-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Bezpieczeństwo danych
- Marketplace
- Asystent zakupowy AI
- Cross-border
- Rozwiązania AI dla e-commerce
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Dostępność cyfrowa
- Rozwiązania AI
- Integracja z aplikacjami IT
- Programy lojalnościowe
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Aplikacje mobilne
- Platforma e-learningowa
- Konfiguratory produktów
- Oprogramowanie dedykowane
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Platforma low-code dla biznesu - LOGITO
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
W internecie pojawiły się doniesienia, że sieć Lidl zamierza uruchomić spożywczy sklep internetowy. Zostaliśmy poproszeni przez portal WirtualneMedia.pl o skomentowanie tej informacji. Anna Wolanin, specjalista e-commerce w Ideo podzieliła się swoimi spostrzeżeniami. Poniżej podsumowanie wypowiedzi.
Czy decyzja Lidla o uruchomieniu sklepu internetowego jest słuszna?
Średnioroczne tempo wzrostu rynku e-grocery oscyluje między 15% do 20%. Internauci coraz chętniej kupują przez internet także produkty żywnościowe. Obecnie w całej Unii Europejskiej robi to ok. 25% populacji. Mając na uwadze te statystki, wydaje się, że potrzeba zaspokojenia rosnących potrzeb rynkowych jest niemal naturalna.
Podejmując decyzję w tym obszarze specjaliści Lidla muszą mieć jednak na uwadze także nieudane próby konkurencji. W osiągnięciu sukcesu niezbędna może okazać się trafna ocena sytuacji i analityczne podejście. Poza standardowymi problemami z jakimi spotyka się e-commerce jak i tymi specyficznymi dla e-grocery, trzeba pamiętać także o niskim poziomie zaufania polskich konsumentów w stosunku do każdej nowości. Taką niewątpliwie jest zakup produktów żywnościowych w internecie. Planując podbój i utrzymanie się na tym w pewnym sensie innowacyjnym rynku, należy pamiętać, że potencjalne zainteresowanie klientów może być niewystarczające.
Jak sklep internetowy Lidla może wpłynąć na branżę e-grocery?
Z pewnością należy spodziewać się reakcji konkurencji, jednak chyba nie aż tak spektakularnej jak w pierwszej chwili moglibyśmy sądzić. E-grocery jest branżą, która w Polsce dopiero będzie się rozwijać i samo wejście do niej jednego z liderów nie będzie stanowiło jeszcze impulsu do powszechnych zmian. Jeżeli sklep internetowy Lidla utrzyma się na rynku odpowiednio długo i będzie się rozwijać, to dopiero wówczas będzie można mówić o realnej zmianie.
Biedronka, główny rywal Lidla, otworzyła w kwietniu br. w Portugali pierwszy e-sklep. Okazuje się, że Allegro również planuje poszerzenie działalności w tym kierunku, o czym świadczy niedawne zatrudnienie Market Directora e-groceries. Wydaje się, że ten obszar już w niedługim czasie może zostać bogato zagospodarowany.
Z czego wynika niewielki rozwój e-grocery, w porównaniu z handlem elektroniką czy odzieżą?
Sprzedaż żywności przez internet jest złożona, z uwagi na jej szczególne uwarunkowania. Konieczne jest właściwe magazynowanie oraz sprawna logistyka. To jeden z głównych powodów, dla których obecnie sprzedawana przez interent żywność to przede wszystkim produkty suche i pudełkowe. Owoce, warzywa czy mięso wymagają specjalnych warunków transportu i dostawy. W przypadku wszystkich produktów, które należy ważyć skomplikowane jest także samo składanie zamówienia i późniejsze jego kompletowanie przez obsługę. Z perspektywy własnych zakupów wiemy przecież, że dokładne odmierzenie planowanej ilości danego produktu jest bardzo trudne.
Istotna jest również kwestia doręczenia zakupów. O ile elektronika, czy odzież mogą zostać dostarczone do paczkomatów, o tyle żywność wymaga bardziej zaawansowanych rozwiązań. Na szczęście pewne aspekty są realizowane poprzez nowoczesną technologię, w postaci lodówkomatów, czy próżniowego pakowania produktów. Te z pozoru drobne kwestie tworzą całościowo większy problem. W jego rozwiązywaniu należy pamiętać, by powstające przy okazji koszty nie przewyższyły generowanych zysków. Tylko wtedy wchodzenie w trudny obszar biznesu jakim jest e-grocery jest uzasadnione.
Planowane otwarcie sklepu internetowego przez Lidla to sygnał, że już niedługo dwukanałowe prowadzenie sprzedaży produktów żywnościowych może stać się normą. Nie jest na razie pewnie kto zostanie liderem tej branży. Pamiętajmy bowiem, że tutaj liczy się nie to kto pierwszy, ale kto lepszy.
Autor
Anna Wolanin, Specjalista e-commerce, Ideo
Publikacja: WirtualneMedia.pl. 31.10.2018
Masz pytania? Napisz do nas
Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.
-
Analiza zapytania
Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań. -
Zaproszenie na rozmowę
Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz. -
Spotkanie
Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.