Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Intranet: trendy na 2025 rok

Większa personalizacja, a może wsparcie AI? Poznaj najważniejsze i najciekawsze trendy w intranecie w 2025 roku.

Cyfrowe narzędzia odgrywają coraz ważniejszą rolę w różnorodnych środowiskach pracy – sprawiają, że pracuje nam się łatwiej, szybciej i bez większych ograniczeń.

To między innymi zapewnia intranet, który z roku na rok zmienia się – tak jak zmieniają się potrzeby i wymagania jego użytkowników. Czego w tym nowym roku możemy się spodziewać i jak będzie kształtował się system intranetowy? Oto najważniejsze trendy w intranecie w 2025 roku.


Większa personalizacja

Publikowane w intranecie treści jeszcze bardziej będą dopasowane do ich odbiorców. Dzięki zaawansowanym technologiom i sztucznej inteligencji pracownicy będą otrzymywać dedykowane, wartościowe informacje na podstawie ich zainteresowań, wcześniejszych aktywności, interakcji. Zminimalizuje to otrzymywanie nieistotnych informacji, a wzmocni zaangażowanie i poczucie przynależności.


Integracja z AI

Jeszcze większe wsparcie sztucznej inteligencji w codziennej pracy – to jeden z najbardziej gorących trendów, nie tylko w intranecie. Liczne funkcjonalności szeroko wspierające tworzenie contentu czy grafik, monitorowanie aktywności, personalizacja treści, czy czuwanie nad aktualizacją informacji – to obecnie popularne funkcje AI implementowane w systemach.

A to wszystko po to, by maksymalnie zoptymalizować i usprawnić pracę, zwiększyć zaangażowanie, a przede wszystkim pozytywne doświadczenia pracowników (employees experience) w cyfrowym środowisku pracy (digital workplace).


Wzmacnianie kultury organizacyjnej

Większe skupienie uwagi na kulturze organizacji ma na celu budowanie pozytywnego środowiska pracy i wzmacnianie zaangażowania pracowników. Intranet i jego społecznościowe funkcje będą wspierać poczucie przynależności i budowanie społeczności.

Umożliwi to szybki feedback, celebracja różnego rodzaju wydarzeń (takich jak np. rocznice) oraz większa liczba interakcji społecznych. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa także kultura wzajemnego doceniania – podziękowania i odznaki dla pomocnych współpracowników przyczynią się do jej wzmocnienia.


Wzmacnianie digital workplace (praca zdalna)

W dobie pracy rozproszonej i hybrydowej kluczowe jest zapewnienie płynnej komunikacji i efektywnej współpracy. W 2025 r. będzie kładziony nacisk na jeszcze lepszą integrację technologiczną, by maksymalnie usprawnić i przyspieszyć zdalną pracę.

Oznacza to stworzenie lub dostosowanie centralnego miejsca jak np. intranet, w którym dostępne są linki do różnych systemów, z których na co dzień korzystają pracownicy, a także kluczowe dane przesyłane płynnie z różnych systemów. Komunikacja ma być sprawna i szybka niezależnie od miejsca pracy.


Zaawansowana analityka do mierzenia efektywności

Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej z pomocą intranetu staje się coraz bardziej kluczowe - nie tylko w kontekście samej komunikacji, ale również codziennej pracy. Sprawna komunikacja = lepsza efektywność pracy. Monitorowanie aktywności użytkowników intranetu daje ogrom cennych informacji również o samym intranecie.

W 2025 roku będzie więcej danych, więcej analityki, by w jak największym stopniu móc reagować na zachodzące zmiany, preferencje użytkowników i maksymalnie dostosowywać funkcjonalności oraz treści intranetowe do potrzeb i wymagań pracowników.


Mobilny dostęp "od ręki”

Intranet w 2025 r. powinien być maksymalnie przyjazny i dopasowany do różnych środowisk pracowniczych. Mobilny intranet dla pracowników, czy dostępny również na innych urządzeniach, jak np. infokioski, to już nie „dodatek” a standard. W tym przypadku podejścia mobile first powinno odgrywać kluczową rolę, by projektowany system spełniał wszystkie wymagania i potrzeby zarówno wizualne, jak i techniczne. Szybki dostęp do intranetu to ogromna szansa na zdobycie zaangażowania pracowników.


Jak zwiększyć skuteczność intranetu w 2025 roku?

Intranet został wdrożony zgodnie z planem, ma wiele atrakcyjnych funkcjonalności, a wciąż korzysta z niego „kilka” osób?" Jak zatem zachęcić pracowników do korzystania z cyfrowego narzędzia i odkrywania jego potencjału?


Zdefiniuj cele i potrzeby

Intranet powinien odpowiadać na potrzeby biznesowe. Czy to będzie np. poprawa komunikacji, czy zwiększanie produktywności pracy – zdefiniuj mierzalne cele, które powinien realizować intranet. Informuj pracowników o każdym z nich. Analizuj i reaguj na zmieniające się potrzeby swoich pracowników – dopasuj rozwiązania intranetowe do aktualnych trendów i wymagań.


Zaangażuj pracowników

Tak naprawdę pracownicy powinni być zaangażowani w proces już na etapie analizy, projektowania i wdrażania systemu. Informowanie ich o realizowanych planach i edukowanie w zakresie implementowanego narzędzia cyfrowego to pierwszy krok do zwiększenia zainteresowania intranetem. Kolejny bardzo ważny etap to aktywny rozwój intranetu z udziałem wszystkich jego użytkowników.

Codzienne korzystanie z dostępnych funkcjonalności oraz budowanie społeczności intranetowej poprzez funkcje społecznościowe sprawiają, że intranet „żyje” i daje realne korzyści.


Personalizuj treści

Treści publikowane w intranecie powinny być kierowane do odpowiednich osób, by zminimalizować ryzyko otrzymywania niechcianych lub niepotrzebnych treści. Dopasowane treści do odbiorcy wzmacniają jego zaangażowanie.


Dbaj o wartościowe i atrakcyjne publikacje

Aby treści były chętnie czytane, udostępniane, czy np. komentowane, powinny być dla ich odbiorców atrakcyjne, jakościowe i zrozumiałe. Ważny jest język publikacji – prosty, czytelny, ale angażujący. Również sama forma publikowania ma ogromny wpływ na pozytywny odbiór — korzystaj z różnego rodzaju grafik, infografik, tabel czy list.


Mierz i analizuj

Regularnie korzystaj z narzędzi analitycznych, by monitorować zaangażowanie i identyfikować obszary, które wymagają poprawy lub zyskują coraz większe zainteresowanie. Zbieraj opinie również od swoich pracowników – to oni są głównym źródłem informacji o intranecie. Dopasuj rozwiązania tak, by odpowiedzieć na ich potrzeby i wymagania.


Podsumowując

Intranet w 2025 roku będzie jeszcze bardziej spersonalizowany i dopasowany do jego użytkownika. Na pewno nie zabraknie w nim elementów sztucznej inteligencji, jednak w zakresie, w którym organizacja będzie tego potrzebować. Kreowanie zintegrowanego cyfrowego środowiska pracy (digital workplace) ma maksymalnie usprawnić i przyspieszyć tryb pracy rozproszonej i hybrydowej.

Ważna będzie także kultura organizacji – poczucie przynależności do społeczności firmowej będzie realizowane poprzez atrakcyjne funkcje społecznościowe intranetu, jak np. chat, wideokonferencje, wspólne workspace’y czy fora.

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*

Może zainteresują Cię także

Co publikować w intranecie? 9 pomysłów na treści wzmacniające zaangażowanie pracowników

19 grudnia 2024
Pracownicy nie korzystają z intranetu? Zobacz co zrobić, aby ożywić wdrożony system i zaangażować jego użytkowników.

Jak intranet wspiera Digital Employee Experience?

18 listopada 2024
Digital Employee Experience to dziś must have w każdej firmie. Zobacz, jak intranet wspiera cyfrowe doświadczenia pracowników.