-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Ostatnio bardzo dużo słyszy się o optymalizacji kampanii promocyjnych w wyszukiwarkach internetowych. Agencje reklamowe „w cenie” prowadzenia kampanii oferują raporty i analizy. Udoskonalanie kampanii w trakcie jej trwania jest wskazane. Jednak bez odpowiedniej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb klienta strategii, opracowanej jeszcze przed rozpoczęciem promocji, efekt działań może okazać się mierny. W niniejszym artykule przedstawione zostaną kolejne kroki planowania efektywnej kampanii w wyszukiwarkach internetowych.
- Przede wszystkim należy wybrać formę promocji. Pozycjonowanie, boksy reklamowe czy obie jednocześnie?
Jednym z najistotniejszych czynników determinujących powyższy wybór jest okres jaki pozostał do chwili, gdy efekty działań powinny być maksymalne. Jeżeli założenia do boksów zostały przygotowane wcześniej to czas jaki mija od aktywacji kampanii do rozpoczęcia emisji wynosi nie więcej niż kilka godzin. W przypadku pozycjonowania czas potrzebny na umieszczenie strony na wysokich pozycjach pod wybrane frazy kluczowe jest znacznie dłuższy. Średnio można mówić o kilku tygodniach, ale dla bardzo konkurencyjnych fraz może wynosić nawet kilka miesięcy.
- Ważne jest określenie czasu przez jaki działania promocyjne mają obowiązywać.
Gdy dotyczy ona jednego konkretnego wydarzenia, optymalnym rozwiązaniem jest wykorzystanie boksów reklamowych. Koszt emisji boksów będzie niższy niż pozycjonowania, a efekty takie same. Gdy promocja dotyczy witryny, która ma generować sprzedaż (np. sklep internetowy), lepiej rozpocząć pozycjonowanie, ale do momentu uzyskania satysfakcjonujących rezultatów dodatkowo korzystać z boksów sponsorowanych.
- Kolejnym krokiem jest wybór fraz kluczowych i targetowania.
Chcąc zwiększyć rozpoznawalność marki bądź umocnić jej wizerunek, kampania w wyszukiwarkach powinna uwzględniać ogólne frazy kluczowe. Chcąc uzyskać efekt sprzedażowy, optymalnym wyborem będą frazy bardziej precyzyjne. Na przykład bank chcący umocnić swój wizerunek obowiązkowo powinien pozycjonować swoją witrynę na frazę „bank”, ale sklep internetowy skupiający się na sprzedaży telefonów marki NOKIA osiągnie lepszy zwrot z inwestycji promując witrynę na frazę „Nokia telefony” czy „Nokia sklep” niż po prostu „Nokia”.
Konfigurując kampanię boksową w wyszukiwarce Google (w systemie Google Adwords) istnieje możliwość zawężenia obszaru geograficznego na jakim boksy mogą się wyświetlać oraz dokładnego określania dni i godzin, w których kampania będzie aktywna. Wybierając frazę do pozycjonowania geograficzne ograniczenie można utworzyć dopisując do niej nazwę miejscowości, na przykład promując lokalny bank spółdzielczy frazą może być „bank szczecin”.
Print Screen 1. Mapa z zaznaczonymi obszarami, na których mogą wyświetlać się boksy. Funkcjonalność Google Adwords.
Dla boksów reklamowych istnieje możliwość przypisania bardzo dużej ilości fraz. Tworząc listę słów, na jakie będzie pozycjonowana witryna należy ograniczyć się do kilku najważniejszych. Przydatne może okazać się narzędzie Google Trends (www.google.com/trends) pokazujące trendy w popularności fraz oraz pozwalające na porównywanie popularności do 5 fraz jednocześnie. Warto również przeglądnąć listę najczęściej wyszukiwanych fraz w wyszukiwarce Onet dostępną pod adresem http://boksy.onet.pl/ranking.html.
Print Screen 2. Wykres pochodzący z Google Trends obrazujący popularność fraz "kredyt" oraz "kredyty" na przełomie kilku ostatnich lat.
- Końcowym krokiem jest wybór wyszukiwarek.
Jak pokazują statystyki 91% wszystkich zapytań w polskich wyszukiwarkach jest wykonywanych jest w Google.pl. Co więcej, można się spodziewać, że w krótkim czasie portal Onet.pl zrezygnuje ze swojego dotychczasowego silnika wyszukiwarki na rzecz Google, podobnie jak już to uczynił portal Interia.pl. Ciekawym faktem jest to, że choć wyszukiwarka Google wiedzie prym w prawie całej Europie, to mało gdzie jest popularność jest aż tak duża jak w Polsce.
Element:
- www.google.pl - 91.1%
- www.onet.pl - 31.1%
- www.wp.pl - 2.5%
Print Screen 3. Procentowy rozkład ilości zapytań w wyszukiwarkach internetowych. Źródło: www.ranking.pl.
Pozycjonowanie witryny internetowej w każdej kolejnej wyszukiwarce przyczynia się do wzrostu kosztów usługi. Niestety, nie skutkuje to znaczą poprawą ilości wizyt na stronie, a tym samym powoduje zmniejszanie się ROI (zwrot z inwestycji).
W przypadku kampanii boksowej, dysponując ograniczonym budżetem, działania promocyjne warto skupić na Google Adwords, czyli na linkach sponsorowanych w wyszukiwarce Google oraz reklamie kontekstowej na łamach witryn partnerskich Google (należących do programu Google Adsence). System Google Adwords posiada rozbudowane mechanizmy, dzięki którym możliwe jest dotarcie do grupy docelowej. Lokalizacja terytorialna, czasowa oraz skierowanie kampanii na wybrane słówka kluczowe ograniczają wyświetlanie się boksów przypadkowym Internautom. W porównaniu do innych systemów reklamowych Google Adwords pozwala na bardzo precyzyjne śledzenie wyników kampanii.
Odpowiednio zaplanowana kampania promocyjna, w połączeniu z możliwością ciągłej analizy ruchu internautów na stronie w systemie statystycznym oraz analizą efektów i odpowiednim reagowaniem przyczyniają się do maksymalizacji zwrotu z inwestycji.
Autor
Wojciech Szymański
Od 2014 Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.. Od 2013 roku dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., gdzie nadzoruje pracami działu, wyznacza jego cele i odpowiada za wyniki finansowe, a także dalszy rozwój. Wcześniej przez 6 lat kierownik Działu Promocji w Wyszukiwarkach w tej samej agencji. W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations z wykorzystaniem internetu.
Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, inżynierskich oraz magisterskich Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – najlepiej ocenianej uczelni w Polsce południowej wg Rankingu Niepublicznych Uczelni Magisterskich 2013, przygotowanym przez Perspektywy i Rzeczpospolitą.
Publikacja:
Przegląd finansowy, Bankier.pl 22 (29) 25 maja 2008.
Może zainteresują Cię także
Marketing usług finansowych w wyszukiwarkach
Deweloperzy - emarketing do przebudowy...
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności