-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
O tym jak rozpoczęli swoją przygodę z marketingiem, od czego zacząć, a także skąd czerpać wiedzę opowiedzieli nam Michał Pawlik (Mind Progress Group), Piotr Grzebień (Mind Progress Group) oraz Wojciech Szymański (Ideo).
Jak rozpocząć swoją przygodę z marketingiem?
Na podstawie własnych doświadczeń myślę, że warto wspomnieć o trzech istotnych elementach. Przede wszystkim ważne, aby rozpocząć szybko. Koniecznie na studiach, a najlepiej już na 2 roku. Będzie ciężko, ponieważ studia + praca na pełen etat oznacza brak weekendów, sporo nieprzespanych nocy i trochę mniej wyjść towarzyskich.
Po drugie, marketing musi stać się pasją. Dla mnie pasja to poświęcenie i życie tym, co się robi, kiedy przed snem czyta się newsy z branży - to oznacza, że ktoś naprawdę jest „zarażony” tym co robi. Bez pasji już po pierwszej porażce zabraknie sił na ciężką pracę, by iść w danym kierunku.
Po trzecie i może najważniejsze. Uważam, że nie ma na świecie takiej rzeczy, której nie można osiągnąć pracą. Nic nie leży poza jej zasięgiem.
Skąd czerpać wiedzę?
Zdecydowanie z własnych doświadczeń. Na samym początku będzie z tym problem, dlatego optymalnie jest brać udział w konferencja, kursach i spotkaniach branżowych. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że warto wybierać najbardziej praktyczne oferty z rynku. Polecam też zapoznanie się z dwoma fundamentalnymi pozycjami książkowymi: „Wskaźniki marketingowe” pod redakcją Roberta Kozielskiego oraz „Marketing” Philipa Kotlera.
Jak Ty rozpocząłeś swoją przygodę z marketingiem?
Zacznę od tego, że początkowo całą swoją karierę zawodową wiązałem z matematyką i informatyką. W liceum ukończyłem klasę matematyczną, a studia zarówno inżynierskie jak i magisterskie były ściśle związane z informatyką. Sytuacja odmieniła się radykalnie kiedy rozpocząłem praktyki w Zakładzie Public Relations mojej Alma Mater. W ciągu kilku tygodni pokochałem Public relations, marketing i częściowo związaną z nimi ekonomię. Szczęśliwy los chciał, że w tym samym czasie pojawiła się możliwość zatrudnienia w firmie, z którą jestem związany do dziś – Ideo. Od tego momentu wszystko się zmieniło. Dzisiaj z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że miałem wtedy więcej szczęścia niż wiedzy, którą na szczęście udało mi się szybko zgłębić.
W firmie zaczynałem od poziomu zero, czyli wykonywania prac najbardziej żmudnych i monotonnych, które jednak ktoś wykonać musiał. Z biegiem czasu, wraz z nabywaniem wprawy i doświadczenia powierzano mi coraz ambitniejsze zadania. Po kilku miesiącach pracy i niezliczonej ilości rozmów z Zarządem udało mi się przekonać szefów do otworzenia odrębnego działu firmy, specjalizującego się w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Tym sposobem stałem się kierownikiem jednoosobowego działu. :-) Początkowo sam zajmowałem się wszystkim – od przygotowywania ofert do ich realizacji. Ciekawostką jest, że z pierwszą zatrudnioną osobą do działu, Pawłem Korniakiem, obecnie zarządzamy spółką, o której opowiem dalej.
Ciężka praca po kilkanaście godzin na dobę, dziesiątki spotkań, tysiące godzin spędzonych przy Excelu nad raportami i analizą sytuacji na rynku oraz w samym dziale sprawiły, że udało się odnieść sukces. Byliśmy w stanie wyodrębnić całkowicie osobną markę, „Ideo Force” dedykowaną usługom e-marketingowym i e-commerce.
Reasumując miałem sporo szczęścia, ale bez ogromnej ilości ciężkiej pracy nie udałoby się.
Autor
Wojciech Szymański
Ekspert ds. e-marketingu oraz e-PR. Od 2013 roku dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., gdzie nadzoruje prace działu, wyznacza jego cele i odpowiada za wyniki finansowe, a także dalszy rozwój. Od 2014 roku prezes Ideo Force – marki Ideo specjalizującej się w e-marketingu oraz e-commerce.
Przewodniczący Konwentu Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie - którego zadaniem jest m. in. kształtowanie modelu kształcenia pod kątem przyszłego pracodawcy oraz opiniowanie kierunków działalności naukowo-badawczej uczelni.
Wykładowca studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie gdzie pomaga swoim słuchaczom doskonalić warsztat z praktycznego wykorzystania technologii informacyjnych w marketingu.
Jest doradcą, trenerem i konsultantem. Prowadzi szkolenia oraz kursy. Na swoim koncie ma imponującą ilość blisko 2 000 zrealizowanych godzin dydaktycznych.
Wykonuje badania oraz ekspertyzy e- marketingowe. Jest autorem wielu artykułów oraz publikacji. Współautor książek m.in. E-marketing – kompendium dla menadżerów” – ISBN: 978-83-927397-0-8.
Specjalizuje się również w zakresie usability oraz propaguje szeroko rozumiane zagadnienia findability. W wolnym czasie słucha muzyki klasycznej. Autor raportów (audytów) użyteczności oraz analiz biznesowych.
Publikacja:
NowyMarketing.pl, 04.11.2015r.
Może zainteresują Cię także
C - Copywriting (Encyklopedia Marketingu)
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności