-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Na pytania - Kim jest new business manager? Jakimi umiejętnościami powinien się cechować i co należy do zakresu jego obowiązków? Jak plasują się zarobki na tym stanowisku? - dla NowegoMarketingu odpowiadał Marcin Wojtoń, nasz Dyrektor ds. Obsługi Klienta.
Jak zostałeś New Business Managerem?
Przygodę z IT rozpocząłem w Kapitał Plus (obecnie Ideo) 13 lat temu. Moim pierwszym stanowiskiem był Project Manager. Z czasem zakres moich obowiązków zaczął zahaczać o „nowe biznesy” oraz tworzenie i rozwój działu Obsługi Klienta. Jedną z pierwszych decyzji było wyjście z ofertą poza rynek lokalny. Efektem było spędzanie większości czasu w delegacjach i na spotkaniach z Klientami na terenie całego kraju. Po kilku latach obsługiwaliśmy już tylu Klientów z Warszawy i okolic, że konieczne było otwarcie biura w stolicy, by być „na miejscu”. Przeszło rok temu zdecydowaliśmy się prowadzić sprzedaż na rynkach europejskich. Obecnie posiadamy swoje oddziały w Austrii, Niemczech, Norwegii i Szwecji.
Kroki te doprowadziły mnie do miejsca, w którym jestem w chwili obecnej. Jako Dyrektor ds. Obsługi Klienta jestem odpowiedzialny za pracę działu, w którym aktualnie pracuje z ponad 30 osobami. Są to zarówno Kierownicy Projektów Informatycznych, jak i New Business Managerowie.
W Ideo staramy się racjonalnie zarządzać zasobami ludzkimi. Osobom, które nie mają odpowiedniego doświadczenia proponujemy pracę na stanowiskach asystenckich. Jest to okres, podczas którego mają możliwość zapoznać się ze specyfiką pracy w firmie, zakresem obowiązków Kierownika Projektów Informatycznych oraz naszymi produktami i usługami. Nauka takich osób polega na wdrażaniu rozwiązań, które będą w dalszej perspektywie sprzedawać. Nigdy nie wrzucamy nowych pracowników na „głęboką wodę” i nie pozostawiamy ich samych sobie. Zdajemy sobie sprawę, że nie wyszłoby to na zdrowie ani takiej osobie, ani naszej firmie.
Rozwój na stanowisku New Business Managera związany jest z rozwojem umiejętności sprzedażowych oraz nabywaniem wiedzy, która dotyczy produktów i usług oferowanych przez firmę, jak i konkurencję.
Co należy do obowiązków New Business Managera?
W dużym skrócie – pozyskiwanie nowych Klientów. Ale nie takiego typu pozyskiwanie, jakie przychodzi nam do głowy na myśl. :-)
Na szczęście w Ideo mamy ten komfort, że nie jest konieczne stosowanie metod związanych z telemarketingiem czy akwizycją. Nasze doświadczeniu i bardzo dobre referencje sprawiają, że Klienci zgłaszają się do nas mając pewność, że w pierwszej kolejności jesteśmy doradcami. Szczere podejście do Klienta, które czasem przewrotnie dla nas kończy się przekonaniem go, że nie potrzebuje danego rozwiązania jest w naszym przypadku jedną z bardziej skutecznych metod sprzedaży. Nic tak bowiem nie buduje zaufania jak świadomość, że obu stronom zależy na osiąganiu korzyści dla Klienta.
Do zadań New Business Managera należy m.in. rozpoznanie sytuacji Klienta, zbadanie jego motywacji oraz problemów, z którymi się boryka. Dopiero wówczas możliwe jest przygotowanie propozycji rozwiązań i ofert handlowych dostosowanych do najbardziej istotnych potrzeb Klientów. Można uznać, że negocjowanie warunków współpracy oraz podpisywanie umów to tylko „wisienka na torcie”.
Kogo poszukuje się na to stanowisko?
Prowadząc nabór bazuję na określonych profilach kompetencyjnych, ale również bardzo uważnie słucham swojej intuicji. Istnieje bowiem duże ryzyko, że kandydat, który nie wywrze na mnie pozytywnego wrażenia, nie wzbudzi również zaufania potencjalnego Klienta. Dobry handlowiec w pierwszej kolejności potrafi bezproblemowo nawiązywać kontakty. Jest to osoba o plastycznym umyśle, otwarta na nowe doświadczenia oraz bardzo aktywna.
New Business Manager jest między innymi doradcą Klienta, z tego powodu powinien wykazywać się sporą wiedzą z zakresu technologii internetowych oraz znajomością problematyki projektowania i tworzenia oprogramowania.
Przyda się ponadto znajomość technik negocjacyjnych i sprzedażowych, jak i wysoki poziom inteligencji emocjonalnej, ale nie stawiam tego typu umiejętności na pierwszym miejscu.
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy New Business Managera?
Odpowiem krótko i rzeczowo: nowe wyzwania oraz okazja do pracy dla znanych marek (zarówno krajowych, jak i zagranicznych). To co w dużym stopniu dodaje energii do działania to świadomość, że istnieje obszar, w którym jesteś w stanie radzić firmom, które niejednokrotnie są liderami w swoich branżach.
Jakie są największe trudności a jakie plusy tej pracy?
Jeśli stanowisko jest prawidłowo dopasowane do cech osobowościowych kandydata, to praca ta nie ma minusów. :-)
Zdarza się niekiedy trudniejszy/bardziej wymagający Klient, praca pod presją czasu czy następujące dzień po dniu wyjazdy służbowe. Bądźmy jednak szczerzy – ktoś, kto nie przepada za taką charakterystyką obowiązków, nie zgłasza się do pracy na takim stanowisku.
New Business Manager ma nierzadko do zrealizowania określone plany sprzedażowe. Wiąże się to ze swego rodzaju porcją stresu. Z uwagi na to osoba na takim stanowisku musi być wytrzymała oraz zmotywowana wewnętrznie do działania w każdych warunkach.
Plusem jest na pewno brak monotonii.
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
Trudno podać widełki. Praca na tym stanowisku zazwyczaj wiąże się z podstawą plus premią od sprzedaży. Na wysokość pensji mogą wpływają niekiedy również zdolności negocjacyjne kandydata oraz jego dotychczasowe doświadczenie. Sama zaś prowizja zależy od bardzo wielu czynników, chociażby późniejszej rentowności zdobytego projektu.
Gdzie szukać pracy jako New Business Manager?
W Ideo. :-)
Obecnie mamy jeden wakat na stanowisko New Business Manager w naszym warszawskim oddziale. Tak poważnie – jeśli ktoś jest stworzony do pracy na takim stanowisku, to najczęściej nie musi szukać, bo rekruterzy sami go znajdą. :-)
Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać New Business Managerami?
Przede wszystkim zdobądź rzetelną wiedzę na temat produktów i usług, które chcesz docelowo w przyszłości sprzedawać. Dobrze jest śledzić najnowsze trendy pojawiające się w branży, która nas interesuje. Rynki zagraniczne są szczególnie perspektywiczne, dlatego poza językiem angielskim czy niemieckim warto jest uczyć się mniej popularnych języków np. norweskiego.
Szczególnie cenię sobie ludzi, który potrafią ryzykować i wychodzić poza własną strefę komfortu – dlatego ważne jest, aby nieustannie stawiać sobie nowe cele i wyzwania.
Autor
Marcin Wojtoń
Dyrektor ds. Obsługi Klienta, Ideo Sp. z o.o.
Publikacja w: NowyMarketing.pl, 01.03.2016r.
Może zainteresują Cię także
NowyMarketing podsumowuje rok 2015: Web design
E-learning - edukacja przyszłości?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności