Kompendium Digital Optimisation

E-book przygotowali specjaliści związani na co dzień z Ideo. Wojciech Szymański, Dominika Śliwa, Łukasz Szymański, Tomasz Kwiatkowski i Kamil Ziomek.

Digital Optimisation to kompendium wprowadzające w świat cyfrowej optymalizacji. A ta, jak wiemy stała się nieodłącznym elementem biznesu i zachodzących w nim procesów operacyjnych. E-book przygotowali specjaliści – Wojciech Szymański wraz Dominiką Śliwą, Łukaszem Szymańskim, Tomaszem Kwiatkowskim i Kamilem Ziomkiem.


E-book Digital Optimisation możesz pobrać ze strony IdeoForce.pl

Zaproponowana metoda podejścia do tematu cyfrowej optymalizacji została sklasyfikowania w dwunastu krokach

Pierwszym zagadnieniem jest integracja cyfrowa przedstawiona na czterech płaszczyznach, wraz ze sposobami osiągnięcia zamierzonych efektów. Wymieniono również praktyczne i podstawowe aspekty marketingowo-sprzedażowe, takie jak chociażby praca w kilku systemach marketingowych i problem z przypisywaniem konwersji. Opracowanie wymienia również korzyści wynikające z wdrożenia digital integration, na przykład zmniejszenie kosztów zarządzania danymi. Kolejną kwestią jest uczynienie przedsiębiorstwa uczącym się. Jednym z elementów learning organization jest stworzenie personelowi warunków do rozwoju, ze szczególnym naciskiem na zespołowe uczenie. Krok trzeci ma związek z reagowaniem na zmiany i ze sprawnym zarządzaniem organizacją. Autorzy wymieniają kluczowe elementy związane z ideą agile organization, w tym strategię (np. dzielenie się pomysłami, elastyczne zarządzanie zasobami), strukturę (np. zintegrowani pracownicy) czy technologię (np. testowanie narzędzi). W tej części poznasz sposoby na optymalizację związaną z tym obszarem firmy i główne błędy mogące nastąpić w wyniku wdrażania zamian.

Metodyka wprowadzenia zaplanowanych zadań w modelu PDCA (Plan-Do-Check-Act) składającego się z planowania, wykonywania, sprawdzania i zastosowania omówiona została w kroku czwartym. Zobaczysz także, jak przebiega planowanie cyklu PDCA. Kolejna część e-booka odnosi się do łączenia kanałów marketingowych online z offline i wymienia elementarne kierunki ich integracji (m.in. rozdawanie kuponów rabatowych do wykorzystania online, aplikacje na mobile zachęcające do zakupów offline). Uzyskasz także informacje o mierzeniu przepływu ruchu z offline na online. Krok szósty nawiązuje do wpracowania własnych sposobów zarządzania kanałami marketingowymi. Ma na celu zwrócenie uwagi na konieczność przyjęcia modelu podziału kanałów marketingowych i takie też sposoby wskazuje wraz z instrumentami promocji w mieszance marketingowej. Z tej części dowiesz się, jak wybrać optymalne kanały marketingowe uwzględniające kluczowe funkcje, opracować personę idealnego klienta, określić grupę docelową, stworzyć Customer Journey i Customer Journey Map.

W części siódmej podjęto temat wskaźników próżności (vanity metrics), które wprowadzają w błąd i są atrakcyjne z wielu niewłaściwych powodów. Przedstawiono sposób na wykrycie wskaźników próżności oraz ich rozpoznanie za pomocą pytań.

Następnym tematem jest wypracowanie najważniejszych wskaźników, czyli KPI i CSF. Okazuje się, że działania marketingowe mogą być skuteczne, a jednocześnie w ogóle nie efektywne. Jednym z wymienionych przykładów jest kampania e-mail marketingowa sklepu internetowego z CTR na poziomie 30%, która nie doprowadziła do żadnej sprzedaży. Krok dziewiąty dotyczy dashboardów analitycznych oraz managerskich i różnic między nimi. Dziesiąty związany jest z analizą ROI (Return On Investment) i ROAS (Return On Ad Spend), a dokładnie opisuje znaczenie każdego z nich.

Etap jedenasty porusza temat modelu Conversion Rate Optimisation. Wymienione zostają dwa główne podejścia do optymalizacji konwersji – jednym z nich jest skoncentrowanie się na testowaniu oraz schemat pracy z customer needs.

Część ostatnia to obszerne omówienie podnoszenia efektywności kanałów digitalowych. Autorzy skupili się na: pozycjonowaniu (rodzajach, wyborze fraz kluczowych, budowaniu długiego ogona, czynnikach wpływających na SEO), kampaniach Google Ads (wskazówki dotyczą na przykład Smart Bidding, atrybucji danych, kampanii inteligentnych), optymalizacji treści, contencie, w tym inbound marketingu, stronie internetowej (opisach w sklepie online, automatyzacji, responsywności) i marketing automation.

To tylko zarys treści, jaką przygotowali specjaliści Ideo i Ideo Force. Zachęcamy do zapoznania się z całością, zwłaszcza jeśli planujesz lub już rozpoczynasz wdrażanie procesu optymalizacji cyfrowej w swoim przedsiębiorstwie. E-book Digital Optimisation możesz pobrać ze strony: https://www.ideoforce.pl/pobierz/digital-optimisation.html

Może zainteresują Cię także

Cyfrowe rozwiązania coraz bardziej popularne

9 lipca 2020
Ponad 2,6 mln nowych profili zaufanych, prawie 148 tys. złożonych online wniosków o dowód osobisty oraz ok. 619 tys. wysłanych online pism ogólnych to efekt ostatniego półrocza - podaje Ministerstwo Cyfryzacji.

Najlepszy czas na transformację cyfrową

23 czerwca 2020
LinkedIn Pulse, Autor: Marcin Wojtoń, Dyrektor Handlowy, Ideo

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas