Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

C - Copywriting (Encyklopedia Marketingu)

NowyMarketing.pl, 06.10.2015r. Autor: Magdalena Tobiasz.

Czym jest copywriting? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.

[Magdalena Tobiasz:] Copywriting w najprostszym ujęciu oznacza proces tworzenia treści na potrzeby reklamy i marketingu, a także public realtions. Jest narzędziem komunikacji w Internecie prowadzonej za pomocą słowa pisanego. Sztuką tworzenia treści na tyle skutecznych, że skłaniają odbiorcę do podjęcia pożądanych działań czy przyjęcia oczekiwanej postawy. Celem copywritingu jest zatem zachęcenie do zakupu produktu lub skorzystania z usługi, ale też przekonanie do marki i budowanie wokół niej społeczności konsumenckiej.

Nazwa copywriting pochodzi z języka angielskiego, gdzie słowo „copy” oznacza tekst (materiał), natomiast „writing” – pisanie. Stąd też osoba wykonująca ten zawód jest odpowiedzialna za redagowanie tekstów i haseł reklamowych, sloganów, artykułów i informacji prasowych na potrzeby PR, mailingów, opisów produktów i usług, treści na strony www, tekstów na blogi, scenariuszy spotów reklamowych i wiele innych materiałów przeznaczonych do publikacji w Internecie.

Jednak copywriting to coś więcej, niż „pisanie” w powszechnym znaczeniu tego słowa. Do obowiązków copywritera nie należy wyłącznie redagowanie tekstów, ale też tworzenie koncepcji oraz całych kampanii marketingowych i nadzorowanie ich realizacji. Najlepiej specyfikę copywritingu oddaje francuski odpowiednik tego zawodu – concepteur-redacteur, co oznacza twórcę-redaktora. W tym ujęciu copywriting polega na tworzeniu treści i koncepcji kampanii, które pozwalają na realizację celów marketingowych poprzez komunikowanie, czyli faktyczne oddziaływanie na odbiorców.

Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, trzeba umieć wzbudzić jego zainteresowanie. Aby skłonić odbiorcę do działania, trzeba umieć odwoływać się do emocji. O skuteczności copywritingu w dużej mierze decyduje więc kreatywność i umiejętność przemawiania językiem korzyści, do tego praktyczne stosowanie zagadnień z dziedziny marketingu i reklamy – techniki perswazji, reguły komunikacji masowej, psychologia zachowań konsumentów.

Copywriting realizuje też zadania związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Redagowanie tekstów zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek (zawierających frazy kluczowe), a jednocześnie przeznaczonych dla internautów określane jest jako SEO Copywriting.


 Autor
 

Magdalena Tobiasz
Copywriter i specjalista ds. content marketingu w firmie Ideo Sp. z o.o. W branży marketingu internetowego działa już od 2011 roku, przygotowując content na potrzeby e-marketingu i współpracując przy realizacji kampanii marketingowych.

Publikacja:
NowyMarketing.pl, 06.10.2015r.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Ideo Force - 38 kreatywnych w dziedzinie e-marketingu

29 września 2015
Signs.pl, 29.09.2015r.

A - AdWords (Encyklopedia Marketingu)

11 września 2015
NowyMarketing.pl, 11.09.2015r. Autor: Wojciech Szymański.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas