-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
-
Kariera
- Marketing Manager
- Analityk Kampanii Marketingowych
- Analityk systemowy
- Programista .NET / C# (mid/regular)
- Programista .NET (junior)
- .NET Developer (praktyki)
- PHP developer (praktyki)
- Lead Copywriter
- Aplikacja spontaniczna
- Oferty pracy
- Staże i praktyki
- Dlaczego Ideo
- Poznaj nas
- Kontakt
- Warsztaty dla uczniów
- Dołącz do nas!
-
Kariera
- Kontakt
W zeszłym roku informowaliśmy o planowanej zmianie dotyczącej obowiązku wprowadzenia certyfikatu SSL. Od przyszłego miesiąca, wraz z wypuszczeniem nowej wersji Chrome, w życie wejdą nowe zasady. Ich głównym celem jest informowanie użytkowników o tym, czy dana witryna jest bezpieczna.
Czym jest certyfikat SSL?
Należy zacząć od definicji HTTPS. Jest to sposób przesyłana danych, który uniemożliwia przechwycenie danych użytkowników, którzy odwiedzają daną stronę www. Z drugiej strony stanowi zaporę przed zmianą informacji, które internauta wpisuje w formularzach witryny np. numer konta bankowego. SSL jest protokołem szyfrującym, którym posiłkuje się HTTPS. Stanowi zatem zaporę przed niedozwolonym dostępem do danych z zewnątrz. Weryfikacja integralności danych zapewnia wykrycie wszelkich prób ich modyfikacji.
Zabezpieczenie obowiązuje na kilku poziomach:
- Uzupełnianie danych osobowych w formularzach online
- W trakcie rejestracji lub logowania
- Podczas transakcji zakupowych
- W wewnętrznej komunikacji na witrynie np. czat
Zmiany w Chrome od 1 lipca 2018
Google na początku lipca wypuści Chrome w wersji 68. Nie byłoby to niczym wyjątkowym, gdyby nie fakt, iż tym razem internetowy gigant położył szczególny nacisk na bezpieczeństwo. Od teraz strony www, które nadal wykorzystują HTTP będą specjalnie oznaczone:
Użytkownik otrzyma więc jednoznaczny komunikat, według którego wejście na taką stronę internetową jest po prostu niebezpieczne.
Nie da się ukryć, że to bardzo dobry czas do przekonania menadżerów, że zaimplementowanie protokołu SSL jest dobrym rozwiązaniem.
Jak sprawdzić czy strona obsługuje HTTPS?
To, czy strona jest bezpieczna można weryfikować na dwa sposoby:
- Zielona kłódka przed adresem strony oznacza, że witryna obsługuje HTTPS
- W sytuacji, gdy nie widać kłódki, należy ponownie wpisać adres strony zaczynając od prefiksu „https”. Jeśli witryna się nie załaduje, oznacza to, że nie posiada certyfikatu SSL.
Czy certyfikat SSL jest obowiązkiem?
Można odnieść wrażenie, że Google dołożyło wszelkich starań, by wdrożenie SSL było konieczne do prawidłowego funkcjonowania stron internetowych. Początkowo obowiązek miał dotyczyć jedynie tych serwisów, w ramach których wprowadzane są dane osobowe np. posiadające strefy dla zalogowanych użytkowników, czy chociażby formularze kontaktowe. W ten sposób, część witryn byłaby wyjęta spod nowego obowiązku. Jednak w obecnej sytuacji, gdy wszystkie nieposiadające certyfikatu strony są określane jako „niebezpieczne”, konieczne jest jego wdrożenie, chociażby ze względów wizerunkowych.
Użytkownicy coraz bardziej cenią sobie wszelkiego rodzaju obostrzenia, dzięki którym naruszenie ich danych jest niemożliwe lub mocno ograniczone. W związku z tym decyzja o wejściu na potencjalnie niebezpieczne strony może stać się kluczowa dla konwersji. Dochodzi do tego aspekt wizerunkowy, który może wpłynąć na powodzenie całego biznesu.
Google informuje, iż HTTPS umożliwia śledzenie równoległe, które odpowiada za sprawne ładowanie witryny. Ma to znaczenie nie tylko w kontekście samej szybkości strony. Na koniec października zapowiadane są kolejne zmiany – śledzenie równoległe stanie się jedynym narzędziem do pomiaru liczby kliknięć. Z kolei wszystkie linki monitorujące będą musiały używać HTTPS.
Certyfikat SSL - wdrożenie
Wprowadzane zmiany jak najbardziej mają swoją słuszność. Zwiększone bezpieczeństwo ma swoje uzasadnienie, szczególnie w dobie wzmożonych ataków, nie tylko na same witryny internetowe, ale również na ich użytkowników. O ile samo wdrożenie certyfikatu SSL jest procesem niezbyt skomplikowanym, konieczne jest branie pod uwagę wiele aspektów w kontekście pozycjonowania:
- Przekierowania
- Mapa strony – sitemap XML
- Subdomeny
- Google Search Console
- Zasoby wewnętrzne serwisu
- Canonical tag
- Zasoby wewnętrzne
- Reklama i promocja serwisu
- Google Analytics
- Szybkość ładowania strony
Może zainteresują Cię także
Sprzedawaj na Instagramie
Zmiany w Allegro – sprzedaż żywności i duży sojusz
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.