Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Content marketing

„Content marketing pozwala budować wizerunek silnej marki i rozwijać firmę dzięki treściom, które angażują klientów ”

Content marketing opiera się na tworzeniu treści, których celem jest realizacja założeń biznesowych firmy, takich jak m.in. wygenerowanie wartościowego ruchu w witrynie, aktywizacja użytkowników oraz rozwijanie procesów sprzedażowych. .

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Marketing Internetowy, Strategia komunikacji
Darmowa konsultacja

Content Marketing – co to jest?

Content marketing polega na tworzeniu różnorodnych treści, dzięki którym można zapewnić atrakcyjną zawartość np. na stronach internetowych. Treści powinny być zbudowane w sposób, który zainteresuje potencjalnych odbiorców i przyciągnie ich uwagę.

Forma contentu musi być dopasowana do grupy docelowej, stąd też w zależności od jej specyfiki stosuje się np. artykuły poradnikowe, eksperckie lub tworzy newslettery, infografiki oraz case study.

Formatów, które można wykorzystać w obrębie content marketingu, jest jednak znacznie więcej. Ich używanie zależy m.in. od wybranej strategii content – marketingowej.

Działanie w oparciu o strategię gwarantuje osiągnięcie zamierzonych celów, takich jak np. dotarcie z przekazem, do jak największej liczby odbiorców.

Efektywne prowadzenie marketingu treści wpływa na budowę pozytywnego wizerunku marki oraz na zwiększenie jej rozpoznawalności i ruchu na stronie. Odpowiednio przygotowane treści mogą pomóc także w budowaniu zaangażowania i lojalności klientów wobec firmy.

Jak więc krótko zdefiniować content marketing? To rodzaj strategii, dzięki której z pomocą wartościowego contentu można pozyskiwać odbiorców, a zarazem potencjalnych klientów dla marki.

Zalety Content Marketingu

Content marketing to jedna z tych form promocji, które posiadają wiele zalet. Jedną z nich jest duża elastyczność, w zakresie prowadzonych działań.

Treść, która zostanie przygotowana do publikacji na blogu, następnie może zostać opublikowana również w innych kanałach (np. na LinkedIn), za pośrednictwem których, trafi do nowych odbiorców lub zaangażuje już zgromadzoną na profilu marki społeczność. Dodatkowo treści z bloga mogą stać się miejscem, do którego będzie kierowany ruch np. ten pochodzący z kampanii Google Ads.

Podobnie można postępować z innymi rodzajami treści (np. z filmami). Te także mogą być opublikowane zarówno na stronie, jak i w serwisach społecznościowych, gdzie marka ma szansę na dotarcie z przekazem do dużej liczby odbiorców.

Warto wiedzieć, że materiały wideo na dłużej zatrzymują użytkowników na stronie, a także lepiej zapadają w pamięć, co przekłada się na osiągnięcie efektów, w zakresie zwiększenia rozpoznawalności marki.

Zaletą content marketingu jest także to, że odpowiada na konkretne potrzeby użytkowników. To ważne nie tylko z perspektywy robotów indeksujących Google (roboty oceniają, która treść może być najbardziej przydatna dla użytkownika, a zawierającą ją stronę plasują na wysokich pozycjach w wyszukiwarce), ale także z punktu widzenia samych użytkowników, którzy chcą czytać treści odpowiadające na ich konkretne pytania.

Do innych zalet content marketingu zalicza się także zwiększenie ruchu na stronie. Wszystko za sprawą tego, że regularne działania content marketingowe wpływają na budowę grupy lojalnych odbiorców.

Dodatkowo marketing treści prowadzony w obrębie witryny internetowej ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie, nie tylko dzięki stosowaniu odpowiednich fraz kluczowych, ale również dzięki tworzeniu treści dopasowanych do oczekiwań użytkowników.

Content marketing - jak tworzymy angażujące treści?

Tworzymy różnorodne treści na portale internetowe, zaczynając od opisów do zakładek, takich jak np. obszar działalności czy polityka prywatności, przez charakterystykę usług i opisy produktowe, kończąc na regulaminach stron i sklepów internetowych.

Pracę zaczynamy od dokładnej analizy strony internetowej, wyznaczenia grupy docelowej i sprawdzenia witryny zarówno pod kątem jej użyteczności, jak i pozycjonowania oraz dopasowania fraz kluczowych.

Teksty tworzone przez naszych copywriterów zawsze uwzględniają potrzeby odbiorców. Przed przystąpieniem do stworzenia publikacji przeprowadzamy dokładny research i uwzględniamy oczekiwania klienta, z którym współpracujemy.

Wiemy, co zrobić, aby content wyróżniał się w sieci. W tym celu wykorzystujemy m.in. storytelling. Pisząc, zawsze koncentrujemy się na czytelnikach, a tworzone przez nas teksty odpowiadają na zadawane przez nich pytania. Tworząc treści np. na blogi sklepów e-commerce, staramy się zaznaczyć, jak skorzystanie z danej usługi, czy zakup produktu może wpłynąć na komfort życia użytkownika.

W zależności od strony i zakresu wybranych usług, w ramach content marketingu, dobieramy tematy związane z bieżącymi wydarzeniami na świecie, dzięki czemu zachęcamy użytkowników np. do komentowania i udostępniania materiałów w ich własnych kanałach (m.in. w social media), co dodatkowo wpływa na zwiększenie świadomości marki.

Przez cały czas skupiamy się na potrzebach grupy docelowej, dzięki czemu wiemy, jakie treści mogą mieć najlepszy wpływ na zaangażowanie cennych z perspektywy marki użytkowników.

Content marketing – co oferujemy?

Od wielu lat realizujemy dla naszych klientów skuteczne kampanie content marketingowe. Przed rozpoczęciem działań zawsze określamy nie tylko potrzeby konkretnej firmy, ale też badamy branżę, w której funkcjonuje, dokładnie analizując konkurencję.

Dzięki temu jesteśmy w stanie wybrać nie tylko efektywne formaty treści, ale również narzędzia i kanały komunikacji, które będą dopasowane do specyfiki firmy oraz do jej odbiorców.

Przygotowywany przez nas content przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, jest wartościowy, unikalny i angażuje konkretne grupy użytkowników. Prowadząc działania content marketingowe, wzbudzamy emocje, poprzez prowadzenie dialogu z odbiorcami marki.

Skupiamy się też na działaniach generujących sprzedaż, stale pozyskując dla firmy nowych klientów. Wszystko dzięki temu, że tworzymy treści odpowiadające ich potrzebom, takie jak np. artykuły eksperckie, czy e-booki dotyczące tematyki związanej z ofertą danej marki.

Opracowujemy kompleksowe strategie komunikacji i realizujemy wielopłaszczyznowe kampanie, zajmując się także obsługą graficzną, w ramach której tworzymy przekaz spójny z tekstem. Przeprowadzamy również audyty komunikacyjne (np. firmowych stron oraz blogów), dzięki którym dokładnie analizujemy komunikację marki na wszystkich płaszczyznach i określamy ewentualne czynniki, które mogą wpływać na jej zakłócanie.

Ważną częścią naszych działań jest również Real Time Marketing, w ramach którego w czasie rzeczywistym reagujemy na zdarzenia marketingowe. Zakres oferowanych przez nas usług content marketingowych jest bardzo szeroki.

Artykuły eksperckie, czyli specjalistyczny content, który wpływa na zyski

Artykuły eksperckie to jeden z najważniejszych formatów, które wykorzystujemy w ramach content marketingu. Tworzymy teksty wysokiej jakości, które mają wpływ na umocnienie pozycji rynkowej danej marki, kreowanie wizerunku eksperta w branży i budowanie zaufania klientów do firmy.

Użytkownicy chcą czerpać informacje od osób, będących specjalistami w konkretnej dziedzinie. W wielu przedsiębiorstwach, w związku z dużą liczbą obowiązków zawodowych, kadra nie zawsze ma jednak czas, aby dzielić się swoją wiedzą, w ramach tworzenia eksperckich publikacji.

W naszym zespole pracują doświadczeni copywriterzy, którzy są w stanie zgłębić każdy temat i stworzyć wysoce specjalistyczne treści (np. popularnonaukowe, poradnikowe i publicystyczne), dzięki którym firmowy przekaz dociera do osób, które są nim najbardziej zainteresowane.

Tworząc artykuły w celu budowy wizerunku marki, jako eksperta w danej branży wykorzystujemy m.in. wypowiedzi specjalistów, przedstawiając dany temat z wykorzystaniem konkretnych przykładów.

Używamy też fachowego słownictwa, jednak umiejętnie wplatamy je w język, dzięki czemu treść artykułu jest zrozumiała niemal dla każdego. Wszystkie zagadnienia przedstawiamy w sposób kreatywny, często uzupełniając je o elementy graficzne, którymi obrazujemy konkretne przykłady.

Co cechuje tworzone przez nas artykuły?

  • Merytoryka – nasze teksty charakteryzują się dużą wartością merytoryczną. Przed stworzeniem publikacji przeprowadzamy dokładny research i poznajemy branżę klienta, wdrażając się w nawet najbardziej specjalistyczną tematykę.
  • Zrozumiały przekaz – jesteśmy w stanie interpretować i wyjaśniać nawet najtrudniejsze i wysoce specjalistyczne pojęcia, bez wykorzystywania ich naukowych definicji.
  • Ciekawe treści w atrakcyjnej formie – tworzone przez nas publikacje często wzbogacamy m.in. statystykami, pogłębioną analizą i wynikami badań. Stosujemy również wizualizacje (np. wykresy), co ułatwia czytelnikom zrozumienie danych i konkretnych przykładów.

Dlaczego warto inwestować w artykuły eksperckie?

To szczególny rodzaj treści, który przynosi firmie wiele korzyści, takich jak np. utrwalenie wizerunku marki, jako eksperta w świadomości odbiorców. Warto wiedzieć, że artykuły eksperckie mogą oddziaływać także na ścieżkę zakupową klientów oraz wpływać na podjęcie przez nich decyzji o zakupie produktów lub skorzystaniu z usług firmy.

Wszystko za sprawą tego, że wartościowe treści na stronie powodują, iż wzrasta poziom zaufania klientów do marki, co przekłada się na realizację celów biznesowych, takich jak np. sprzedaż. Artykuły eksperckie pomagają również w budowaniu trwałych relacji z odbiorcami firmy.

Blogi firmowe – skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż i komunikację

Firmowy blog to jedno z najbardziej znanych, a zarazem skutecznych narzędzi e-marketingowych. Jego regularne prowadzenie wpływa m.in. na wzrost świadomości marki wśród klientów. Publikacja wartościowych treści na blogu (np. poradnikowych i eksperckich) wspiera także sprzedaż ( m.in. dzięki generowaniu leadów, przy pomocy formularzy zapisu np. do newslettera, które można zamieszczać w tekstach blogowych).

Blog pomaga również przyciągać do witryny ruch, gdyż dzięki regularnym i wartościowym wpisom tworzonym zgodnie z zasadami SEO, zwiększa się pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania (przy założeniu, że strona jest dobrze zoptymalizowana i nie występują na niej błędy np. techniczne, które uniemożliwiają jej efektywne pozycjonowanie).

Blog to narzędzie, plasujące się na samej górze lejka sprzedaży. Celem publikowanych w jego obrębie artykułów jest zainteresowanie użytkownika firmą lub oferowanymi przez nią produktami i usługami. Osoba szukająca w sieci odpowiedzi na nurtujące ją pytanie, np. „Czy warto pozycjonować stronę?” wpisuje w wyszukiwarkę konkretną frazę, otrzymując informacje z ofertą różnych agencji e-marketingowych, które przekierowują ją np. do swoich blogów.

W ten sposób użytkownik trafia do lejka sprzedażowego, co w zależności od przebiegu „Customer Journey” (podróży klienta) może zakończyć się np. złożeniem zapytania ofertowego lub w przypadku e-commerce – finalizacją transakcji.

Prowadzenie profesjonalnego bloga pomaga w kreowaniu eksperckiego wizerunku firmy i jest dobrym narzędziem do promocji usług i produktów. To ważny kanał interakcji i prowadzenia komunikacji z grupą docelową marki.

W ramach działań z zakresu content marketingu zajmujemy się prowadzeniem firmowych blogów dla naszych klientów, publikując treści w zróżnicowanej formie. Przykładamy dużą uwagę do jakości wpisów, gdyż ma ona wpływ nie tylko na kreowanie eksperckiego wizerunku marki, ale też na indeksację treści przez roboty Google, a co za tym idzie na widoczność witryny w wyszukiwarce.

Treści zawsze dopasowujemy nie tylko do oczekiwań klientów, ale przede wszystkim do potrzeb odbiorców ich marki. Przed przygotowaniem tematów publikacji, zawsze analizujemy poziom zainteresowania opublikowanymi dotychczas wpisami. Sprawdzamy też komentarze czytelników i weryfikujemy, jakie treści będą dla nich najwłaściwsze i wzbudzą ich zainteresowanie.

Publikując na blogach, przygotowujemy m.in. klasyczne artykuły, infografiki, ale także materiały video. Wiele zależy jednak od ustalonej na początku strategii komunikacyjnej, w której określa się m.in. charakter publikacji (np. ekspercki, poradnikowy, czy informacyjny).

Zastanawiając się nad potrzebą prowadzenia bloga, warto wziąć pod uwagę dane. Szacuje się, że firmy, które regularnie blogują, mają o ponad połowę więcej wejść na stronę i pozyskują większą liczbę leadów (od 60 do 90 %) niż marki, które prowadzą nieregularne działania w obrębie bloga lub w ogóle nie korzystają z tego narzędzia.

Systematyczna publikacja wpisów wspiera też pozycjonowanie witryny, a tym samym generowanie ruchu.

SEO copywriting, jako podstawa skutecznego content marketingu

SEO copywriting to tworzenie unikalnych treści, które są atrakcyjne nie tylko z perspektywy użytkowników, ale też robotów Google, dzięki czemu zawierające je strony, osiągają wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Ten szczególny typ copywritingu jest fundamentem do prowadzenia skutecznych działań z zakresu content marketingu. W jego ramach tworzymy wysokiej jakości teksty, uwzględniające oczekiwania grupy docelowej marki.

Teksty przygotowywane przez naszych SEO copywriterów są w pełni unikalne, dzięki czemu nie występuje ryzyko zjawiska duplicate content. Tworzone przez nas artykuły są też dobrze zoptymalizowane (ważna jest m.in. hierarchia nagłówków H1-H6, linki, meta description, układ treści) i zawierają odpowiednie frazy kluczowe, a także formatowanie (m.in. pogrubienia, wypunktowania), co wpływa na czytelność treści.

Zajmujemy się przygotowaniem różnego rodzaju contentu, od opisów produktów i kategorii dla e-commerce, przez teksty zapleczowe, aż po specjalistyczne artykuły eksperckie.

Podejmujemy się niemal każdego tematu, działając m.in. dla klientów z branży motoryzacyjnej, budowlanej, medycznej, fashion i meblarskiej. Pisząc, łączymy umiejętność tworzenia atrakcyjnego contentu z wiedzą z zakresu pozycjonowania i znajomością skutecznych narzędzi.

Posiadamy doświadczenie w realizacji licznych projektów content-marketingowych, a spora część z nich dotyczy branży e-commerce. Odpowiadając na jej potrzeby, zajmujemy się m.in. contentem produktowym.

Tworzymy unikalne opisy produktów zawierające frazy kluczowe, co jest istotne w procesie pozycjonowania e-sklepu w Google. Profesjonalne opisy produktowe wpływają na budowę wizerunku firmy i podnoszą wiarygodność brandu wśród odbiorców.

Umiejętne wykorzystanie nagłówków i efektywna budowa struktury treści, pozwala skutecznie wyróżnić produkty danego e-commerce na tle konkurencji.

Nasze usługi obejmują zarówno przygotowanie, jak i optymalizację treści w zakresie SEO. Tworzone przez nas artykuły są poprawne nie tylko pod kątem stylistyki i ortografii, ale także merytoryki. Pisząc, zawsze zwracamy uwagę na to, aby treści były przyjazne dla użytkowników, co może przyczyniać się do wydłużenia ich czasu przebywania w witrynie lub zachęcać do ponownych odwiedzin.

W zależności od potrzeb konkretnej strony przygotowujemy lub optymalizujemy nagłówki H1-H6, tworzymy lub poprawiamy meta title (tytuły podstron) i optymalizujemy wyniki związane z zachowaniem użytkowników (tzw. wyniki behawioralne), tj. wdrażamy zmiany, które prowadzą m.in. do zmniejszenia współczynnika odrzuceń.

W ramach optymalizacji jesteśmy w stanie zaproponować klientowi rozwiązania, które podnoszą eksperckość contentu (tzw. trusted content).

Ważną częścią naszych działań jest także tworzenie treści przeznaczonych nie tylko do publikacji w serwisie klienta, ale również w serwisach zewnętrznych. Są to m.in. teksty pozycjonerskie, służące do pozyskiwania linków potrzebnych do efektywnego przebiegu procesu pozycjonowania.

W zależności od potrzeb, przygotowujemy treści od podstaw lub zajmujemy się przeredagowywaniem tekstów ze stron klientów, w celu uwzględnienia w nich czynników SEO, wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Istnieje wiele rodzajów treści SEO, które tworzymy dla naszych klientów. Do podstawowych z nich, należą:

  • Artykuły – zajmujemy się m.in. przygotowywaniem artykułów eksperckich, które często pełnią też rolę publikacji sponsorowanych, przeznaczonych do promocji marki w specjalistycznych serwisach zewnętrznych.
     
  • Case study – to szczególny typ publikacji, cechujący się wysoką wartością merytoryczną. Studium przypadku najczęściej służy np. do opisu realizowanych przez markę przedsięwzięć i ma na celu wskazanie m.in. wykorzystywanych przez firmę rozwiązań , które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu. Celem tworzenia case study może być m.in. podkreślenie profesjonalizmu marki, ale też wartości oferowanych przez nią usług.
     
  • Visual artykuł – to standardowa treść, wyróżniająca się jednak precyzyjnie dopracowaną szatą graficzną, która wpływa na atrakcyjność przekazu.


​Nasi SEO copywriterzy tworzą także tutoriale, stanowiące rodzaj rozbudowanej instrukcji oraz prezentacje, należące do tzw. visual content marketingu, w którym tekst łączy się z różnego rodzaju materiałami multimedialnymi (np. z nagraniami audio i video).

Przygotowujemy również specjalne raporty, czyli tzw. white paper, stanowiące rzetelny opis konkretnego obszaru działalności firmy. Celem takich raportów jest przekazanie odbiorcom marki informacji, przydatnych np. w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

SEO copywriting to bez wątpienia skuteczne wsparcie dla innych działań e-marketingowych, takich jak np. pozycjonowanie. Treści tworzone lub dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO, mają bardzo duże znaczenie w budowie widoczności marki, w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dodatkowo używanie odpowiednich słów kluczowych, formatowanie tekstu i publikacja wyłącznie treści odpowiadających oczekiwaniom odbiorców, wpływa na poprawę ich doświadczeń. Czytelny i przejrzysty przekaz sprawia, że klient łatwo odnajduje interesujące go informacje, a następnie realizuje cel na stronie, taki jak np. zakup konkretnego produktu.

Video marketing – jedna z najskuteczniejszych strategii content marketingowych

W ramach content marketingu zajmujemy się tworzeniem treści multimedialnych. Wykorzystujemy różne formaty publikacji, takie jak np. filmy promocyjne, animacje, prezentacje produktowe, porady, webinaria lub prowadzimy transmisje na żywo (live streaming).

Nasze działania są kompleksowe, gdyż obejmują zarówno przygotowanie scenariusza, jak i napisanie narracji (kwestii lektora), dobór dźwięków, a w przypadku animacji także przygotowanie rysunków lub wybór zdjęć, a następnie ich montaż.

Przygotowujemy profesjonalne filmy, w pełni oddające przekaz marki. Po stworzeniu atrakcyjnych treści zajmujemy się również ich promocją, w celu zwiększenia zasięgu.

Robimy to m.in. przez prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w serwisie YouTube, z wykorzystaniem narzędzia Google Ads. Dzięki temu efektywnie docieramy z przekazem marki do wybranej grupy docelowej i zwiększamy rozpoznawalność brandu.

Firmy wykorzystujące w swoich działaniach video content marketing zyskują wiele korzyści, takich jak np. zwiększenie przewagi konkurencyjnej, wzrost sprzedaży oraz przyciągnięcie do witryny wartościowego ruchu.

Niewątpliwą zaletą jest również promocja produktów lub usług wśród szerokiego grona odbiorców i zwiększenie ich zainteresowania ofertą marki. Video marketing może więc przyczynić się do pozyskania nowych klientów dla firmy, a co za tym idzie wygenerowania większych zysków.

E-booki, czyli skuteczna forma content marketingu

Tworzenie e-booków to ważna część naszych działań w obrębie content marketingu. To nie tylko ciekawa, ale przede wszystkim wartościowa z perspektywy odbiorców forma promocji marki.

Firmy często decydują się na to, aby e-book był formą prezentu dla klienta, np. po zrobieniu zakupów za określoną kwotę lub wypełnieniu formularza zapisu do newslettera.

Zajmujemy się kompleksowym opracowywaniem e-booków, a ich formę i tematykę zawsze dopasowujemy do celów marketingowych klienta. Przed przystąpieniem do działań zajmujemy się m.in. analizą grupy docelowej firmy, gdyż mamy świadomość, iż każdy z czytelników może stać się także potencjalnym klientem danej marki.

Wykorzystujemy nowoczesne narzędzia do tworzenia contentu oraz programy graficzne, tworząc atrakcyjne i wartościowe książki elektroniczne.

Co wyróżnia tworzone przez nas e-booki?

  • Merytoryczna treść o czytelnym układzie.
  • Atrakcyjna oprawa graficzna.
  • Tytuł przyciągający uwagę odbiorców i oddający ideę e-booka.
  • Treść zawierająca wszystkie potrzebne elementy (np. spis treści).
  • Linkowanie, odsyłające m.in. do konkretnych podstron w witrynie marki (w przypadku e-commerce, np. do produktów z oferty).

E-booki cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Wszystko za sprawą tego, że najczęściej zawierają informacje, których nie sposób znaleźć np. w trakcie korzystania ze strony wydawcy.

Elektroniczne książki często są źródłem specjalistycznej wiedzy i mogą stanowić kompendium praktycznych rozwiązań z różnych dziedzin, których poszukują świadomi użytkownicy. Oferowanie klientom dostępu do tak wartościowych treści, może wpłynąć na zwiększenie ich zainteresowania nie tylko firmą (wydawcą), ale też oferowanymi przez nią usługami lub produktami.

Marketing treści – dlaczego warto w to zainwestować?

Skuteczne działania z zakresu content marketingu pozwalają m.in. na efektywną budowę relacji z odbiorcami oraz przyciągnięcie do marki nowych klientów. Treści content marketingowe wpływają też na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i skojarzeń związanych z jej ofertą.

Inwestując w marketing treści, można m.in. przyczynić się do zwiększenia ruchu organicznego w witrynie i doprowadzić do wzrostu zasięgów oraz sprzedaży.

Tworzenie materiałów, które odpowiadają na potrzeby klientów, może zachęcić ich do skorzystania z oferty firmy i pomóc w podjęciu decyzji zakupowych.

Content marketing to strategia promocji marki, która pomaga wyróżnić ją na tle konkurencji, co jest ważne, zwłaszcza w dobie rosnącej liczby przedsiębiorstw, decydujących się oprzeć swoje działania o e-handel. Efekty prowadzenia działań content marketingowych wskazują, że jest to skuteczna forma dotarcia do użytkowników, a co za tym idzie realizacji założeń biznesowych firmy.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas