Ideo bada Narzędzia e-commerce

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi sprzedaży. Ideo we współpracy z Ideo Force postanowiło zbadać najbardziej popularne narzędzia i wskazać, które przynoszą największe korzyści.

We wtorek (12.10.2021 r.) swoją premierę ma przygotowane przez nas badanie dotyczące handlu elektronicznego. Nadrzędnym celem jest wskazanie, które narzędzia są najbardziej powszechne i skuteczne w kontekście funkcjonowania i rozwoju e-commerce. Adresatem badania są przedstawiciele polskich sklepów internetowych.

W celu uzyskania bardziej miarodajnych wyników, badanie zostało podzielone na dwie części:

Badanie jest częścią raportu, w którym przeanalizujemy dostępne na rynku narzędzia wspierające handel elektroniczny. Publikację pełnego raportu (wraz z wynikami badania), zaplanowaliśmy na grudzień 2021. Chcemy, by rozwijające się firmy e-commerce oraz wchodzący na rynek przedsiębiorcy, mogli czerpać z niego inspiracje i świeże pomysły spisując swoje postanowienia noworoczne.

Realizowane przez Ideo oraz Ideo Force badanie, prowadzone jest wśród największych sklepów internetowych. Jego celem jest zweryfikowanie faktycznego poziomu wykorzystania narzędzi i wtyczek rozszerzających możliwości platform sprzedażowych oraz określenie ich skuteczności. Na koniec postaramy się wskazać kierunek, w którym rozwija się branża.

Miło nam poinformować, że przedsięwzięcie otrzymało patronat IAB Polska oraz Izby Gospodarki Elektronicznej.


O przewadze konkurencyjnej bardzo rzadko decyduje wyłącznie asortyment sklepu internetowego. Na znaczeniu zyskują te aspekty, które przyczyniają się do budowania doświadczenia konsumenta, wokół produktów oraz samej marki. W celu uzyskania efektywności biznesowej równie ważne są rozwiązania automatyzujące procesy wewnętrzne. W efekcie w znacznym stopniu przyczyniają się one do prezentacji dostarczenia produktu w sposób, szybszy, trafniejszy, lepszy lub wygodniejszy. Chcąc osiągnąć sukces na szeroką skalę, konieczne jest zastosowanie różnorodnych narzędzi, które w sposób realny napędzają rozwój handlu elektronicznego.” - podkreśla Anna Wolanin, kierownik działu rozwiązań e-commerce w Ideo Sp. z o. o.


Możliwości jakie oferują zewnętrzne aplikacje i wtyczki dla e-commerce są bardzo rozbudowane. W grupie aplikacji technologicznych analizą obejmujemy kilkanaście kategorii. Wśród nich warto wspomnieć m.in.

  • silniki wyszukiwarek,
  • systemy typu PIM czy WMS,
  • rozszerzona rzeczywistość.

Rozwiązania marketingowe i analityczne są równie licznie dostępne na rynku. Warto tu wspomnieć narzędzia typu np.

  • realizacja kampanii mailingowe,
  • systemy obsługi programów lojalnościowych,
  • narzędzia do monitoringu internetu,
  • czaty / boty.

W Ideo specjalizujemy się w projektowaniu i wdrażaniu, zarówno prostych sklepów internetowych, jak i rozbudowanych platform sprzedażowych B2C oraz B2B. Ideo Force jest z kolei odpowiedzialne za marketingowy aspekt e-commerce, wdrażając najnowocześniejsze rozwiązania, wspierające handel elektroniczny. Dysponując szerokim doświadczeniem i wiedzą w tym zakresie, podjęliśmy decyzję konfrontacji doświadczenia naszych specjalistów z codzienną praktyką osób zarządzających największymi sklepami internetowymi, czego wynikiem jest badanie polskiego rynku e-commerce. Jego wyniki z pewnością będą cennym źródłem informacji o obecnym stanie oraz inspiracją dla całej branży.

Badanie jest całkowicie anonimowe, a wypełnienie ankiety zajmuje ok. 5 minut. Zapraszamy do wzięcia w nim udziału wszystkie osoby zarządzające sklepami internetowymi lub posiadających wiedzę na temat stosowanych przez firmę narzędzi.

Wyniki badania zostaną opublikowane w raporcie, w którym znajdzie się zestawienie narzędzi realnie wykorzystywanych w polskim e-handlu. Publikacja planowana jest na koniec 2021 r.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas