-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Zgodnie ze znaną regułą - w biznesie jedyną stałą rzeczą jest zmiana. Od lat mamy świadomość, ze cyfryzacja to proces nieuchronny, ale dość kosztowny i wymagający znaczących zmian w sferze mentalnej społeczeństwa. Proces ten przebiega nieliniowo, a czynnikiem rewolucyjnego wzrostu na początku 2020 był wirus COVID-19. Zmienił on zarówno nasze życie codzienne, ale i funkcjonowanie wielu firm i organizacji publicznych.Według raportu Yellowbrick, aż 96% specjalistów IT uważa, że aktualna sytuacja zmieniła ich sposób myślenia nie tylko w kwestii technologii. Wszystkie te zmiany przyczyniły się do szybkiej e-rewolucji, której istotą może okazać się transformacja cyfrowa.
W czasie pandemii obowiązywały liczne obostrzenia. Konieczność zdystansowania społecznego sprawiła, że niemal codziennością stały się praca zdalna, e-learning, e-usługi, e-commerce, e-administracja, wideokonferencje, płatności bezdotykowe czy reklama cyfrowa. By zapewnić ciągłość działalności, wiele firm w bardzo krótkim czasie musiało zapewnić narzędzia elektronicznej wymiany danych czy rozwiązania technologiczne zapewniające zdalny, skuteczny kontakt z Klientem. Wszystkie te działania były swoistą linią obrony biznesu przed nagłą zmianą warunków biznesowych. Jednocześnie stały się jedną ze skuteczniejszych strategii ochrony przychodów i funkcjonowania firm.
COVID-19 zmienił codzienność i sposób myślenia społeczeństwa. Nie ma już co do tego żadnych wątpliwości. Już teraz kształtują się nowe przyzwyczajenia, zarówno wśród biznesu, administracji publicznej, jak i w życiu prywatnym. Zmiany te zmuszają do myślenia o nowej przyszłości oraz podjęcia kolejnych kroków.
Transformacja cyfrowa sposobem na zapewnienie stabilności
Cyfryzacja nie jest sama w sobie technologią jako taką, ale nowym sposobem patrzenia na procesy, zarówno biznesowe, jak i te występujące w naszym codziennym życiu. W najprostszy sposób ujmując, polega na wykorzystaniu technologii cyfrowych do usprawnienia naszych działań. Jest to kompleksowy proces, który obejmuje wszystkie obszary, począwszy od modelu biznesowego, poprzez wewnętrzne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kończąc na współpracy z Klientami. Można powiedzieć, że jego istotą jest podążanie za oczekiwaniami współczesnego świata, czyli jeszcze szybszy i łatwiejszy dostęp do potrzebnych informacji i usług.
W obliczu dynamicznych zmian i niepewności nowego jutra, transformacja cyfrowa jest sposobem na stabilność i utrzymanie biznesu. Zakładając, że nie wszyscy w równym stopniu skorzystają z możliwości jakie przed nami stawia, może być także narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej.
Obszary transformacji cyfrowej
Transformacja cyfrowa zachęca do ponownego rozpatrzenia całości funkcjonowania przedsiębiorstwa. Warto w tym momencie „rozłożyć biznes na czynniki pierwsze” i przeanalizować każdy z nich pod kątem tego jak aktualnie wygląda. Głównym celem jest postawienie sobie pytania co zrobić, by móc funkcjonować jeszcze sprawniej. Suma takich drobnych udogodnień może przełożyć się na znaczne oszczędności i poprawę efektywności biznesowej.
Patrząc z perspektywy firmy wdrożeniowej i doradcy możemy określić klika kluczowych obszarów, które są najczęściej w firmach digitalizowane. Warto pochylić się nad nimi szczególnie uważnie.
Zarządzanie informacją
Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, odpowiednie informacje są jednym z kluczowych czynników przekładających się na osiągnięcie sukcesu danej organizacji. Co ważne, istotne jest nie samo ich posiadanie, a umiejętne ich wykorzystanie oraz analiza. Powinny być przede wszystkim uporządkowane, każdy powinien mieć do nich łatwy dostęp oraz możliwość posłużenia się nimi. Ważne jest także, aby wzajemnie się przenikały i uzupełniały. Dorzućmy do tego łatwość edycji i rozbudowy i mamy obraz organizacji, która potrafi dzielić się wiedzą i buduje na niej swoją przewagę konkurencyjną.
Z pomocą przychodzą tu systemy zarządzania informacją np. systemy elektronicznego obiegu dokumentów, ERP, CRM oraz ich integracja. Duże znaczenie mają tu również algorytmy sztucznej inteligencji oraz big data.
Rozwiązania zdalne
Pandemia pokazała jak wydajnych rozwiązań potrzebujemy. Jest to zatem najlepszy czas by pomyśleć o narzędziach usprawniających komunikację i współpracę zdalną. Łączenie świata rzeczywistego i świata online umożliwiają liczne rozwiązania. Na znaczeniu zyskują rozwiązania takie jak systemy zarządzania zadaniami (pracy zdalnej), śledzenie czasu pracy, platformy intranetowe, nauka i szkolenia online, wideokonferencje czy elektroniczne biura obsługi Klienta (eBOK).
Wszelkie systemy i narzędzia, które przyczyniają się do wyeliminowania konieczności bezpośredniego kontaktu są dziś mocno pożądane. Pozwalają bowiem nie tylko wpłynąć na większe bezpieczeństwo pracowników i klientów, ale również znacznie obniżyć koszty działalności. Ostatnie miesiące udowodniły chociażby, że nie wszystkie spotkania muszą odbywać się twarzą w twarz. Zastępując je formą „zdalną” oszczędzamy nie tylko czas potrzebny na dojazd na miejsce spotkania, ale także koszty związane z transportem. Potencjał tego typu oszczędności jest znacznie większy.
Aby umożliwić pracę zdalną często wykorzystuje się rozszerzenia systemowe takie jak:
- Ewidencja pracy zdalnej – Logito Tracker,
- Obsługa korespondencji i spraw,
- Helpdesk,
- Urlopy,
- Ewidencja czasu pracy,
- Zarządzanie umowami,
- E-teczki pracownicze.
Automatyzacja procesów
Jednym z celów transformacji cyfrowej jest większa efektywność organizacji. Możemy osiągnąć ją między innymi dzięki automatyzacji procesów. Nowe technologie i cyfryzacja są w tym zakresie szczególnie pomocne. Automatyzowanie i przeniesienie na maszyny obowiązku realizacji prostych, powtarzalnych czynności pozwala znacznie odciążyć pracowników. Dzięki temu mogą skupić się na obsłudze trudniejszych, bardziej wymagających zadań.
Automatyzacja daje jeszcze jedną istotną korzyść. Pozwala na dokładniejsze opomiarowanie wszystkich procesów, a to już krótka droga do podniesienia ich jakości. Jeśli są to procesy, które bezpośrednio dotykają klientów, to nawet najmniejsza poprawa w tym zakresie może wpłynąć na lepsze postrzeganie firmy. W dłuższej perspektywie wzmacnia to lojalność i przekłada się na wzrost obrotów.
Napisz do nas. Wspólnie zbadamy Twój biznes i podpowiemy jak wykorzystać rozwiązania IT dla jego rozwoju.
Prowadzenie biznesu wymaga elastyczności. COVID-19 przyniósł wiele zmian, jednak pokazał też, że przesuwanie granicy cyfrowej nie jest tak trudne jak się dotychczas mogło wydawać.
Będąc w centrum trwających zmian warto pomyśleć o wykorzystaniu transformacji cyfrowej w swojej organizacji. Pomoze zapewnić stabilność firmie, a także pozwoli budować przewagę konkurencyjną na lata.
Autor
Marcin Wojtoń, Dyrektor Handlowy, Ideo
Publikacja: LinkedIn Pulse, 23.06.2020 r.
Może zainteresują Cię także
E-learning w biznesie i edukacji – możliwości i sposoby wykorzystania
E-learning - na co zwrócić uwagę wybierając dostawcę?
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.