-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Co to oprogramowanie PLM?
Oprogramowanie PLM (Product Lifecycle Management), to system zarządzania cyklem życia produktu. Jego przeznaczenie, to pomoc w zbieraniu informacji oraz organizacji wszystkich procesów związanych z produktem. Dzieje się to od fazy pomysłu, przez projektowanie, produkcję, aż po sprzedaż i wycofanie z rynku.
Przykładem takiego oprogramowania jest SilkPLM.
PLM łączy ze sobą działy projektowania, inżynierii, produkcji, marketingu i sprzedaży, umożliwiając im współpracę w czasie rzeczywistym. Dzięki temu firma łatwiej zarządza całym cyklem życia produktu, co przekłada się na tworzenie bardziej dopracowanych produktów, które jednocześnie mogą powstawać szybciej być tańsze w produkcji.
Innymi słowy, system PLM zapewnia jedno źródło prawdy o produkcie.
Czym jest oprogramowanie PIM?
Oprogramowanie PIM (Product Information Management) to system do zarządzania informacjami o produkcie. Skupia się na organizacji informacji dotyczących produktów, które wcześniej mogą powstać w systemie PLM, takich jak opisy, specyfikacje techniczne, zdjęcia, filmy, ceny i dostępność.
PIM umożliwia łatwe zbieranie danych, przesyłanie ich do różnych miejsc i zarządzanie nimi z ich poziomu - np. zmiana ceny w sklepie internetowym. To sprawia, że zarządzanie ofertą produktową na etapie sprzedaży w różnych kanałach staje się prostsze i bardziej przejrzyste, co przekłada się na lepsze doświadczenia zakupowe dla klientów.
Różnice pomiędzy oprogramowaniem PIM i PLM
Chociaż zarówno PLM, jak i PIM zajmują się informacjami o produktach, ich zakres i funkcje różnią się:
Zakres działania
PLM zarządza całym cyklem życia produktu, od pomysłu, przez rozwój i produkcję, aż po sprzedaż i wycofanie z rynku przede wszystkim z punktu widzenia projektu, technologi i kosztów wytworzenia oraz zakładanej i realizowanej marży.
PIM z kolei, skupia się na zarządzaniu informacjami o produktach, które są już gotowe do sprzedaży głównie z punktu widzenia handlowego, a więc związanej z komunikacją z klientem, taką jak promocje, agregacja i edycja opisów pobranych z PLM, zdjęcia i filmy
Główne funkcje
PLM integruje procesy projektowania, inżynierii, produkcji i marketingu, aby wszystkie działy mogły współpracować. Jest narzędziem komunikacji wewnętrznej.
PIM służy do centralizacji i dystrybucji danych produktowych na różnych kanałach sprzedaży, takich jak sklepy internetowe i katalogi. Jest narzędziem do komunikacji zewnętrznej.
Użytkownicy
PLM przeznaczony dla pracowników firmy i jej podwykonawców - głównie dla działów projektowych, inżynieryjnych i produkcyjnych, zakupowych, logistycznych, magazynowych i marketingu, które tworzą i rozwijają produkty, lub je sprowadzają i tworzą w ich oparciu content.
PIM używany jest przede wszystkim przez zespoły marketingowe, sprzedażowe i e-commerce, które zarządzają i prezentują informacje o produktach klientom.
Co wybrać? PLM czy PIM?
Wybór zależy od potrzeb, należy przy tym pamiętać, że oba systemy wzajemnie się uzupełniają, nie wykluczają - optymalnym rozwiązaniem jest wybór obu narzędzi.
Przykładowo, w sektorze retail firmy potrzebują rozbudowanych funkcji, które oferują zarówno systemy PIM, jak i PLM. Połączenie PIM i PLM oferuje pełne wsparcie dla całego procesu zarządzania produktami – od projektowania i produkcji po sprzedaż i marketing. Rozważ inwestycję w oba systemy, aby zoptymalizować zarządzanie produktami w Twojej firmie.
Korzyści integracji
- Kompleksowe zarządzanie produktami: PLM zarządza cyklem życia produktu od koncepcji do produkcji, a PIM zarządza informacjami o produktach na różnych platformach sprzedażowych.
- Spójne informacje: PLM i PIM współpracują, zapewniając spójne i dokładne informacje o produktach.
- Efektywność: Oba systemy razem mogą przyspieszyć wprowadzenie produktów na rynek, poprawić koordynację między działami i zmniejszyć ryzyko błędów.
Podsumowanie
Rozmiar i zakres Twojej działalności określi, czy potrzebujesz jednego, czy obu systemów. PLM zarządza cyklem życia produktu, od koncepcji do wycofania z rynku, a PIM centralizuje i dystrybuuje informacje o produktach gotowych do sprzedaży.
Połączenie obu systemów poprawi komfort zarówno pracowników, jak i klientów, upraszczając każdą część zarządzania produktem.
Może zainteresują Cię także
Rola Augmented Reality (AR) i Virtual Reality (VR) w eCommerce
Zastosowanie AI w systemach klasy PIM
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności