-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Bezpieczeństwo danych
- Marketplace
- Asystent zakupowy AI
- Cross-border
- Rozwiązania AI dla e-commerce
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Dostępność cyfrowa
- Rozwiązania AI
- Integracja z aplikacjami IT
- Programy lojalnościowe
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Aplikacje mobilne
- Platforma e-learningowa
- Konfiguratory produktów
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Dla konsumentów Internet jest jednym z najważniejszych źródeł informacji o markach, produktach i usługach. Przed dokonaniem zakupu odwiedzają różne strony, aby dokonać najlepszego wyboru. Dlatego dla efektywnej sprzedaży konieczna jest komunikacja za pośrednictwem wielu kanałów i przy wykorzystaniu różnych formatów treści. Kluczowy dla e-commerce staje się więc content marketing.
Każdego roku zakupy przez internet cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Z badania E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że 54% z nich wybiera sklepy internetowe, a 62% aktywnie poszukuje w sieci marek i produktów. W tym miejscu warto się zastanowić, dlaczego aż 46% internautów wciąż decyduje się jednak na zakupy w sklepach stacjonarnych. Wśród przyczyn wymienianych przez respondentów dwie zasługują na szczególną uwagę:
- 52% chce obejrzeć produkt przed jego zakupem,
- 21% chce przed zakupem porozmawiać ze sprzedawcą.
Jak pokazują badania, konsumentom zależy na doświadczeniu z marką, które w przypadku zakupów online w pewnym stopniu jest ograniczone. Dlatego trzeba się o nie postarać, a najłatwiej cel ten zrealizować poprzez wdrożenie narzędzi z zakresu content marketingu.
Kreowanie wizerunku a wzrost sprzedaży?
Content marketing (czyli tzw. marketing treści) utożsamiany jest przede wszystkim z działaniami wizerunkowymi. W praktyce pozytywnie wpływa również na sprzedaż, udostępnianie wiedzy o firmie i usługach, jak i tworzenie społeczności wokół nich. Zagadnienie to w kontekście rozwijania własnego biznesu online zostało szeroko opisane w książce „Content marketing, współczesny poradnik po marketingu treści”.
W raporcie Demand Metric & Referral Candy wykazano, że 82% konsumentów wybiera sklepy internetowe publikujące unikalne i przydatne treści. 90% docenia oryginalne materiały związane z produktami, a 60% poszukuje materiałów na temat marek. W przypadku 72% badanych takie materiały budują zaufanie wobec marki. W raporcie wykazano również, że wykorzystanie content marketingu do celów sprzedażowych generuje 3 razy więcej leadów, niż tradycyjne działania marketingowe.
Istnieje pewien związek między wizerunkiem marki, a notowaną przez nią sprzedażą. Działania wizerunkowe często poprzedzają sprzedażowe. Wynika to z faktu, iż zdecydowanie lepiej sprzedają te marki, które istnieją w świadomości środowiska konsumenckiego i zapewniają pozytywne doświadczenia.
Po co content marketing w e- sklepie?
Efekty dobrze opracowanej i realizowanej strategii content marketingowej widoczne są na wielu płaszczyznach e-commerce. Zarządzanie treścią pomaga w:
- kreowaniu wizerunku marki eksperckiej i godnej zaufania,
- pozyskiwaniu nowych klientów i umacnianie relacji ze stałymi,
- budowaniu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania,
- pozyskiwaniu leadów sprzedażowych,
- zwiększaniu ruchu na stronie i zasięgu, uzyskaniu lepszej konwersji.
Content marketing poprawia widoczność i wyeksponowanie marki w sieci. Konsumenci zainteresowani zakupem produktów mają większe szanse trafić do sklepu posiadającego interesujące treści aniżeli do takiego, który jest ich pozbawiony. Istotne jest zatem zadanie sobie pytania „Jakie treści należy umieścić w sklepie internetowym?”.
Podstawą są oczywiście kompletne opisy produktów. Są szczególnym wsparciem klienta w podejmowaniu decyzji zakupowych, zwłaszcza gdy nie ma on możliwości obejrzenia produktu, czy porozmawiania o nim ze sprzedawcą. Dlatego skuteczne zachęcenie do zakupu, nie może ograniczać się jedynie do podania parametrów technicznych. Konieczne jest wzbudzenie myślenia kontekstowego poprzez pisanie obrazowe i przemawianie językiem korzyści. Opisy powinny zawierać cechy produktu, jego przeznaczenie i sposób użytkowania, a nawet radę eksperta. Należy pokazać, jakie korzyści klient zyska i jakie problemy rozwiąże, decydując się na zakup produktu.
Przydatny w budowaniu zasięgu i ruchu organicznego w sklepie internetowym będzie blog. Wspomaga też pozycjonowanie poprzez dobór fraz kluczowych do tworzonych treści, tytułów odpowiadających zapytaniom użytkowników, czy zagadnień zgodnych z zainteresowaniami klientów. Jest dodatkowym źródłem informacji, ale nie tylko o produktach, lecz o wszystkim, co jest z nimi i branżą związane (np. akcesoria kuchenne z gotowaniem, odzież sportowa ze sportem itp.). Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie contentu evergreen (zawsze aktualnego) i zgodnie z real-time marketingiem (związany z tym, co aktualnie budzi zainteresowanie odbiorców). Z bloga można bezpośrednio kierować klientów do konkretnych produktów oferty e-sklepu.
Jak dobrze zarządzać treścią w e-sklepie?
Content marketing nie polega tylko na przygotowaniu wartościowych treści, ale również na ich dystrybucji i promocji. Dlatego samo stworzenie contentu nie wystarczy, aby poprawić konwersję. Jakie więc kanały można w tym celu wykorzystywać?
Najwięcej możliwości dają Social Media, które skupiają miliardy użytkowników. Wśród serwisów społecznościowych na plan pierwszy wysuwa się Facebook (2 mln użytkowników), w związku z czym profil na tym serwisie wydaje się obowiązkowy. Można na nim publikować informacje z zakresu oferty, ale nie powinno też zabraknąć materiałów angażujących, prowadzących do interakcji (video, animacje, materiały interaktywne). Oprócz Facebooka warto postawić na Instagram – wspomagający budowanie relacji z odbiorcami, jak i Pinterest, zwiększający widoczność. Drugi pod względem liczby użytkowników jest serwis YouTube (1,5 mln). Video jest obecnie jednym z najlepiej odbieranych formatów contentu, kanał na tym serwisie zdecydowanie może pomóc w promocji sklepu i jego oferty. Video to doskonały sposób na prezentację produktu, dzięki czemu klient otrzyma informacje, jakie uzyskałby od sprzedawcy, czy oglądając produkt w sklepie stacjonarnym.
Z kolei bezpośredni kontakt z klientami zapewnia newsletter. Za jego pośrednictwem można na bieżąco informować o ofercie sklepu i promocjach, ale też o materiałach pojawiających się na blogu lub w Social Mediach. Skuteczność komunikacji będzie jednak zależeć od segmentacji, czyli grupowania adresów mailingowych w celu dostosowania newslettera względem oczekiwań grup docelowych, wyodrębnionych pośród wszystkich odbiorców.
Dlaczego warto postawić na content marketing?
Content marketing to sposób na budowanie świadomości marki i szansa zwiększenie sprzedaży w każdym sklepie internetowym. Jednak trzeba pamiętać, że średni współczynnik konwersji szacuje się na poziomie ok. 3%. Oznacza to, że nie każdy użytkownik trafiający na stronę, natychmiast zostaje klientem e-sklepu, (a tym bardziej stałym). Rolą dobrze przygotowanych materiałów jest nakłanianie klienta do zakupu na każdym etapie customer journey. Dlatego działania content marketingowe nie kończą się z chwilą wzrostu ruchu w e-sklepie lecz są kontynuowane, jako integralny element strategii biznesowej firmy. Content marketing zwiększa szanse na to, że użytkownicy, którzy raz odwiedzili sklep, ponownie do niego powrócą, a nawet zdecydują się dokonać zakupów. Docelowo mogą stać się klientami – stałymi i lojalnymi.
Przykładów zastosowania content marketingu nie brakuje. Więcej można ich znaleźć w książce „Content marketing, współczesny poradnik po marketingu treści”, gdzie szeroko omówiono wszystkie narzędzia, a jednocześnie wskazano, jak w ciekawy i skuteczny sposób powiązać je w ramach jednej strategii. Publikacja stanowi kompendium wiedzy z zakresu efektywnego zarządzania treścią z wykorzystaniem wszystkich kanałów komunikacji (owned, paid, shared, earned).
Masz pytania? Napisz do nas
Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.
-
Analiza zapytania
Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań. -
Zaproszenie na rozmowę
Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz. -
Spotkanie
Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
Może zainteresują Cię także
Sprzedaż ratalna. Sprawdź czy jesteś pośrednikiem kredytowym!
Zakazu handlu w niedziele a sklepy internetowe
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
+48 17 860 21 86
+48 17 860 21 86