Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Cyfrowe rozwiązania coraz bardziej popularne

Ponad 2,6 mln nowych profili zaufanych, prawie 148 tys. złożonych online wniosków o dowód osobisty oraz ok. 619 tys. wysłanych online pism ogólnych to efekt ostatniego półrocza - podaje Ministerstwo Cyfryzacji.

Polacy coraz chętniej i liczniej korzystają z e-usług i to nie tylko z powodu pandemii COVID-19. W swoim komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji mówi o trendzie, który powoli utrwala się w polskim społeczeństwie. Czy jednak jest on obecny we wszystkich sektorach państwa?

Transformacja cyfrowa Polski trwa już od dłuższego czasu i powoli ogarnia kolejne dziedziny naszego życia. Informatyzacja urzędów, szkół, przedszkoli czy banków, to dopiero początek. Cyfrowe usługi stają się codziennością, po którą chętnie sięga coraz więcej osób. Obecnie meldujemy się przez internet, zgłaszamy narodziny dziecka, zamawiamy jedzenie, czy zwiedzamy muzeum. To wszystko dostępne jest w przestrzeni online.

Nowoczesna e-administracja niesie za sobą wiele korzyści. Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów różnego rodzaju pisma, faktury i wnioski możemy wysyłać zdalnie - z domu, pracy, czy uczelni. Obecnie rozliczenie PITów przez internet również nie stanowi problemu. Wiele spraw urzędowych załatwiamy poprzez kilka kliknięć na stronie. Dzięki rozwojowi technologii codzienne życie staje się dużo prostsze.

Dobry czas na zmiany

Cyfrowa Polska to nie tylko urzędy i szkoły. Digitalizacja biznesu to kolejny istotny aspekt na drodze do e-państwa. Według tegorocznego rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) Polska na tle pozostałych państw UE znajduje się na 23. miejscu (w 2019 r. była na 25.). 60% przedsiębiorstw jest na bardzo niskim poziomie ucyfrowienia, a zaledwie 11% wyróżnia się wysokim stopniem cyfryzacji. Wyniki świadczą o tym, że wciąż znaczna część firm pozostaje w tyle i nie korzysta z dostępnych technologii niestety wiele na tym tracąc.


źródło: The Digital Economy and Society Index (DESI)

Dzisiejsi konsumenci oczekują bezproblemowych procesów i atrakcyjnych rozwiązań. Tak jak administracja, zmobilizowana aktualną sytuacją, wykorzystuje potencjał technologii, by wszystkim obywatelom zapewnić bezpieczny dostęp do usług, tak firmy tym bardziej powinny. Szybko, łatwo i bezpiecznie – tak mają przebiegać zakupy online, usługi czy konsultacje. Jeśli Twój biznes nie jest dostosowany do wymagań konsumentów, brakuje mu udogodnień, np. strona czy sklep jest nieintuicyjny i przestarzały, to potencjalny klient po prostu wybierze konkurencję.

Na rynku istnieje wiele różnych narzędzi IT, które wspierają biznesy na wszelakie sposoby. Przede wszystkim optymalizują czas pracy, zwiększają produktywność i ograniczają koszty działalności. Funkcjonalne systemy potrafią zautomatyzować procesy i wpłynąć na rozwój całej firmy. Cyfryzacja biznesu może odbyć się na każdym etapie jego funkcjonowania, a niekiedy jest to jedyne wyjście.

Wdrożenie technologii w firmie wpływa m.in. na:

Komunikację zewnętrzną
Nowoczesne narzędzia obsługujące jednocześnie różne kanały informacji zapewniają bezproblemowy i skuteczny kontakt z klientami, czy partnerami biznesowymi. Dzięki urządzeniom mobilnym możesz dbać o relacje niezależnie od miejsca, w którym jesteś.

Komunikację wewnętrzną
Rozwiązanie, jakim jest np. intranet skutecznie dba o wewnętrzne relacje pracownicze. Platforma usprawnia kontakt z innymi pracownikami, wspiera workflow organizacji i buduje spójną kulturę przedsiębiorstwa. Dostęp do informacji firmowych jest również bardzo prosty i szybki, a to za sprawą jednego, intuicyjnego systemu.

Czas i jakość pracy
Automatyzacja wielu rutynowych zadań pozwala zaoszczędzić czas i podnosi jakość wykonywanych czynności. Warto tu wymienić chociażby system eBOK, dzięki któremu pracownicy w wygodny i szybki sposób mogą obsługiwać online swoich klientów. Co więcej, poprzez rozwiązania t.j. platforma e-learningowa, pracownicy zdobywają odpowiednią wiedzę i umiejętności potrzebne w ich pracy. Dzięki temu znacznie podnosi się jakość wykonywanych obowiązków.

Wzrost liczby klientów
Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone strony www czy sklepy internetowe pozwalają w profesjonalny sposób obsłużyć klientów. Nowoczesne i wygodne rozwiązania przyciągają użytkowników, równocześnie wpływając na ich lojalność wobec marki.
 

Mówiąc o cyfryzacji, należy też wspomnieć o możliwościach rozwoju już istniejącej w firmie technologii. Przykładem jest platforma LOGITO, której modułowa i elastyczna budowa pozwala na dowolne modyfikowanie i wzbogacanie funkcji istniejących platform. To przede wszystkim umożliwia zautomatyzowanie kluczowych działań w organizacji. Przykładami obszarów, które możemy w ten sposób automatyzować są: Obieg dokumentów finansowych, Rozliczanie delegacji, czy Zarządzanie umowami.
 

To tylko kilka przykładów rozwiązań IT, które wspierają biznesy i przyczyniają się do ich rozwoju. Obserwując obecną sytuację na rynku wywołaną pandemią wirusa COVID-19, możemy śmiało stwierdzić, że technologia uratowała tysiące biznesów. Kryzys zmusił ich do przyspieszonej digitalizacji, która niejednokrotnie umożliwiła dalsze ich funkcjonowanie. Na pewno dla większości decyzja ta okazała się krokiem do sukcesu. Polacy kupują w internecie więcej niż dotychczas i na pewno nie wrócimy do przedpandemicznych wskaźników. Tak jak korzystanie z e-usług oferowanych przez administrację powoli staje się trendem, tak również zakupy online stają się codziennością dla coraz większej liczby konsumentów.

Obecnie jesteśmy na 13. miejscu najszybciej rozwijających się rynków e-commerce. 62% osób korzystających z sieci robi zakupy online. W najnowszym raporcie E-Commerce od Interaktywnie.com czytamy, że według analiz Google aż dla 74% użytkowników dostosowanie witryny do potrzeb mobilnych ma ogromne znaczenie i chętniej wracają do takiego sklepu, a dla 67% jest to zachęta do podjęcia transakcji. Trendy, takie jak chatboty, wyszukiwanie głosowe, czy wizualne stają się standardem. Eksperci przewidują, że do końca tego roku chatboty będą obsługiwać 85% interakcji z klientami.

Napisz do nas. Wspólnie zbadamy Twój biznes i podpowiemy jak wykorzystać rozwiązania IT dla jego rozwoju.

Mając świadomość, że technologia mocno wpływa na decyzje konsumenckie, możemy zastanawiać się dlaczego wciąż wiele firm nie zdecydowało się jeszcze na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań IT. Faktem jest, że nieraz są to kosztowne wybory, jednak inwestycja w rozwój i przyszłość jest jedną z najbardziej opłacalnych. Jej efekty są dość szybko i wyraźnie widoczne.

Promocja poradników


Może zainteresują Cię także

Najlepszy czas na transformację cyfrową

23 czerwca 2020
LinkedIn Pulse, Autor: Marcin Wojtoń, Dyrektor Handlowy, Ideo

E-learning w biznesie i edukacji – możliwości i sposoby wykorzystania

21 kwietnia 2020
LinkedIn Pulse, Autor: Paweł Teper, eLearning Project Owner, Ideo.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas