-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Bezpieczeństwo danych
- Marketplace
- Asystent zakupowy AI
- Cross-border
- Rozwiązania AI dla e-commerce
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Dostępność cyfrowa
- Rozwiązania AI
- Integracja z aplikacjami IT
- Programy lojalnościowe
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Aplikacje mobilne
- Platforma e-learningowa
- Konfiguratory produktów
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Platforma low-code dla biznesu - LOGITO
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Reforma jaka odbywa się na platformie Allegro w ostatnim czasie dotyczy nie tylko aspektu wizualnego ogłoszeń, ale również modelu sprzedaży. Planowane jest również połączenie sił z Pocztą Polską, co może mieć niemałe znaczenie dla rynku.
Allegro wchodzi na rynek e-grocery
Spekulacje dotyczące poszerzenia oferty internetowego lidera pojawiły się za sprawą zatrudnienia Jacka Palca na stanowisku dyrektora e-groceries. Dotychczas był on prezesem bdsklep.pl.
Zapowiadane zmiany być może nie są szokującą rewolucją rynkową, bowiem Allegro w swojej ofercie ma już możliwość zakupienia żywności w Allegro Supermarket. Nie można więc mówić całkowicie o nowej funkcjonalności. Zmianie ma ulec model sprzedaży, przewidujący możliwość nadania wielu produktów, ze stacjonarnego magazynu Allegro, w jednej paczce. Inna więc będzie gramatura dostępnych produktów, ponieważ do tej pory możliwe było zakupienie dużych opakowań zbiorczych. Jeśli zatem Allegro będzie chciało iść w tym kierunku, konieczne będzie wówczas podjęcie współpracy z producentami żywności, w celu ograniczenia wysyłki z różnych miejsc Polski.
Najprawdopodobniej nie zmieni się zbyt wiele w zakresie samej charakterystyki żywności i w dalszym ciągu przeważać będą produkty suche: bakalie, zioła, przyprawy, herbaty oraz przekąski. Nie wiadomo czy planowana jest sprzedaż produktów świeżych – warzyw i owoców.
Czy Allegro podjęło tą decyzję z uwagi na rosnące, szczególnie w Europie trendy dotyczące wzrostu sprzedaży żywności przez internet? Nie jest to do końca pewne, jednak wiele wskazuje na to, że marka zaczyna zauważać coraz większą otwartość klientów w zakresie kupowania tego typu produktów. Nowa formuła sprzedaży jest zatem odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Jak można wyczytać z prognoz Grupy Integer.pl, polski rynek e-commerce rozwija się w tempie 18% rocznie, a na koniec br. osiągnie wartość 47 mld zł. Kategorią o największym wzroście jest zaś sprzedaż żywności online.
Allegro zawiązuje współpracę z Pocztą Polską
Coraz większe naciski ze strony AliExpress oraz Amazona wymuszają na polskim rynku zmiany w zakresie tworzenia nowych usług lub rozwijania już obecnych. Do takich wniosków doszło właśnie Allegro i Poczta Polska, które zapowiadają połączenie sił w zakresie paczkomatów. Serwis będzie odpowiedzialny za dostarczenie technologii, zaś za aspekt logistyczny odpowiadać będzie Poczta Polska.
Zapowiadana rewolucja ma dotyczyć powstania aż tysiąca nowych punktów odbiorców paczek, nie jest jednak na razie wiadome, gdzie mają się one pojawić. Warto zauważyć, że Poczta Polska dysponuje największą liczbą paczkomatów w kraju, a sama usługa jest niezwykle atrakcyjna dla klientów. Niższe ceny, możliwość odbioru w dowolnym momencie oraz krótki czas oczekiwania - to pula cech, które decydują o konkurencyjności i przewadze, w stosunku do klasycznego modelu odbioru zamówień.
Co to oznacza dla rynku? Przede wszystkim zwiększenie konkurencyjności względem paczkomatów inPost. Ma to stanowić formę działań prewencyjnych, na wypadek chęci zawiązania współpracy Amazonu z inPostem.
Podjęte przez aukcyjnego lidera działania można uznać za przyszłościowe. To z resztą nie pierwsze nowości względem portalu - nowe zasady opisu ofert pojawiły się na początku tego roku. Patrząc zbiorczo na planowane działania można przewidywać zwiększenie udziału na rynku Allegro, który już w tej chwili wynosi 89,77%.
Masz pytania? Napisz do nas
Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.
-
Analiza zapytania
Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań. -
Zaproszenie na rozmowę
Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz. -
Spotkanie
Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
Może zainteresują Cię także
Inwestuj w mobile - tam są Twoi klienci
Sztuczna inteligencja w sklepie internetowym
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
+48 17 860 21 86
+48 17 860 21 86