Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

C - Copywriting (Encyklopedia Marketingu)

NowyMarketing.pl, 06.10.2015r. Autor: Magdalena Tobiasz.

Czym jest copywriting? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.

[Magdalena Tobiasz:] Copywriting w najprostszym ujęciu oznacza proces tworzenia treści na potrzeby reklamy i marketingu, a także public realtions. Jest narzędziem komunikacji w Internecie prowadzonej za pomocą słowa pisanego. Sztuką tworzenia treści na tyle skutecznych, że skłaniają odbiorcę do podjęcia pożądanych działań czy przyjęcia oczekiwanej postawy. Celem copywritingu jest zatem zachęcenie do zakupu produktu lub skorzystania z usługi, ale też przekonanie do marki i budowanie wokół niej społeczności konsumenckiej.

Nazwa copywriting pochodzi z języka angielskiego, gdzie słowo „copy” oznacza tekst (materiał), natomiast „writing” – pisanie. Stąd też osoba wykonująca ten zawód jest odpowiedzialna za redagowanie tekstów i haseł reklamowych, sloganów, artykułów i informacji prasowych na potrzeby PR, mailingów, opisów produktów i usług, treści na strony www, tekstów na blogi, scenariuszy spotów reklamowych i wiele innych materiałów przeznaczonych do publikacji w Internecie.

Jednak copywriting to coś więcej, niż „pisanie” w powszechnym znaczeniu tego słowa. Do obowiązków copywritera nie należy wyłącznie redagowanie tekstów, ale też tworzenie koncepcji oraz całych kampanii marketingowych i nadzorowanie ich realizacji. Najlepiej specyfikę copywritingu oddaje francuski odpowiednik tego zawodu – concepteur-redacteur, co oznacza twórcę-redaktora. W tym ujęciu copywriting polega na tworzeniu treści i koncepcji kampanii, które pozwalają na realizację celów marketingowych poprzez komunikowanie, czyli faktyczne oddziaływanie na odbiorców.

Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, trzeba umieć wzbudzić jego zainteresowanie. Aby skłonić odbiorcę do działania, trzeba umieć odwoływać się do emocji. O skuteczności copywritingu w dużej mierze decyduje więc kreatywność i umiejętność przemawiania językiem korzyści, do tego praktyczne stosowanie zagadnień z dziedziny marketingu i reklamy – techniki perswazji, reguły komunikacji masowej, psychologia zachowań konsumentów.

Copywriting realizuje też zadania związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Redagowanie tekstów zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek (zawierających frazy kluczowe), a jednocześnie przeznaczonych dla internautów określane jest jako SEO Copywriting.


 Autor
 

Magdalena Tobiasz
Copywriter i specjalista ds. content marketingu w firmie Ideo Sp. z o.o. W branży marketingu internetowego działa już od 2011 roku, przygotowując content na potrzeby e-marketingu i współpracując przy realizacji kampanii marketingowych.

Publikacja:
NowyMarketing.pl, 06.10.2015r.

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*

Może zainteresują Cię także

Ideo Force - 38 kreatywnych w dziedzinie e-marketingu

29 września 2015
Signs.pl, 29.09.2015r.

A - AdWords (Encyklopedia Marketingu)

11 września 2015
NowyMarketing.pl, 11.09.2015r. Autor: Wojciech Szymański.