Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Jak zacząłem swoją przygodę z marketingiem

NowyMarketing.pl, 04.11.2015r. Autor: Wojciech Szymański.

O tym jak rozpoczęli swoją przygodę z marketingiem, od czego zacząć, a także skąd czerpać wiedzę opowiedzieli nam Michał Pawlik (Mind Progress Group), Piotr Grzebień (Mind Progress Group) oraz Wojciech Szymański (Ideo).


Jak rozpocząć swoją przygodę z marketingiem?

Na podstawie własnych doświadczeń myślę, że warto wspomnieć o trzech istotnych elementach. Przede wszystkim ważne, aby rozpocząć szybko. Koniecznie na studiach, a najlepiej już na 2 roku. Będzie ciężko, ponieważ studia + praca na pełen etat oznacza brak weekendów, sporo nieprzespanych nocy i trochę mniej wyjść towarzyskich.

Po drugie, marketing musi stać się pasją. Dla mnie pasja to poświęcenie i życie tym, co się robi, kiedy przed snem czyta się newsy z branży - to oznacza, że ktoś naprawdę jest „zarażony” tym co robi. Bez pasji już po pierwszej porażce zabraknie sił na ciężką pracę, by iść w danym kierunku.

Po trzecie i może najważniejsze. Uważam, że nie ma na świecie takiej rzeczy, której nie można osiągnąć pracą. Nic nie leży poza jej zasięgiem.


Skąd czerpać wiedzę?

Zdecydowanie z własnych doświadczeń. Na samym początku będzie z tym problem, dlatego optymalnie jest brać udział w konferencja, kursach i spotkaniach branżowych. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że warto wybierać najbardziej praktyczne oferty z rynku. Polecam też zapoznanie się z dwoma fundamentalnymi pozycjami książkowymi: „Wskaźniki marketingowe” pod redakcją Roberta Kozielskiego oraz „Marketing” Philipa Kotlera.


Jak Ty rozpocząłeś swoją przygodę z marketingiem?

Zacznę od tego, że początkowo całą swoją karierę zawodową wiązałem z matematyką i informatyką. W liceum ukończyłem klasę matematyczną, a studia zarówno inżynierskie jak i magisterskie były ściśle związane z informatyką. Sytuacja odmieniła się radykalnie kiedy rozpocząłem praktyki w Zakładzie Public Relations mojej Alma Mater. W ciągu kilku tygodni pokochałem Public relations, marketing i częściowo związaną z nimi ekonomię. Szczęśliwy los chciał, że w tym samym czasie pojawiła się możliwość zatrudnienia w firmie, z którą jestem związany do dziś – Ideo. Od tego momentu wszystko się zmieniło. Dzisiaj z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że miałem wtedy więcej szczęścia niż wiedzy, którą na szczęście udało mi się szybko zgłębić.

W firmie zaczynałem od poziomu zero, czyli wykonywania prac najbardziej żmudnych i monotonnych, które jednak ktoś wykonać musiał. Z biegiem czasu, wraz z nabywaniem wprawy i doświadczenia powierzano mi coraz ambitniejsze zadania. Po kilku miesiącach pracy i niezliczonej ilości rozmów z Zarządem udało mi się przekonać szefów do otworzenia odrębnego działu firmy, specjalizującego się w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Tym sposobem stałem się kierownikiem jednoosobowego działu. :-) Początkowo sam zajmowałem się wszystkim – od przygotowywania ofert do ich realizacji. Ciekawostką jest, że z pierwszą zatrudnioną osobą do działu, Pawłem Korniakiem, obecnie zarządzamy spółką, o której opowiem dalej.

Ciężka praca po kilkanaście godzin na dobę, dziesiątki spotkań, tysiące godzin spędzonych przy Excelu nad raportami i analizą sytuacji na rynku oraz w samym dziale sprawiły, że udało się odnieść sukces. Byliśmy w stanie wyodrębnić całkowicie osobną markę, „Ideo Force” dedykowaną usługom e-marketingowym i e-commerce.

Reasumując miałem sporo szczęścia, ale bez ogromnej ilości ciężkiej pracy nie udałoby się.


Autor
 

Wojciech Szymański
Ekspert ds. e-marketingu oraz e-PR. Od 2013 roku dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., gdzie nadzoruje prace działu, wyznacza jego cele i odpowiada za wyniki finansowe, a także dalszy rozwój. Od 2014 roku prezes Ideo Force – marki Ideo specjalizującej się w e-marketingu oraz e-commerce.
Przewodniczący Konwentu Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie - którego zadaniem jest m. in. kształtowanie modelu kształcenia pod kątem przyszłego pracodawcy oraz opiniowanie kierunków działalności naukowo-badawczej uczelni.
Wykładowca studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie gdzie pomaga swoim słuchaczom doskonalić warsztat z praktycznego wykorzystania technologii informacyjnych w marketingu.
Jest doradcą, trenerem i konsultantem. Prowadzi szkolenia oraz kursy. Na swoim koncie ma imponującą ilość blisko 2 000 zrealizowanych godzin dydaktycznych.
Wykonuje badania oraz ekspertyzy e- marketingowe. Jest autorem wielu artykułów oraz publikacji. Współautor książek m.in. E-marketing – kompendium dla menadżerów” – ISBN: 978-83-927397-0-8.
Specjalizuje się również w zakresie usability oraz propaguje szeroko rozumiane zagadnienia findability. W wolnym czasie słucha muzyki klasycznej. Autor raportów (audytów) użyteczności oraz analiz biznesowych.

Publikacja:
NowyMarketing.pl, 04.11.2015r.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

C - Copywriting (Encyklopedia Marketingu)

6 października 2015
NowyMarketing.pl, 06.10.2015r. Autor: Magdalena Tobiasz.

Ideo Force - 38 kreatywnych w dziedzinie e-marketingu

29 września 2015
Signs.pl, 29.09.2015r.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas