Dowiedz się więcejBądź czujny! Uważaj na fałszywe faktury wystawione bez naszej wiedzy

Co zamiast Meta Workplace?

Meta Workplace wkrótce przestanie działać. Jaka alternatywa dla popularnej platformy?

Gdy Meta ogłosiła, że Workplace – jej platforma komunikacyjna do współpracy w organizacjach zostanie zamknięta, przedsiębiorcy zostali zmuszeni do znalezienia alternatywnego rozwiązania do komunikacji i współpracy w zespołach.

Na rynku istnieje wiele cyfrowych narzędzi, które z powodzeniem mogą zastąpić używaną dotychczas platformę Facebooka. Jednym z nich jest firmowy intranet. Dla przypomnienia - wszyscy użytkownicy platformy Workplace mogą z niej korzystać do końca sierpnia 2025 roku. Po tym czasie będzie dostępna wyłącznie do odczytywania i pobierania danych.


Migracja do platformy intranetowej jako długoterminowe rozwiązanie

Jednym z alternatywnych rozwiązań dla Workplace jest migracja do firmowego intranetu, który oferuje wiele funkcjonalności podobnych do tych na platformie Facebooka, zapewniając przy tym m.in. lepszą kontrolę nad danymi i większe możliwości personalizacji. Intranet to znacznie więcej niż społecznościowa platforma.


Dlaczego jeszcze warto wybrać intranet?

  • Brak ryzyka nagłego zamknięcia platformy – portal intranetowy wdrażany jest indywidualnie dla klienta
     
  • Integracja z firmowymi systemami – możliwość szybkiej i sprawnej integracji z firmowymi systemami
     
  • Dedykowane rozwiązania – oprócz wdrożenia standardowych modułów, istnieje możliwość zaprojektowania indywidualnych funkcjonalności, aby spełnić wszystkie potrzeby organizacji
     
  • Funkcje społecznościowe – intranet podobnie jak Workplace od Mety, posiada rozbudowane funkcjonalności o charakterze społecznościowym
     
  • Większe możliwości w zakresie zarządzania dokumentami, procesami czy bazą wiedzy
     
  • Mobilny dostęp – intranet jest dostępny zarówno w biurze, jak i poza nim
     
  • Wsparcie AI – nowoczesne intranety oferują funkcjonalności wspierane przez AI, jak np. generowanie obrazów, treści czy asystent pomocy w precyzyjnym wyszukiwaniu treści
     
  • Prosty i intuicyjny w obsłudze, z domyślną lub dedykowaną szatą graficzną, dopasowaną do organizacji

 


Jakie funkcjonalności oferuje intranet?

Intranet firmowy posiada szeroki zakres funkcjonalności: od społecznościowych, po organizacyjne, biznesowe, do umożliwiających sprawną współpracę w zespołach. Oto przykłady niektórych z nich:

  • Baza dokumentów - pozwala na przechowywanie wszelkich potrzebnych pracownikom dokumentów. Każdy dokument może być zakwalifikowany do kategorii tematycznych, co ułatwia jego znalezienie. Dodatkowo dedykowana wyszukiwarka usprawnia korzystanie z bazy i pozwala na szybkie wyszukanie po frazach kluczowych również w treści załączników. Co więcej, wpięcie AI do wyszukiwarki znacznie przybliża użytkownika do odnalezienia konkretnych dokumentów w bardzo krótkim czasie.
     
  • Baza pracowników - wyświetla wszystkie informacje o pracowniku pochodzące z różnych źródeł/innych systemów, np. zdjęcie pracownika, dane teleadresowe, stanowisko, numer pokoju, przełożonych, zespół czy nieobecności.
     
  • Rezerwacja zasobów – umożliwia szybką i bezkonfliktową rezerwację zasobów w firmie (np. samochody, sale).
     
  • Wall - przestrzeń, w której pracownicy mogą publikować samodzielnie różnego rodzaju posty.
     
  • Tablica ogłoszeń - dodawanie ogłoszeń przez każdego z pracowników, również tych niezwiązanych ze sprawami zawodowymi.
     
  • Chat – komunikator firmowy.
     
  • Galeria zdjęć – prezentuje zdjęcia z firmowych wydarzeń wraz z opisami. Istnieje możliwość tworzenia własnych galerii przez pracowników.
     
  • Komentarze i lajki – możliwość komentowania i reagowania na publikacje w intranecie.
     
  • Kalendarz wydarzeń - w przejrzysty sposób prezentuje wydarzenia firmowe czy ważne daty.
     
  • Formularze i ankiety – szybkie i proste tworzenie różnego rodzaju formularzy, ankiet oraz możliwość profilowania ich do konkretnych grup odbiorców.

 


Jak przeprowadzić migrację z Workplace do intranetu?

Analiza potrzeb i wybór platformy

Gruntowna analiza potrzeb pozwala określić najważniejsze aspekty, które nakreślają kierunek podczas projektowania intranetu. Wybór nowego rozwiązania powinien opierać się na wspomnianych wcześniej potrzebach, obecnych wymaganiach i oczekiwaniach użytkowników platformy.

Migracja danych do intranetu

Odbywa się za pomocą API lub exportu danych z systemu. Zanim jednak dojdzie do wymiany, warto zaplanować ten proces, np. określić co dokładnie przenieść z Workplace czy sprawdzić, które funkcje Workplace można zastąpić w intranecie.

Rozwiązania dedykowane i integracje

W zależności od potrzeb, intranet może wymagać wdrożenia dedykowanych rozwiązań i dopasowania go do obecnych potrzeb jego użytkowników. Istnieje również możliwość integracji intranetu z innymi systemami, jak np. e-learning, w celu stworzenia jednolitego ekosystemu technologicznego.

Testowanie i optymalizacja

Każde wdrożenie musi być odpowiednio przetestowane i zoptymalizowane pod jego odbiorców. Dzięki temu mamy pewność, że intranet działa zgodnie z oczekiwaniami.

Szkolenie pracowników

Nowe narzędzie wdrażane w organizacji zawsze wymaga przeszkolenia wszystkich jego przyszłych użytkowników – zarówno administratorów, jak i pracowników. Można tego dokonać za pomocą platformy e-learningowej zintegrowanej z intranetem.


Podsumowanie

Organizacje powinny jak najszybciej podjąć decyzję dotyczącą wyboru nowej platformy komunikacji wewnętrznej. Warto rozważyć rozwiązania, które zapewnią długoterminową stabilność, elastyczność i będą maksymalnie dopasowane do obecnych potrzeb i wymagań jej użytkowników.

Inwestycja w intranet może okazać się kluczowym krokiem do cyfrowej transformacji w organizacji, a dobrze przemyślane rozwiązanie przyczyni się do oszczędności i wzrostu efektywności w obszarze komunikacji.  

Promocja poradników


Może zainteresują Cię także

Intranet: trendy na 2025 rok

22 stycznia 2025
Większa personalizacja, a może wsparcie AI? Poznaj najważniejsze i najciekawsze trendy w intranecie w 2025 roku.

Co publikować w intranecie? 9 pomysłów na treści wzmacniające zaangażowanie pracowników

19 grudnia 2024
Pracownicy nie korzystają z intranetu? Zobacz co zrobić, aby ożywić wdrożony system i zaangażować jego użytkowników.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas