Obejrzyj webinar"Pimcore w praktyce: Jak skutecznie zarządzać informacjami o produkcie?"

Migracja do Magento 2

„Przejdź na wyższy poziom sprzedaży”

Magento 2 jest szybszy, przyjazny dla SEO i bardziej przyjazny dla użytkownika. Obsługuje najnowszą wersję PHP i poprawia ogólną szybkość strony. Może także skutecznie obsłużyć znacznie więcej zamówień w tym samym czasie.

... jak możemy pomóc Tobie?   Bezpłatna konsultacja  

Support dla Magento 1 zakończony.

Adobe oficjalnie przestało wspierać Magento 1 pod koniec czerwca 2020 r. Od tej pory sklep internetowy funkcjonujący w oparciu o Magento 1 może być bardziej narażony na naruszenia bezpieczeństwa, problemy z wydajnością i aktualizacją modułów.

 

Dla firm posiadających sklep internetowy funkcjonujący w oparciu o Magento 1 priorytetem staje się przeniesienie sprzedaży internetowej do Magento 2. Jest również wiele organizacji, które korzystały dotychczas z innych platform i chcą migrować z nich do Magento 2 jako bardziej wszechstronnej platformy. W takich sytuacjach warto powierzyć swój biznes doświadczonemu partnerowi.

Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Darmowa konsultacja

Magento jest jedną z najbardziej popularnych platform wykorzystywanych do tworzenia e-sklepów oraz witryn internetowych na całym świecie.

Według statyk bazy danych online builtwith.com w Polsce z platformy korzysta ok. 2 tysięcy witryn. W skali światowej jest to ok. 800 000 sklepów. Platforma jest najbardziej popularna w U.S.A, U.K oraz Niemczech.

Adobe, już w 2018, opublikował informację o planowanym zakończeniu wsparcia dla Magento 1. Dotyczy to zarówno wersji Commerce 1, jak i Open Source 1. Jak czytamy na stronie producenta, wersja Commerce do tego czasu będzie wspierana jeszcze w zakresie oprogramowania jak, i łatek bezpieczeństwa (t.j. security patches), a dla Open Source będą to jedynie elementy zapewniające bezpieczeństwo.

W praktyce, wycofanie wsparcia dla Magento 1, w dłuższej perspektywie będzie wiązało się z większą skutecznością cyberataków. Biorąc pod uwagę, sytuację, w której nastąpiłby wyciek danych spowodowany takim atakiem, firma może stracić nie tylko zaufanie klientów i wizerunek w skali globalnej.

Oczekiwania klientów wobec migracji

Bardzo często migracja przedstawiana jest w formie zaledwie kilku etapów, dotyczących przeniesienia np. danych z Magento 1 lub innej platformy do Magento 2. Ten proces jest jednak w praktyce dużo bardziej skomplikowany. Polega de facto na stworzeniu zupełnie nowego sklepu w oparciu o Magento 2 i przeniesieniu do niego wszystkich treści, produktów i ustawień ze starego sklepu. Celem jest odwzorowanie 1:1 całej dotychczasowej platformy na nowe, zmienione środowisko.

W przypadku Magento, jak każdego innego systemu typu CMS, migracja dotyczy nie tylko samych danych produktowych, ale również wszelkiego rodzaju ustawienia administracyjne, bezpieczeństwa i personalizacyjne. Należy również przeanalizować wtyczki i rozszerzenia, ale również wszelkie integracje jakie posiadamy w platformie.

Dane produktowe oraz ustawiania powiązane

Użytkownicy Magento
Jeśli wykorzystane zostały wbudowane ustawienia Magento dotyczące np. produktów, klientów, zamówień, ustawień sklepu czy promocji, istnieje możliwośc ich migracji w tej samej formie do Magento 2. Producent w tym celu zaprojektował narzędzie o nazwie Magento 2 Data Migration Tool. Jeśli natomiast zmiany były bardziej zaawansowane, np. na poziomie kodu lub wykorzystaliśmy wtyczki z Marketplace lub wtyczki dedykowane, migracja przeprowadzona w nieumiejętny sposób może doprowadzić do tego, że stracimy te powiązania.

Użytkownicy innych platform
W zależności od wykorzystanej wcześniej platformy, jest spora szansa na znalezienie odpowiedniej wtyczki w sklepie Magento (w przypadku wielu platform takie wtyczki są już dostępne). Rynek jest pełen różnych rozwiązań, które umożliwią wykonanie tego typu czynności. Jeśli korzystamy z nietypowej platformy, lub struktura danych jest zmodyfikowana pod kątem naszych potrzeb - konieczne będzie zaprojektowanie wtyczki, która umożliwi poprawną migrację danych.

Wtyczki z MarketPlace oraz dedykowane

Użytkownicy Magento
W przypadku wtyczek, producent udostępnił narzędzie Code Migration Toolkit. Pozwala ono na regenerację starej wersji wtyczki na jej nowszą wersję. W tym przypadku jednak wymagana jest wiedza o kodzie źródłowym oraz umiejętności programistyczne. W przypadku popularnych funkcjonalności, w Magento MarketPlace można odnaleźć wtyczki realizujące analogiczne funkcje, które są kompatybilne z Magento 2.

Użytkownicy innych platform
Wiele popularnych funkcji realizowanych jest przez dostępne w Magento MarketPlace wtyczki. W przypadku wtyczek dedykowanych wymagane będzie utworzenie najczęściej napisanie ich odpowiedników dla Magento od podstaw.

Personalizacja platformy

Użytkownicy Magento
Analogiczna sytuacja występuje w przypadku wszelkich zabiegów personalizacyjnych na poziomie szablonów oraz innych ustawień. Jeśli do tej pory korzystaliśmy z szablonu utworzonego przez nas samych, proste przeniesienie tych funkcji nie będzie możliwe. Ze względu na to, że Magento 2 posiada narzędzie CMS Page Builder wymagane będzie utworzenie nowego szablonu. W slepie Magento mamy również do wyboru całą gamę gotowych już szablonów, które możemy dostosować do naszych potrzeb.

Użytkownicy innych platform
Analogicznie jak w przypadku wtyczek - najpopularniejsze rozwiązania mogą być dostępne w sklepie Magento, jednak bardzo często konieczne będzie ich dostosowanie do korzystania z posiadanych przez nas danych.

W zależności od stopnia rozbudowania i skomplikowania użytkowanej przez Państwa dotychczas platformy, czynników komplikujących proces migracji może być znacznie więcej. Wpływają one w znaczący sposób na czasochłonność, a więc i koszt procesu migracji. By rzetelnie przygotować kosztorys i harmonogram prac, konieczne jest szczegółowe zapoznanie ze sklepem źródłowym i wszelkimi funkcjami wchodzącymi w jego zakres. Szczególnie istotne będą w tym obszarze wszelkie integracje, moduły dedykowane i modyfikacje standardowych funkcji obsługiwanych przez daną platformę.

Anna Wolanin, eCommerce Project Manager, Ideo

Proces migracji

Jesteśmy świadomi, że klient oczekuje, że po migracji nowa platforma będzie wyglądała identycznie do jej poprzedniej wersji. Jednocześnie, dla każdego biznesu opartego o sprzedaż, priorytetem jest najkrótszy okres przestoju platformy (downtime).

Wykorzystujemy zaawansowane technologie, by nasi klienci mieli pewność, że ich działaność jest bezpieczna.

Dzięki pracy z wieloma klientami i zdobytemu na przestrzeni lat doświadczeniu, wypracowaliśmy specjalny schemat operacyjnych w kwestiach migracji systemów. Dobieramy odpowiednie zasoby IT pod kątem wydajności działania Magento 2, jednocześnie zwracając uwagę, by ponosić jedynie uzasadnione biznesowo koszty. Weryfikujemy możliwości występujących w starej wersji sklepu wtyczek, rozszerzeń i integracji, a gdy natrafimy na możliwość ich optymalizacji, proponujemy alternatywne działania.

Jako Agencja Interaktywna z bogatym doświadczeniem w zakresie promocji w internecie, kładziemy również wysoki nacisk na optymalizację sklepu internetowego Klienta pod kątem SEO i UX. Przy okazji doradzamy także wszelkie mechanizmy i zmiany, które mogą wpłynąć na podniesienie poziomu konwersji sklepu i minimalizacji współczynnika porzucenia koszyków.

Po zakończeniu procesu migracji, sprawujemy nad platformą support techniczny, by móc zagwarantować poprawność funkcjonowania nowej platformy sprzedażowej. Jednocześnie, jeśli Klient jest zainteresowany, monitorujemy efektywność sklepu i na bieżąco rekomendujemy nowe rozwiązania, które mogą wpłynąć na poprawę funkcjonowania biznesu Klienta.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas