-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Makabryczne odkrycie na kampusie miejscowej uczelni. Woźny porządkujący sale w jednym z pomieszczeń zastał martwego Michała Kowalskiego – słynnego profesora kryminologii, badającego chemiczne ślady zbrodni.
Początek opowiadania kryminalnego? Nic z tych rzeczy. W ten właśnie sposób rozpoczynała się zagadka, która stanowiła zadanie konkursowe realizowane w ramach akcji promocyjnej Kryminologii i kryminalistyki, jednej ze specjalności dostępnej w programie studiów Uczelni Techniczno-Handlowej w Warszawie.
Historia morderstwa
Joanna, client service director Ideo Force: "Dla naszego klienta, Uczelni Techniczno-Handlowej w Warszawie chcieliśmy zrobić coś wyjątkowego, konkurs, który realnie zaangażuje użytkowników, a poprzez to wypromuje oferowaną specjalizację. Zgodziliśmy się, że idealnym rozwiązaniem będzie rywalizacja za pomocą chatbota".
Celem konkursu było wykreowania doświadczeń, które nie tylko zapadną w pamięć grupy docelowej, ale przede wszystkim zachęcą ich do działania, a poprzez to wytworzą emocjonalny związek z Uczelnią, która być może stanie się przyszłym miejscem kształcenia osób biorących udział w akcji.
Jak jednak przekazać użytkownikom sieci główne założenia specjalizacji w sposób, który będzie zarówno posiadał wciągającą formę, jak i będzie atrakcyjny pod względem treści? Możliwości w tym zakresie dostarczał chatbot. Należało wykorzystać jego potencjał do budowania spójnych narracji i opracować scenariusz, który będzie ogniskował uwagę odbiorców.
Wojtek, CEO Ideo Force: "Nieustannie rosnące nakłady na reklamę wizualną sprawiają, że użytkownicy coraz częściej wydają się jej nie dostrzegać. Mamy bez wątpienia do czynienia z postępującym zjawiskiem banner blindness. Chcąc uniknąć sytuacji, podczas której mimo środków wydawanych na promocję, efekty nie będą w pełni zadowalające, postanowiliśmy postawić na działania, które realnie zainteresują grupę docelową. Idealnym rozwiązaniem okazał się konkurs organizowany poprzez Messengera."
Zabawa polegała na rozwiązaniu tajemniczej zagadki śmierci profesora. Osoby biorące udział w konkursie wcielały się w postać detektywa i bazując na swojej spostrzegawczości i umiejętności logicznego myślenia, musiały poprawnie wytypować sprawcę okrutnej zbrodni. W tym celu należało rozwiązać pewien szyfr i uważnie przesłuchać świadków.
Dlaczego chatbot?
Czynników, które wpłynęły na wybór tego rodzaju rozwiązania, jest wiele, dwa z nich są natomiast najistotniejsze. Po pierwsze, użytkownicy biorący udział w konkursie nie musieli nabywać nowych umiejętności nawigacyjnych, konkurs odbywał się w doskonale znanym im i oswojonym środowisku – Messengerze. Dzięki temu ich obawy malały, a poziom zaufania do akcji promocyjnej był znacznie większy. Po drugie, tylko chatboty zapewniają tak duże możliwości personalizacji. Perspektywa pierwszoosobowa i kilka autonomicznych wątków sprawiały, że to od uczestnika konkursu zależał bieg całej historii.
"Chcieliśmy dać zainteresowanym pełną możliwość decydowania o przebiegu zabawy. To od nich zależało, w jakiej kolejności przesłuchają świadków i kto zasiądzie na ławie oskarżonych" zauważa Wojtek.
Personalizacja to jednak nie tylko możliwość spojrzenia na rzeczywistość konkursową oczami użytkownika, ale także zautomatyzowane podpowiedzi kierowane do użytkowników, którzy zrezygnowali z zabawy na określonym etapie gry.
Paweł, creative and content manager: "Osoby, które z różnych powodów porzuciły rozwiązywanie konkursu, po upływie 20 minut od ostatniej interakcji z chatbotem, otrzymywały propozycję podpowiedzi. Komunikat był wysyłany automatycznie i jednorazowo. Pozwoliło to „odzyskać” nawet 60% tych, którzy początkowo zrezygnowali z zabawy. Wielu z nich kontynuowało fabułę i znalazło się wśród użytkowników, którzy zakończyli ścieżkę pozytywnie."
Spektakularne wyniki
To, co świetnie wyglądało w teorii, szybko okazało się przynosić wymierne efekty w praktyce. Już pierwszego dnia rywalizacja zgromadziła aż 250 użytkowników. Co ważne w fazie inicjalnej nie była realizowana żadna dodatkowa akcja promocyjna konkursu. Tak duża liczba chętnych to wyłącznie efekt zasięgu wiralowego i trafionego pomysłu.
Łącznie konkurs zgromadził niemal 700 uczestników. Połowa z nich rozwiązała zagadkę prawidłowo i udzieliła uzasadnienia podjętego wyboru.
Joanna zauważa: "Liczba chętnych przekroczyła nasze wyobrażenia. Spodziewaliśmy się znaczącego zainteresowania, ale nie wiedzieliśmy, że konkurs zostanie tak miło odebrany. Jego popularność pozwala wysnuć wniosek, że przyszłość promocji w sieci należy do działań stawiających na zaangażowanie."
Co ciekawe realizowana promocja przypadła do gustu użytkownikom w tak dużym stopniu, że część z nich zdecydowała się na przesłanie wiadomości z pozytywnymi recenzjami. Osoby, które zdecydowały się podzielić swoimi uwagami, podkreślały przede wszystkim nowatorskość rozwiązania oraz jego kreatywność. Kilka fanów wyraziło ponadto chęć powtórnego udziału w podobnej akcji. Bądźcie cierpliwi, nie zawiedziemy Was.
Autor
Paweł Szczyrek, Creative and Content Manager, Ideo Force
Publikacja: NowyMarketing.pl, 11.12.2018r.
Może zainteresują Cię także
Z siecią na pracowników. Trendy rozwojowe w cyfrowym Employer Brandingu w Polsce
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.