
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Platforma Marketplace - Mirakl - docieraj do milionów Klientów
Coraz więcej sprzedawców decyduje się na rozwój swojego biznesu poprzez wdrożenie marketplace. I tu pojawia się pytanie: stworzyć własny marketplace czy wystawiać produkty na znanych platformach?

Bez wątpienia platformy sprzedażowe to przyszłość branży e-commerce. Spośród wielu możliwości na rynku, to właśnie marketplace’y są najbardziej preferowanym kanałem sprzedaży przez polskich konsumentów. Dlatego też cieszą się takim zainteresowaniem również wśród dostawców i dystrybutorów.
Dzięki marketplace przedsiębiorcy mają nieograniczone możliwości dotarcia do różnych klientów, prezentując ofertę w jednym miejscu – niezależnie od tego, w ilu kanałach sprzedaży już prowadzą działania sprzedażowe.
Ponadto, mniejsi gracze na rynku mogą zbudować rozpoznawalność marki dzięki dystrybucji swojej oferty za pośrednictwem licznych, istniejących platform tego typu.
Jednak w zależności od specyfiki biznesu i struktury sklepu internetowego, najistotniejszą kwestią pozostaje wybór ścieżki rozbudowy danego e-commerce – stworzyć własny marketplace (np. w oparciu o platformy typu Mirakl), zintegrować się z innymi systemami, a może po prostu wystawiać produkty na znanych platformach sprzedażowych?
W zależności od Twoich potrzeb, pomożemy Ci wybrać odpowiednie rozwiązanie i zaprojektujemy je specjalnie dla Ciebie.
Marketplace – modele sprzedaży
Cały sektor e-commerce można podzielić na kilka modeli sprzedaży:
Marketplace B2C
To model biznesowy, w którym firmy sprzedają swoje produkty bezpośrednio klientom, same stając się niezależnym marketplace. Przykładami marketplace są Amazon, eBay czy Facebook.
Marketplace B2B
Marketplace B2B to miejsce pełniące funkcję „targowiska” – daną ofertę prezentuje wielu dostawców jednocześnie. Może specjalizować się w określonej branży lub skupiać się na zupełnie różnych obszarach. Przykład – Alibaba.
Direct e-commerce
Model direct pozwala na posiadanie własnego e-commerce, za pośrednictwem którego sprzedawca oferuje swoje produkty klientom B2B.
Platforma e-commerce vs. Marketplace – wady i zalety
W zależności od specyfiki oraz potrzeb biznesowych Twojej organizacji, wybór modelu sprzedaży zależy od różnych czynników. Jakie są wady i zalety każdego z nich?
Marketplace - które rozwiązanie będzie lepsze dla Twojego biznesu?
Z reguły model bezpośredni wymaga określonych zasobów na podjęcie działań marketingowych, natomiast platformy typu marketplace cechuje niższy koszt wejścia oraz duża rozpoznawalność marki, przez co łatwiej jest dotrzeć do określonej i zdecydowaniem większej grupy klientów.
Decyzja o wyborze rozwiązania zależy od celów strategicznych Twojego biznesu. Marketplace’y gwarantują lepsze możliwości pozyskania klienta, mają bezpośredni wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku, ale z reguły przedsiębiorcy są narażeni na większą konkurencję i walke cenową.
Własne platformy sprzedażowe wymagają zdecydowanie większych zasobów finansowych i czasowych na uruchomienie działalności, konfiguracje systemowe czy aspekty marketingowe, jednak pozwalają na większą elastyczność i kontrolę ścieżki zakupowej klientów.
Zatem wybór zależy od tego, jakie cele krótkoterminowe i długoterminowe określiłeś w swoich założeniach biznesowych.
Więcej o potencjale platform typu marketplace przeczytasz tutaj
Chcesz zacząć szybko sprzedawać produkty i pozyskać nowych klientów?
Poprawić albo wykreować wizerunek swojej marki od podstaw?
Zależy Ci na optymalizacji kosztów w poszczególnych obszarach?
W takim razie najpewniejszym rozwiązaniem będzie wystawienie swoich produktów na platformach typu marketplace. Ryzyko wejścia na tego typu platformy jest stosunkowo niskie, jeśli nie wymaga skomplikowanych konfiguracji w obecnym systemie – zatem podjęcie decyzji o współpracy z marketplace (np. Allegro, Empik) jest obarczone niewielkim kosztem na start.
A może Twoim celem jest zbudowanie silnej pozycji rynkowej i stworzenie wyjątkowego, spersonalizowanego doświadczenia klienta? Własna platforma najlepiej zrealizuje Twoje postanowienia. Direct e-commerce ma ogromne możliwości w zakresie obsługi klienta i minimalizowania ryzyka konkurencji. Jednakże, wymaga większego wkładu finansowego. Reasumując, wybór drogi sprzedażowej zależy tylko i wyłącznie od potrzeb Twojego biznesu.
Platformy sprzedażowe – jak wygląda ich integracja z innymi systemami?
W przypadku własnych platform sprzedażowych istnieją dwa rozwiązania – opracowanie dedykowanego systemu czy też integracja z innymi, co w znaczny sposób ułatwia migrację i konfigurację danych.
Z pomocą przychodzi narzędzie Mirakl (Online Marketplace and Dropship Solution) – oprogramowanie przygotowane w modelu SaaS, umożliwiające stworzenie i zarządzanie własnym marketplace.
Dzięki integracji z tego typu platformami, sprzedawcy mają możliwość w prosty i szybki sposób aktualizować swoją ofertę sprzedażową oraz wzbogacać platformę o zaawansowane funkcje zarządzania danymi, np. rozszerzanie katalogu produktów, kompleksowe zarządzanie obsługą klienta oraz bezpieczeństwem informacji produktowej, dzięki czemu procesy w przedsiębiorstwie zachodzą w szybszy sposób. Implementacja nowych produktów następuje intuicyjnie. Takie rozwiązanie umożliwia firmom rozwijanie się na znacznie większą skalę.
Jak wystawiać produkty na platformy marketplace?
Istnieje wiele narzędzi umożliwiających integracje ze znanymi platformami typu marketplace. Przykładem jest BaseLinker czy Lengow, które obsługują i konfigurują migracje danych od podstaw do dużych marketplace’ów. Przykładowo – jesteś nastawiony na sprzedaż na Allegro czy za pośrednictwem Amazona.
Integrując się z jednym z powyższych narzędzi, zamówienia są pobierane do systemu partnera, z którego następuje ich obsługa (np. nadawanie paczek, przygotowywanie faktur, wysyłanie informacji do klienta końcowego o statusie zamówienia). Integracje mogą następować w różnych kierunkach. Dokonując tego w sposób dwukierunkowy, istnieje możliwość nie tylko importowania zamówień, ale również wystawiania gotowych ofert czy przekazywania zamówień do sklepu.
Podział zintegrowanych marketplace’ów ze względu na integracje Baselinker:
W zależności od danego marketplace, możliwości integracji jest kilka. Najczęściej odbywa się to automatycznie przez API bądź poprzez zaczytywanie wyeksportowanych zamówień z odpowiedniego pliku. Dzięki temu masz pewność, że ryzyko popełnienia błędu na danym etapie ścieżki zakupowej jest bliskie zeru.
Chcesz wiedzieć więcej na temat marketplace? A może szukasz gotowego rozwiązania? Skontaktuj się z nami - dopasujemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie biznesowe
Podsumowanie
Platformy sprzedażowe dają firmom szeroką możliwość dotarcia do różnych grup konsumentów, zwiększenie dostępności produktów oraz zaoferowanie najlepszych doświadczeń zakupowych. Największym wyzwaniem jest wybór odpowiedniej drogi komunikacji – własny e-commerce czy integracja z innymi marketplace.
Jednak jako sprzedawca nie musisz się ograniczać – możesz prowadzić sprzedaż zarówno za pośrednictwem swojego sklepu internetowego, jak i z wykorzystaniem pośrednich marketplace’ów. Dla większych graczy na rynku często te dwie drogi to za mało – oprócz tego chcą sami stać się indywidualnym marketplace. Niezależnie od tego, która strategia będzie dla Ciebie lepsza – my zajmiemy się zaprojektowaniem i wdrożeniem jej od podstaw.