów technologii AMP. Wskazuje ewentualne nieprawidłowości związane z wdrożeniem AMP (walidacja AMP) oraz wyświetla wygląd strony w tym standardzie.

Tag Assistant (by Google)

Wtyczka do Chrome analizująca czy na całej stronie lub jej podstronach wdrożony jest Google Tag. Pozwala na szybką weryfikację wdrożenia na stronie, wskazuje ewentualne błędy i ich źródła.

Google Tag Manager

To narzędzie co prawda nie dostarcza danych, jest jednak wygodnym dodatkiem, który pomaga marketerom kontrolować fragmenty kodów oraz skryptów. Możliwa jest samodzielna praca nad kodami, a wszystkie naniesione zmiany są całkowicie odwracalne.

Keywordtool.io

W ogólnej mechanice działa podobne do Planera Słów Kluczowych. Wyposażony jest jednak w  mechanizm podpowiedzi (działaniem zbliżony do tego, który występuje w wyszukiwarce Google). Po wprowadzeniu słowa kluczowego wyświetlana jest lista podobnych zapytań, które wprowadzają  użytkownicy do wyszukiwarki. Poprzez to możliwe jest dopracowanie nie tyle listy wykorzystywanych słów, ale listy słów wykluczających. Narzędzie umożliwia tworzenie długiego ogonu (tzw. long tail).

MajesticSEO

Narzędzie wspierające działania i analizę działań pozycjonerskich. Dostarcza kompleksowych informacji z wiązanych z działaniem strony i jej pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Pokazuje listę domen i podstron linkujących do danej witryny. Otrzymane wyniki są bardziej rozbudowane niż dedykowana pozycjonerom aplikacja Google. Poprzez wskaźnik Trust Flow ocenia jakość linków, a współczynnik Citation Flow określa ilość prowadzących do danej domeny linków.

Moz Pro (Open Site Explorer)

Rozbudowany program analizujący to, co dzieje się ze stroną pod kątem SEO (pozycjonowanie). Pozwala na zdobywanie informacji dotyczących linków jakie są zdobywane dla witryny, jakie jest ich pochodzenie oraz jakość. Wskazuje ilość backlinków, wykrywa linki nofollow oraz anchor tekst.

MozBar

Wtyczka do Chrome, która dostarcza informacje pod kątem SEO odnośnie danej strony internetowej. Wskazuje linki wychodzące oraz prowadzące na stronę. Udziela informacji o udostepnieniach na social media. Pozwala określić czas wczytywania strony, meta tagi title i descriptions, jak i meta robots.

Page Speed

Usługa Google, która pozwala na sprawdzenie szybkości ładowania się strony, zarówno na urządzeniach przenośnych, jak i na komputerach stacjonarnych. Domena jest oceniania w skali od 1 do 100. Dodatkowo narzędzie udziela przydatnych wskazówek, które pozwalają zwiększyć prędkość ładowania strony.

Semstorm

Narzędzie analizujące ruch na danej stronie pod kątem wyszukiwarek. System wskazuje na jakie frazy pozycjonowana jest dowolna witryna. Przydatny dodatek w procesie poznania i analizy konkurencji. Ponadto dostarcza dane dotyczące najczęściej wyświetlanych reklam w wyszukiwarkach oraz pozwala na porównanie witryn konkurencyjnych z analizowaną stroną.

SENUTO

Narzędzie przypominające Semstorm. Zastosowane algorytmy mogą między innymi wyznaczyć wspólne słowa kluczowe pomiędzy analizowaną stroną internetową a witrynami konkurencji. Wskazuje jakie są najpopularniejsze słowa kluczowe, z których pozyskiwany jest ruch z wyszukiwarek.

URL Builder

Narzędzie od Google usprawniające tagowanie adresów URL wykorzystywanych w kampaniach marketingowych, co umożliwia łatwiejszą analitykę poprzez Google Analytics. Określa stopień skuteczności źródeł ruchu, które prowadzą na analizowaną stronę.

SEOPTIMER

Narzędzie w sposób automatyczny analizujące stronę internetową pod kątem SEO. Wyniki otrzymywane są w formie raportu. Pod uwagę są brane takie aspekty jak treść strony, nagłówki HTML, linki zewnętrzne i wewnętrzne, akcje pochodzące z social media.

Podsumowanie

Korzystanie z narzędzi do analityki jest podstawą jeśli chodzi o strategie marketingowe. Każdy e-commerce powinien korzystać z tych narzędzi, szczególnie, jeśli są darmowe.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Trendy e-commerce na 2018 rok

2 lutego 2018
Jednym z najbardziej zauważalnych trendów, o jaki jest zapowiadany już od dłuższego czasu, to zdecydowanie zakupy realizowane na urządzeniach przenośnych.

Amazon Go - tam, gdzie handel stacjonarny spotyka się z e-commerce

1 lutego 2018
Z rocznym opóźnieniem, ale jest! Amazon otworzył w poniedziałek pierwszy sklep stacjonarny Amazon Go, w którym nie pracują kasjerzy.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas