Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Koniec wsparcia dla Magento 1

Dziś kończy się wparcie dla Magento 1. Adobe nie opublikuje więcej aktualizacji ani poprawek bezpieczeństwa.

Choć Magento 2 pojawiło się już w 2015 r., to spora część sklepów nie zdecydowała się do tej pory na migrację, pozostawiając swoje biznesy na platformie w poprzedniej wersji. Według firmy SanSec obecnie funkcjonuje jeszcze ponad 100 tys. sklepów, które wciąż korzystają z Magento 1. Dla porównania z platformy Magento 2 korzysta aktualnie niespełna 38 tyś sklepów internetowych.

 
źródło: https://sansec.io/magento-usage-data

Co dla sklepów oznacza brak wsparcia?

Cytując oficjalną informację Adobe: "If you have a store that continues to run on Magento 1 after June 30, please be aware that from that date forward you have increased responsibility for maintaining your site's security and PCI DSS compliance. Beyond the EOS date, Adobe will not be responding to any further security issues for Magento 1. Be sure to install Adobe's final Magento 1 security patch (here). No further patches will be issued by Adobe."

Posiadanie sklepu na Magento 1 wkrótce może stać się ryzykowne. Brak wsparcia oznacza brak wydawanych aktualizacji i zabezpieczeń. Od tej pory sklepy będą musiały same wyszukiwać potencjalne zagrożenia i luki, a następnie samodzielnie je naprawiać, co może wiązać się ze znacznymi kosztami. Przez cały ten czas będą także bardziej narażone na ataki ze strony hakerów.

Adobe również nie będzie już dostarczał nowych rozszerzeń i modułów, co znacznie utrudni rozbudowę i optymalizację istniejących sklepów internetowych.

Mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo biznesów online, nie tylko właściciel Magento „alarmuje” o zmianie. Od ponad miesiąca dostawcy płatności Visa oraz Mastercard próbują dotrzeć do niezaktualizowanych sklepów i ostrzec ich właścicieli przed poważnymi konsekwencjami.

Warto wiedzieć, że migracja z Magento 1 do Magento 2 to złożony proces, wymagający odpowiedniego przygotowania. Wymaga znacznych nakładów czasowych i finansowych, jednak, jeśli sklep internetowy jest istotnym elementem dochodowym przedsiębiorstwa nie warto ryzykować. Inwestycja taka zapewni gwarancję poprawności funkcjonowania sklepu, a w przyszłości ułatwi jego rozbudowę i optymalizację.

Napisz do nas. Pomożemy Ci przenieść Twój sklep internetowy na Magento 2.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Konsument w podróży, czyli jak zdobyć lojalność klienta

23 czerwca 2020
Kim jest Twój klient? Co skłania go do zakupów? Dlaczego szybko kupuje, lub porzuca koszyk? Dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi, jesteś w stanie przewidywać i projektować zachowania swoich klientów.

Zarządzanie katalogiem produktów - Akeneo 2020 Global B2B survey

15 czerwca 2020
Rosnące znaczenie informacji produktowej w obszarze działalności B2B. Akeneo zbadało opinie 1600 przedstawicieli biznesu z 7 państw. Na ich podstawie powstał szczegółowy raport.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas