-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Platformy e-learningowe z każdym dniem stają się popularniejsze. Łatwo zauważyć, że skala ich wykorzystania stale się zwiększa, a nauczanie online coraz częściej jest alternatywą dla tradycyjnych szkoleń oraz spotkań wielu firm, organizacji czy instytucji. Oferta platform nieustannie się powiększa, możliwe jest udostępnianie materiałów, interaktywne szkolenia, a nawet niemal natychmiastowa weryfikacja zdobytej wiedzy.
Duży wachlarz usług zapewnia wysoką elastyczność, która z kolei sprawia, że e-learning z powodzeniem odnajduje zastosowanie w każdej branży. Podpowiadamy w jaki sposób wykorzystać to narzędzie, by dzięki niemu nasz biznes mógł rozwinąć skrzydła, a w niektórych sytuacjach po prostu przetrwać.
Platforma e-learningowa w biznesie
E-learning to niezliczone możliwości rozwoju biznesu lub ułatwienie jego funkcjonowania. Obecnie nie jest już problemem zbudowanie platformy, której celem będzie podnoszenie kwalifikacji, wdrażanie nowych przepisów i standardów, czy nawet wprowadzenie pracowników w obowiązki lub zasady firmy. Kurs tak naprawdę może dotyczyć każdej branży, a zależy tylko od pomysłu i potrzeb odbiorców. Użytkownikowi pozostaje jedynie korzystanie z wiedzy publikowanej w ramach platformy oraz zaufanie doświadczeniu specjalistów tworzących materiały szkoleniowe.
Platforma szkoleń online rozwiązuje również wiele problemów, z którymi spotykamy się podczas przeprowadzenia tradycyjnych zajęć. Poniżej przedstawiamy wybrane czynniki, które dzięki edukacji na odległość mogą ulec zniwelowaniu.
- Szkolenia w trybie stacjonarnym zazwyczaj trzymają się obranego schematu oraz odbywają według określonego harmonogramu. Dodatkowo konieczny jest, niejednokrotnie indywidualny dojazd. Taka forma wymaga zatem sporej ilości czasu od samych uczestników. Co więcej, treści szkoleniowe często przekazywane są szybko, niezbyt efektownie i monotonnie. Skutkuje to niestety małą skutecznością nauczania. W efekcie pojawia się problem niskiej produktywności pracowników, a niestety wpływa to negatywnie na biznes. Rozwiązaniem tego problemu może być właśnie platforma e-lerningowa. Szkolenia prowadzone za jej pośrednictwem mają niezwykle urozmaiconą formę przekazywania wiedzy m.in. ćwiczenia, filmiki czy infografiki. Dodatkowo, dużą zaletą jest tu możliwość utrwalania wiadomości poprzez wielokrotne przerabianie danego materiału, który dostępny jest niemal w każdym miejscu, a przede wszystkim o każdym czasie. Użytkownicy mają więc do dyspozycji wiarygodną i ciekawie przekazaną wiedzę, która zgromadzona jest w jednym miejscu i dostępna zawsze, kiedy zaistnieje potrzeba. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że przełożeni mają możliwość monitorowania całego toku nauki oraz jej efektów.
- Kolejnym aspektem są kwestie logistyczne organizowanego spotkania. Pod uwagę bierzemy nie tylko dojazd, a także wyżywienie, nocleg i wszelkie pozostałe koszty związane z przeprowadzeniem szkolenia. Podliczając każdy z tych elemetnów okazuje się, że jest to kolejne wyzwanie finansowe. Wprowadzenie formy szkolenia internetowego jest niejako „kołem ratunkowym”. W porównaniu do kosztów stałych, związanych z regularnie prowadzonymi szkoleniami, koszt wdrożenia platformy e-learningowej jest relatywnie niski i, co istotne, ponoszony jest jednorazowo. Narzędzie, z którego może skorzystać nieograniczona liczba osób, jednocześnie mając możliwość powrotu do przerobionych wcześniej szkoleń, zapewne będzie wykorzystywane w firmie przez długie lata.
- Barierę może stanowić również rozproszenie pracowników (np. w przypadku firm wielooddziałowych), a także praca zmianowa. Realnym wyzwaniem staje się wówczaas zorganizowanie szkolenia tak, by każdy zainteresowany miał możliwość w nim uczestniczyć. Zgromadzenie pracowników w tym samym miejscu i czasie często jest bardzo trudne, a niejednokrotnie nawet niemożliwe. Platforma e-learningowa każdemu z pracowników daje możliwość zapoznania się z materiałami w odpowiednim dla niego momencie, bez obowiązku dostosowania się do z góry narzuconego terminu czy miejsca szkolenia.
- Kolejną kwestią, którą warto zaznaczyć jest czas, a konkretnie jego brak. Problem ten dotyka wielu firm, bez względu na ich wielkość. Częsty nadmiar obowiązków powoduje duże trudności z znalezieniem zaledwie kilku wolnych godzin, by odbyć szkolenie. Mając to na uwadze, kursy online są doskonałym i praktycznym rozwiązaniem. Uczestnicy wybierają czas szkolenia według własnych preferencji i dostępności, tak, by spokojnie zapoznać się z materiałem. Dodatkowym atutem jest także automatyzacja niektórych procesów, przykładowo tworzenia testów czy raportów, co jest znaczącym udogodnieniem dla osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie szkoleń w firmie.
Oferujemy szybkie wdrożenie platformy e-learningowej w wersji podstawowej lub stworzenie rozbudowanego systemu zarządzania wiedzą w organizacji.
Wideokonferencje zamiast tradycyjnych spotkań
W ramach platformy możliwe jest także zorganizowanie wideokonferencji. Jest to o tyle przyjemna forma kontaktu, że nie ważna jest lokalizacja oraz liczba uczestników spotkania. Narzędzie znajduje zatem szczególne zastosowanie w biznesie, przede wszystkim do prowadzenia rozmów m.in. z klientami czy kontrahentami. Ułatwia ono również komunikację między pracownikami w przedsiembiorstwach wielooddziałowych. Spotkania online pomagają nie tylko zaoszczędzić czas, ale także pieniądze, które przeznaczylibyśmy na podróż i jego organizację w tradycyjnej formie.
Wideokonferencje wykorzystuje się również w e-szkoleniach – webinarach. Uczestnik, po wcześniejszym zalogowaniu na platformę, może wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu lub wykładzie. Jest to ciekawa forma dzielenia się wiedzą z osobami zainteresowanymi tematem, zaletą jest tu także wygoda i duża przystępność.
Alternatywa dla konferencji i targów
Tradycyjne konferencje, w jakich do niedawna z dużą chęcią braliśmy udział, można, bez uszczerbku dla wiedzy przekazywanej w ich takcie, przenieść do internetowej rzeczywistości.
Wirtualne pokoje spotkań, webinary, transmisje czy prezentacje stanowią obecnie alternatywę dla tradycyjnych prezentacji i przemówień, a publiczny chat zastępuje dyskusje oraz zadawanie pytań podczas wystąpienia.
Odpowiednia konfiguracja wirtualnych pokoi daje również możliwość częsciowego odzwierciedlenia networkingu. Jedyne, czego aplikacja nie może zapewnić to panująca w czasie spotkania atmosfera, emocje związane m.in. z dojazdem czy tłumami osób mijanymi w przestrzeniach konferencyjnych.
Analogiczna sytauacja występuje w przypadku organizacji imprez targowych w formie online. Za pomocą wirtualnych pokojów możliwa staje się rozmowa „twarzą w twarz” z przedstawicielem wybranej firmy, a udstępnienie przesyłania plików pełni rolę rozdawania ulotek oraz innych materiałów pomocyjno-informacyjnych. Możliwa jest także transmisja video, dzięki którym firma może zaprezentować swoje produkty i usługi. Dodatko, co ważne – możliwe jest nagranie takich rozmów, a to pozwala wrócić do nich i szczegółowo przeanalizować elementy, które najbardziej zwróciły naszą uwagę.
Distance learning w szkolnictwie
Szkoła to kolejne „miejsce”, do którego nauczanie w formie e-learningu idealnie się nadaje. Platforma znajduje tu zastosowanie w wielu aspektach m.in. służy do urozmaicenia prowadzonych zajęć, przeprowadzania sprawdzianów (przykładowo w formie interaktywnych testów), odrabiania zadań domowych, a nawet odpytywania uczniów.
Niestandardowa forma często może być dużą zachętą oraz sposobem na zwiększenia zangażowania uczniów. Za pomocą różnorakich interaktywnych ćwiczeń, grafiki czy audio-wizualnych przekazów podopieczni chętniej pogłębiają swoją wiedzę, a przede wszystki dużo lepiej rozumieją materiał zadany do nauki. Nauczyciele natomiast, dzięki obszernym raportom, mają możliwość na bierząco śledzić wyniki i postępy wychowanków, oraz w oparciu o nie wystawić adekwatną ocenę.
Kolejnym sposobem wykorzystania platform elearningowych są różne formy uzupełniające. Mam tu na myśli m.in. kursy przedmiotowe, które będą doskonałym dodatkiem przygotowującym do egzaminów, czy to ośmioklasistów czy matury, lub kursy językowe, które mogą nie tylko uczyć, ale również doskonalić wybrany język.
Osoba prowadząca takie szkolenie ma wówczas możliwość tworzenia grup kursowych, a dzięki temu dostosowaniu do poziomu zaawansowania umieszczanych w platformie materiałów. Co istotne – proces edukacji można zaplanować w taki sposób, aby uczeń, który osiągnął już dany poziom i zaliczył niezbędne testy, był samoczynnie przenoszony do grupy o wyższym poziomie.
Ciekawą metodą zastosowania e-learningu w szkolnictwie są także konkursy naukowe. Jest to świetny sposób, który przede wszystkim ma na celu motywację do poszerzania wiedzy. Platforma w prosty i szybki sposób pozwala zorganizować konkurs w formie testu onlinie. Uczestnicy za pomocą danych dostępowych logują się na swoje konta na platformie i indwidualnie wypełniają zestaw zadań konkursowych. Dużą zaletą jest wówczas także forma, która jest bardziej przystępna niż w przypadku tradycyjnych olimpiad i konkursów – nie wymaga żadnych specjalnych wyjazdów do jednostki odpowiadającej za organizację.
Inną formą zastosowania mogą być indywidualne e-lekcje oraz korepetycje. Nauczyciele oraz korepetytorzy mają możliwość udostępnienia materiałów przez Internet oraz przeprowadzenia zajęć z domu. Poza tym, platforma jest dodatkowo wyposażona w wiele funkcjonalności ułatwiających kontakt m.in. czat czy wideo – pozwalają one na swobodną komunikację między uczniem, a prowadzącym.
Podsumowując
Zastosowanie platformy e-learningowej jest bardzo szerokie, a jej wykorzystanie można odnaleźć praktycznie w każdej branży. Niejednoktornie pozwala ona na rozwiązanie problemów, z którymi w pewnym stopniu mierzy się każdy z nas. Jest to narzędzie, które może usprawnić wiele procesów, a także rozwinąć niemal każdy biznes. Obszarem, którego nie można pominąc mówiąc o e-lerningu jest również szkolnictwo. W tej dziedzinie platforma w dużym stopniu służy nauce, przede wszystkim angażując uczniów i zachęcając do poszerzania wiedzy.
Prawdą jest jednak, że żadna technologia, nie jest w stanie zastąpić rzeczywistego, fizycznego spotkania z innym człowiekiem, czy to szkoleniowcem, nauczycielem, korepetytorem, czy współuczestnikiem konferencji. Mimo to, zdarzają się sytuacje, kiedy jest ona jedyną dostępną alternatywą.
Autor
Paweł Teper, eLearning Project Owner, Ideo.
Publikacja: LinkedIn Pulse, 17.03.2020 r.
Może zainteresują Cię także
E-learning - na co zwrócić uwagę wybierając dostawcę?
Jak uniknąć błędów we wdrożeniu intranetu?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności