Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka Akcyjna w Krakowie realizuje usługi przewozowe na terenie gminy Kraków oraz poza jej granicami. Spółka nieustannie modernizuje tabor oraz rozszerza swoje usługi o nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Jednym z elementów, które wpływają na wygodę pasażerów jest najnowsza aplikacja mobilna "Krakowska Karta Miejska". Aplikacja cechująca się prostym interfejsem, pozwala między innymi kupić bilet okresowy lub bilet promocyjny 5+1, okazać bilet do kontroli lub potwierdzić status mieszkańca Krakowa.
Aplikacja dostępna na systemach operacyjnych Android i iOS, została zaprojektowana w języku Java Script. Ta z pozoru prosta usługa jest najlepszym obrazem nowoczesnego rozwoju MPK Kraków, które dąży do zapewnienia pasażerom wygody na wielu płaszczyznach.
„Realizacja nowej aplikacji dla MPK Kraków stanowi ciąg dalszy naszej współpracy z Klientem. Wcześniej mieliśmy przyjemność zaprojektować i wdrożyć między innymi system obsługujący program "Karta Krakowska", który wspólnie z Klientem stale rozwijamy. Cieszymy się że klient darzy nas zaufaniem i zleca opracowanie kolejnych projektów.” – mówi Miłosz Podleśny, Manager ds. Kluczowych Klientów w Ideo.

Podczas projektowana aplikacji zachowane zostały najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wykorzystaliśmy do tego między innymi szyfrowanie oraz mechanizm bezpiecznego schowka. Dzięki temu zapisane w aplikacji dane wrażliwe, są odpowiednio chronione.
By użytkownicy mieli stały dostęp do sprawnie działającej aplikacji i zawsze aktualnych informacji, wprowadzony został mechanizm, który pobiera aktualną wersję ze sklepu i porównuje z zainstalowaną na urządzeniu. Jeśli jest to wymagane, pojawia się powiadomienie o dostępnej aktualizacji.
Więcej informacji o projekcie znajduje się w opisie realizacji: Aplikacja mobilna dla MPK Kraków.