-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
W internecie pojawiły się doniesienia, że sieć Lidl zamierza uruchomić spożywczy sklep internetowy. Zostaliśmy poproszeni przez portal WirtualneMedia.pl o skomentowanie tej informacji. Anna Wolanin, specjalista e-commerce w Ideo podzieliła się swoimi spostrzeżeniami. Poniżej podsumowanie wypowiedzi.
Czy decyzja Lidla o uruchomieniu sklepu internetowego jest słuszna?
Średnioroczne tempo wzrostu rynku e-grocery oscyluje między 15% do 20%. Internauci coraz chętniej kupują przez internet także produkty żywnościowe. Obecnie w całej Unii Europejskiej robi to ok. 25% populacji. Mając na uwadze te statystki, wydaje się, że potrzeba zaspokojenia rosnących potrzeb rynkowych jest niemal naturalna.
Podejmując decyzję w tym obszarze specjaliści Lidla muszą mieć jednak na uwadze także nieudane próby konkurencji. W osiągnięciu sukcesu niezbędna może okazać się trafna ocena sytuacji i analityczne podejście. Poza standardowymi problemami z jakimi spotyka się e-commerce jak i tymi specyficznymi dla e-grocery, trzeba pamiętać także o niskim poziomie zaufania polskich konsumentów w stosunku do każdej nowości. Taką niewątpliwie jest zakup produktów żywnościowych w internecie. Planując podbój i utrzymanie się na tym w pewnym sensie innowacyjnym rynku, należy pamiętać, że potencjalne zainteresowanie klientów może być niewystarczające.
Jak sklep internetowy Lidla może wpłynąć na branżę e-grocery?
Z pewnością należy spodziewać się reakcji konkurencji, jednak chyba nie aż tak spektakularnej jak w pierwszej chwili moglibyśmy sądzić. E-grocery jest branżą, która w Polsce dopiero będzie się rozwijać i samo wejście do niej jednego z liderów nie będzie stanowiło jeszcze impulsu do powszechnych zmian. Jeżeli sklep internetowy Lidla utrzyma się na rynku odpowiednio długo i będzie się rozwijać, to dopiero wówczas będzie można mówić o realnej zmianie.
Biedronka, główny rywal Lidla, otworzyła w kwietniu br. w Portugali pierwszy e-sklep. Okazuje się, że Allegro również planuje poszerzenie działalności w tym kierunku, o czym świadczy niedawne zatrudnienie Market Directora e-groceries. Wydaje się, że ten obszar już w niedługim czasie może zostać bogato zagospodarowany.
Z czego wynika niewielki rozwój e-grocery, w porównaniu z handlem elektroniką czy odzieżą?
Sprzedaż żywności przez internet jest złożona, z uwagi na jej szczególne uwarunkowania. Konieczne jest właściwe magazynowanie oraz sprawna logistyka. To jeden z głównych powodów, dla których obecnie sprzedawana przez interent żywność to przede wszystkim produkty suche i pudełkowe. Owoce, warzywa czy mięso wymagają specjalnych warunków transportu i dostawy. W przypadku wszystkich produktów, które należy ważyć skomplikowane jest także samo składanie zamówienia i późniejsze jego kompletowanie przez obsługę. Z perspektywy własnych zakupów wiemy przecież, że dokładne odmierzenie planowanej ilości danego produktu jest bardzo trudne.
Istotna jest również kwestia doręczenia zakupów. O ile elektronika, czy odzież mogą zostać dostarczone do paczkomatów, o tyle żywność wymaga bardziej zaawansowanych rozwiązań. Na szczęście pewne aspekty są realizowane poprzez nowoczesną technologię, w postaci lodówkomatów, czy próżniowego pakowania produktów. Te z pozoru drobne kwestie tworzą całościowo większy problem. W jego rozwiązywaniu należy pamiętać, by powstające przy okazji koszty nie przewyższyły generowanych zysków. Tylko wtedy wchodzenie w trudny obszar biznesu jakim jest e-grocery jest uzasadnione.
Planowane otwarcie sklepu internetowego przez Lidla to sygnał, że już niedługo dwukanałowe prowadzenie sprzedaży produktów żywnościowych może stać się normą. Nie jest na razie pewnie kto zostanie liderem tej branży. Pamiętajmy bowiem, że tutaj liczy się nie to kto pierwszy, ale kto lepszy.
Autor
Anna Wolanin, Specjalista e-commerce, Ideo
Publikacja: WirtualneMedia.pl. 31.10.2018
Może zainteresują Cię także
6 kroków do dobrego wdrożenia
Co powinna zawierać strona dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.