-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Ostatnie lata to dynamiczny rozwój e-handlu. Potwierdzeniem tego jest 5. miejsce Polski w Unii Europejskiej pod względem wielkości rynku e-commerce. Jego wartość jedynie w tym roku wyniosła ok. 40 mld zł, a małych e-sklepów nadal przybywa.
Przemyślany e-sklep = sukces
Niestety nadal można zaobserwować zjawisko, gdzie pomimo bardzo dobrego startu, duża grupa e-sklepów nie jest w stanie utrzymać się na rynku dłużej niż przez rok. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest w dużej mierze panujące przekonanie o niezbyt nieskomplikowanym charakterze tego biznesu. Warte wypunktowania są z pewnością niższe, niż w przypadku sklepu stacjonarnego koszty (brak konieczności wynajmu dużego lokalu czy powierzchni magazynowych, „tania” reklama internetowa oraz niskie koszty pracownicze), globalność i automatyzacja wielu procesów. Jednocześnie są to niezaprzeczalne zalety tej gałęzi handlu. Jednocześnie mogą budować wrażenie, że wszystko w tej specjalizacji jest łatwe i niezbyt drogie.
Tymczasem duża część sukcesu leży po stronie tego, jak sam e-sklep zostanie zaprojektowany i wdrożony. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż w Polsce nie brakuje sprzedawców, którzy od lat dzierżą pozycję liderów. Co ważne, mogą się oni poszczycić wysokim poziomem obsługi klienta oraz przemyślaną strukturą biznesu. Patrząc na takie przykłady warto już na poziomie biznes planu mieć świadomość dostępnych narzędzi, które ułatwią prowadzenie handlu internetowego. Nierzadko pozwalają one również na znaczne obniżenie kosztów związanych z tego rodzaju działalnością. Właściwie zaprojektowany system e-commerce oraz umiejętne korzystanie z jego komponentów sprawia, że przy stosunkowo niskim nakładzie pracy e-handel dynamicznie się rozwija i pozyskuje kolejnych zadowolonych konsumentów.
Znaczenie dobrych narzędzi w sklepie internetowym
Dobrą praktyką jest korzystanie z szerokiego spektrum dostępnych możliwości, niezależnie od punktu w jakim znajduje się internetowy biznes. Mogą one zarówno wspomóc start czy rozruch, jak i zmaksymalizować bieżącą efektywność e-commerce. Poniżej przedstawionych zostało kilka kluczowych rozwiązań, które sprawdzą się w każdym e-sklepie.
Badanie zachowania użytkowników pozwala wypunktować na jakie obszary sklepu klienci zwracają szczególną uwagę oraz jaka wersja rozwiązań sprawdza się najlepiej. Adekwatna optymalizacja strony z uwzględnieniem potrzeb oraz wymagań konsumentów może być znacznie prostsza przy użyciu narzędzi, które sczytują dane o użytkownikach. Jednym ze szczególnie polecanych rozwiązań jest chociażby Hotjar, który rejestruje rzeczywiste zachowania klientów na stronie - gdzie skupiają swoją uwagę oraz w jaki sposób przeglądają ofertę sklepu. Przydatne jest również przeprowadzanie testów A/B czyli np. przygotowanie karty produktu w różnych wersjach, które następnie są wyświetlane klientom. Ta, która w ostateczności wygeneruje większą konwersję, powinna stać się wersją docelową. Na wczesnym etapie projektu dobrze jest skorzystać także z audytów UX, które poprzez analizę rzeczywistego zachowania konsumentów przyczynią się do wyeliminowania słabych stron sklepu.
Analiza statystyk to jedna z kluczowych praktyk, jaka powinna być wdrażana w każdym sklepie internetowym. Zdrugiej strony niestety często jest pomijana. Absolutną podstawą są dane z Google Analytics, które odpowiednio zinterpretowane stanowią podstawę w optymalizacji działań e-marketingowych, jak i mierzenia ich skuteczności. Ich stała obserwacja i analiza może wykryć pierwsze sygnały o pewnych nieprawidłowościach, z drugiej strony przyczyni się do eksploatowania mocnych stron sklepu.
Trzecim, ważnym elementem jest personalizacja oferty. To obecnie szczególnie modny, ale i z drugiej strony potrzebny trend, ponieważ tego właśnie oczekują klienci. Dedykowane przekazy reklamowe mogą wygenerować niemałe zaangażowanie konsumentów i w konsekwencji przełożyć się na konwersję. Dlatego warto zautomatyzować ten proces np. poprzez wdrożenie rozwiązań typu QUARTIC – czyli silnik personalizowanych rekomendacji dla e-commerce.
Z drugiej strony konieczne jest maksymalne skrócenie pewnych procesów sprzedażowych i marketingowych. W małym sklepie sprawne, ręczne zarządzanie klientami jest możliwe, jednak w dużym staje się to skomplikowane i czasochłonne - jeśli nie niewykonalne. W tego typu sytuacji warto jest sięgać po narzędzia z kategorii marketing automation, których obecnie na tynku nie brakuje. Przekuwają one dane o użytkownikach e-sklepu i ich zachowaniach na konkretne działania (np. akcje promocyjne, komunikaty na stronie, newslettery itp.), których zadaniem jest przykucie uwagi konkretnej osoby i nakłonienie jej do określonego działania.
Żaden e-sklep, (szczególnie przy tak dużym wzroście tego segmentu gospodarki), nie będzie się w stanie konkurować bez właściwej reklamy. W tym aspekcie dostępna jest szeroka gama możliwości, dlatego każdy e-commerce może dostosować przekaz promocyjny do indywidualnych potrzeb, w celu osiągnięcia faktycznych celów. Zdecydowanie jednymi z najchętniej wykorzystywanych narzędzi są reklamy Google AdWords oraz FacebookAds. W obu przypadkach mamy sposobność definiowania czasu, miejsca czy grupy odbiorców, którym będzie wyświetlany przekaz.
Jak jeszcze usprawnić e-commerce?
Narzędzia to nie wszystko – co więcej, nie będą one tak efektywne, jeśli niektóre elementy nie będą odpowiednio zaprojektowane. Mowa tu o takich podstawach, jak chociażby aspekt wizualny, który powinien być przyjemny dla oka. Oczywiście wygląd sklepu to nie wszystko. Dla szerokiej rzeszy klientów kluczowa jest polityka cenowa oraz konkurencyjna oferta, a także profesjonalna obsługa klienta na wysokim poziomie. Prawidłowe wdrożenie, ładnie prezentujący się pod względem wizualnym sklep czy tez atrakcyjna oferta cenowa, przyciągną nowych klientów.
Nie staną się oni jednak stałymi klientami, jeśli nie otrzymają informacji o produkcie, stanie zamówienia czy też o terminowym jego otrzymaniu (jest to szczególnie ważne w sezonie np. okołoświątecznym). W obecnych czasach szybki i sprawny kontakt z klientem jest swoistym MUST HAVE. Aby go ułatwić i nieco zautomatyzować warto jest zainwestować w rozwiązania typu LifeChat. Nawet, gdy użytkownik nie otrzyma informacji od razu, jego wiadomość zostanie wysłana do systemu i pracownik będzie mógł szybko na nią odpowiedzieć.
Ustalenia biznesowe w tym obszarze nie są proste i jednoznacznie dobre lub złe. Z uwagi na to warto jest podejmować je na podstawie obserwacji konkurencji czy decyzji konsumenckich. Szczególnie przydatna będzie również ogólna wiedza na temat aktualnego rynku e-commerce.
Podsumowanie
Zaimplementowanie przemyślanych oraz dostosowanych do wymogów narzędzi może przyczynić się do rozwoju sklepu internetowego na taką skalę, iż nawet niekoniecznie najbardziej konkurencyjna oferta będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem konsumentów. Właściwie dobrany pakiet narzędzi może odpowiadać za usprawnienie kilku aspektów w tym samym czasie: optymalizację, skrócenie niektórych procesów obsługi klienta czy promocję. Oczywiście wymogiem jest nadzorowanie sklepu, jednak prawidłowo skonfigurowane środowisko e-commerce, da możliwość sprzedawania produktów bez dużych nakładów pracy i zasobów.
Może zainteresują Cię także
Ideo nominowane do konkursu Ekomersy 2017
Wolno ładujące się strony wypadną z Google
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.