ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Trendy e-commerce na 2018 rok

Jednym z najbardziej zauważalnych trendów, o jaki jest zapowiadany już od dłuższego czasu, to zdecydowanie zakupy realizowane na urządzeniach przenośnych.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Porozmawiajmy

Podsumowania powoli dobiegają końca, dlatego przyszedł czas na trendy. Czego możemy się spodziewać na rynku e-commerce w tym roku, przewiduje specjalista e-commerce Anna Wolanin z Ideo.

Inwestowanie w m-commerce się opłaci

Jednym z najbardziej zauważalnych trendów, o jaki jest zapowiadany już od dłuższego czasu, to zdecydowanie zakupy realizowane na urządzeniach przenośnych. Internet w np. w smartfonie to obecnie niemal podstawa każdej oferty telefonii komórkowej. Opłaty są coraz niższe, a rodzaj połączenia coraz lepszy. Ponadto płatności elektroniczne nie budzą już takiego strachu, jak jeszcze do niedawna. Sam system zabezpieczeń w porównaniu z zeszłym rokiem osiągnął kolejny pułap. Rodzi to zaufanie i większą otwartość konsumentów. Taka sytuacja jest najlepszym wstępem do zmiany rynku, w kierunku m-commerce.

Dostosowanie do niego nie tylko jest istotne z punktu wzrostu sprzedaży, ale również pod względem wizerunku biznesu w sieci. Google już zapowiedziało, że strony, które nie posiadają responsywnej wersji, będą gorzej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania.

Jakie będą trendy e-commerce na rok 2018?

W przewidywaniach na kolejne 12 miesięcy Trendy e-commerce na 2018 rok nie brakuje oczywiście pewnych stałych, które już od jakiegoś czasu wpisują się w krajobraz współczesnego marketingu. Mowa tu oczywiście o content marketingu czyli oryginalne i ciekawe dla odbiorców treści. Trend ten będzie przybierał na sile, bowiem samo Google nie ukrywa, że będzie lepiej „patrzyło” na strony, które posiadają różnorodne formaty i treści.

Znaczącą zmianą może być również czas dostawy. Szybkie zakupy to oczywiście większe oczekiwania względem przesyłki. Co prawda nie będą to tak szumnie od jakiegoś czasu zapowiadane drony, jednak dostawa jeszcze tego samego dnia, to coś całkiem realnego.

Szersze opisanie oraz ciekawe przykłady trendów znajdują się w artykule. Podsumowanie to może stać się przydatnym kompendium wiedzy w planowaniu strategii na rok 2018.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Amazon Go - tam, gdzie handel stacjonarny spotyka się z e-commerce

1 lutego 2018
Z rocznym opóźnieniem, ale jest! Amazon otworzył w poniedziałek pierwszy sklep stacjonarny Amazon Go, w którym nie pracują kasjerzy.

Content marketing w służbie e-commerce

30 stycznia 2018
Działania content marketingowe nie kończą się z chwilą wzrostu ruchu w e-sklepie lecz są kontynuowane, jako integralny element strategii biznesowej firmy.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas