-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Wdrażasz system IT bądź aplikację, aby zoptymalizować pracę własną i pracowników. Podjąłeś się tego, bo jesteś przekonany, że to świetne rozwiązanie Twoich największych problemów. Niestety nawet idealne rozwiązanie może spotkać się z brakiem akceptacji… Może jesteś „po drugiej stronie medalu”? Oferujesz produkt, który jest znakomity. To tak innowacyjna aplikacja, że praca dzięki niej praktycznie sama się wykona. Co prawda są klienci, którzy kupują, ale bardzo szybko z umowy mogą się wycofać…
Ideo przez ponad 18 lat dokonało tysięcy większych, jak i mniejszych wdrożeń. Co ważne, część z nich, po przeprowadzeniu wymaganych modyfikacji funkcjonuje z powodzeniem po dziś. Na bazie tego doświadczenia przygotowaliśmy listę obszarów, których dopilnowanie zdecydowanie podnosi poziom akceptacji nowego systemu IT przez pracowników. Najważniejsze z nich zostały omówione poniżej.
1. Angażuj ludzi w proces
Wprowadzany nowy system lub aplikacja jest zmianą, o której należy poinformować tak szybko, jak tylko jest taka możliwość. Ma przecież stanowić ułatwienie dla każdego z pracowników. Może także znacząco wpłynąć na zmianę sposobu pracy, a do tego warto się dobrze przygotować. Jesteś świadom co sprawia największe trudności i zajmuje najwięcej czasu pracownikom? Jakie przejawiają potrzeby w zakresie oczekiwanych udogodnień i funkcjonalności? Takie sugestie pomogą dostosować przygotowywany system do realnych oczekiwań.
2. Wybierz mądrze i pozwól testować
System musi być intuicyjny i przede wszystkim komfortowy w obsłudze dla każdego pracownika. Zarówno dyrektora IT, jak i osoby, która nie jest specjalistą. Inaczej może się okazać, że efekt będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego i efektywność pracy zamiast wzrosnąć - może spaść. Kiedy dokonasz wstępnego wyboru, pozwól innym na zapoznanie się z aplikacją i jej gruntowne przetestowanie. W ten sposób szybko wyłapiesz wszelkie potencjalne problemy. Większą grupą łatwiej też przygotować listę dodatkowych oczekiwań i ewentualnych zmian. To wszystko po to, aby system był jeszcze bardziej przyjazny.
3. Szkolenie
Bez względu na to, jak bardzo aplikacja jest intuicyjna – szkolenie zawsze jest dobrą praktyką. Usprawni zaznajomienie się ze wszystkimi możliwościami platformy i da szansę na lepsze wykorzystanie jej potencjału. Koniec końców, zależy nam przecież na wymiernych korzyściach z wdrożenia.
4. Regularnie zbieraj opinie
Niekiedy może się zdarzyć, że coś będzie utrudniać korzystanie z aplikacji. Czy to ze względu na zmieniające się w czasie oczekiwania firmy i pracowników, czy w związku z samą platformą. Należy zachęcić wszystkich, aby jakiekolwiek niejasności zgłaszane były od razu po ich zauważeniu.
5. Monitoring platformy
Zaraz po wprowadzeniu w życie nowej platformy należy ją bacznie obserwować i kiedy tylko pojawi się taka potrzeba – regularnie usprawniać. Warto monitorować przynajmniej czas spędzony w obrębie danego modułu, poświęcony na wykonywanie konkretnych operacji, czy popularność danych elementów i funkcji. Umożliwi to uchwycenie jakichkolwiek problemów zanim jeszcze zostaną one zgłoszone przez pracowników.
6. Rozbudowuj, modernizuj, udoskonalaj
Proponowanie pracownikom, aby zgłaszali wszelkie pomysły na poprawę czy usprawnienie platformy, pozwala uporządkować proces jej rozbudowy. Dając możliwość komentowania i oceny zgłoszonych przez innych pomysłów, ułatwiamy dokonanie wyboru tych wstępnie zaakceptowanych przez większą część pracowników. Pomimo stałej rozbudowy i wprowadzania kolejnych modułów naszej platformy przykładamy dużą uwagę do tego, by nie traciła ona przejrzystości i intuicyjności. Zachowanie tej równowagi jest bardzo istotne podczas modyfikacji używanych codziennie narzędzi IT. Wdrażając dedykowane aplikacje, staramy się zawsze doprowadzić do tego, by to użytkownicy proponowali nam jak powinny one wyglądać. W większości przypadków po okresie wprowadzającym, potrzeba nowych modułów zgłaszana jest właśnie ze strony pracowników.
Autor
Marcin Wojtoń, Dyrektor Obsługi Klienta, Ideo
Publikacja: Startup Magazine, nr 30 wrzesień-październik 2018
Może zainteresują Cię także
Co powinna zawierać strona dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
Wysokie loty, czyli flirt branży lotniczej z social media
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności