-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Pod koniec zeszłego w mediach pojawiała się informacja o tym, że lider rynku spożywczego Lidl, planuje uruchomić sprzedaż produktów online. (Pisaliśmy o tym – Lidl otwiera e-sklep). W innych krajach Europy to rozwiązanie jest stosowane od lat. Jak to wygląda w Polsce?
Obecni gracze rynku e-grocery
Według raportu Nielsen, polscy konsumenci lubią realizować zakupy spożywcze przez internet w tych sklepach, które mają swoje stacjonarne odpowiedniki. Największą popularnością cieszą się e-Carrefour oraz e-piotripawel.pl. Bardzo dobrze radzi sobie Frisco, które co prawda nie ma swojego offlineowego odpowiednika. Dysponuje jednak rozbudowanym i różnorodnym asortymentem, co wiąże się z wygodą dla konsumentów.
Nie jest jednak tak, że obecni liderzy z uwagi na wieloletni staż na rynku są nie do pokonania. Zdobycie pozycji lidera w tej kwestii wcale nie musi być długofalowym działaniem. W tej kwestii przeważającym argumentem jest dysponowanie odpowiednią technologią. Lidl jest jednym z liderów sklepów dyskontowych i cieszy się szczególną sympatią Polaków. Z drugiej strony do wejścia w sprzedaż produktów spożywczych przez interent przygotowuje się również Allegro - Zmiany w Allegro – sprzedaż żywności i duży sojusz. Największy gracz e-commerce na pewno zaskoczy zapleczem technologicznym i skalą asortymentu, jaki klienci będą mogli zamówić do własnych domów.
Dlaczego klienci kierują się w stronę e-grocery?
Zakupy przez internet są powszechnością. W ten sposób nabywamy od ubrań, po przedmioty codziennego użytku. Wygoda i oszczędność czasu, to przeważające powody, dla których e-commerce rośnie w tak szybkim tempie. Warto tutaj dodać różnorodność asortymentu, który w zestawieniu z ofertą offline jest niemal bez porównania - szczególnie jeśli do zestawienia dodamy zagraniczne strony internetowe. Jednak w odniesieniu do sprzedaży produktów spożywczych, na chwilę obecną ten wybór jest naprawdę podstawowy. Mimo to z roku na rok coraz więcej klientów deklaruje, że dokonało zakupów z segmentu grocery przez interent.
To, co ulega zmianie, to nasze postrzeganie sprzedaży internetowej w ogóle. Rosnące zaufanie jest napędzane przez coraz lepszą obsługę klienta (zarówno na poziomie e-kelpu, jak i w procesie posprzedażowym), konkurencyjne ceny i bezpieczeństwo oraz szybkość dostawy. Jeszcze do niedawna jako klienci byliśmy przekonani, że zakup produktów spożywczych musi być poprzedzony ich dokładnym pooglądaniem, a nawet dotknięciem. Obecnie konsument doskonale wie, że to dostawca musi się postawać, by sprzedać jak najlepsze sztuki – inaczej odbije się to na opinii o jego biznesie.
Bardzo dużą „szansą” dla tego segmentu stały się niehandlowe niedziele. Są one traktowane jako uciążliwe, głównie z powodu trudności w zakupieniu produktów spożywczych. Naturalną niemal alternatywą staje się zatem e-grocery.
Nie brakuje również zachęty ze strony samych usługodawców, którzy w sprytny sposób radzą sobie z największymi trudnościami z zakresu szybkości i świeżością produktów. Carrefour oferuje swoim klientom możliwość zamówienia produktów, zapłaty za nie i podania swojego adresu. W ramach programu „SąSiatki” klienci realizujący w tym czasie zakupy w palcówkach stacjonarnych, mogą odebrać zamówione internetowo towary i dostarczyć je do osób mieszkających w ich okolicy. Za realizację takiej usługi dostają dodatkowe bony.
To szczególnie przydatne rozwiązanie, które z pewnością docenią klienci. Szczególnie ci, którzy z jakichś przyczyn nie mogą wyjść z domu lub przetransportowanie zakupionych przez nich produktów, byłoby kłopotliwe.
Największe trudności rynku e-grocery
Niestety w przypadku sprzedaży produktów spożywczych przez internet, wydaje się, że po raz pierwszy technologia nie jest w stanie sprostać oczekiwaniom klientów. Według Gemius na przestrzeni ostatniego roku zakupów spożywczych online dokonało niemal 20% polskich internautów. To bardzo duży segment klientów, który z pewnością byłby większy, gdyby nie bariery w zakresie technologii.
Największym wyzwaniem jest dostarczenie produktów, które będą cechowały się świeżością. Konieczne jest zatem nie tylko odpowiednie ich przechowywanie jeszcze przed dokonaniem sprzedaży. Nie można zapominać o transporcie czy czasie po dostarczeniu ich na adres odbiorcy. Co w przypadku, gdy po prostu nie ma go w domu? Dochodzi do tego wszystkiego kwestia dostawy jeszcze tego samego dnia. O ile w dużych miastach nie jest to bardzo trudne, o tyle sprzedaż poza ich granicami jest sporym wyzwaniem.
Aktualność oferty produktowej jest natomiast jednym z najwyżej cenionych aspektów, jakie może zaoferować swoim klientom sklep internetowy. Dlatego skorelowanie informacji odnoszącej się do faktycznego stanu magazynowego z tym, co jest prezentowane w sklepie internetowym, możliwe jest jedynie poprzez wykorzystanie dedykowanego systemu informatycznego.
Widząc zmianę w sposobie myślenia, sklepy internetowe powinny dołożyć wszelkich starań, by zapewnić najwyższej jakości produkty, w jak najkrótszym czasie. Obserwując rosnące możliwości technologiczne, nieskorzystanie z ich potencjału wydaje się niemal świadomym traceniem pozycji rynkowej.
Może zainteresują Cię także
Trendy w designie w branży e–commerce 2019
Lunch z e-commerce
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności