
-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Narzędzia PIM
- Platformy sprzedażowe B2B
- SmartPrice
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt

Narzędzia klasy PIM
Przekonaj się, że zarządzanie
ponad milionową bazą indeksów może być proste.
PIM 1
System klasy PIM
Zaawansowane wsparcie dla Twojego biznesu
Wdrożenia PIM – koniec chaosu i rozproszenia danych
Zarządzanie informacją o produkcie to codzienność w e-commerce. Im więcej kanałów sprzedaży, produktów w asortymencie i szczegółowych informacji w bazie produktowej, tym sprawa się komplikuje. Chcesz sprawniej zarządzać informacją produktową? Postaw na system klasy PIM (Product Information Management) i automatyczną synchronizację danych pomiędzy różnymi systemami.
Zajmujemy się wdrażaniem narzędzi PIM – od analizy potrzeb i sporządzenia projektu funkcjonalnego, przez przygotowanie infrastruktury i wdrożenie, aż po testowanie i dalszą optymalizację. Pokażemy Ci, że odpowiednio skonfigurowany PIM to system, który rośnie razem z potrzebami Twojego biznesu.





Wdrożenia PIM – technologia, która pcha e-commerce do przodu
Pracujemy z wykorzystaniem najbardziej popularnych systemów klasy PIM. Powiedz nam, czego potrzebujesz, a my doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie.

Jeden system PIM – wiele funkcji
PIM to nie tylko platforma e-commerce do automatycznego zarządzania wieloma kanałami sprzedaży i biblioteka danych produktów. To zaawansowany system, który wykorzystasz jako:
- scentralizowany magazyn i manager danych cyfrowych oraz metadanych,
- zaawansowany edytor danych: treści tekstowych oraz graficznych,
- manager zarządzania doświadczeniem klientów,
- manager zarządzania pracą zespołu, który planuje i monitoruje podejmowane działania dzięki zaprojektowanym i wdrożonym workflow,
- kanał komunikacyjny na linii przedsiębiorca – hurtownik, sprzedawca detaliczny i dostawca.

jak PIM usprawni Twój e-commerce
Masz system PIM, który jest za mało wydajny?
Po naszej optymalizacji zobaczysz, jak nabiera rozpędu
Przejmujemy i napędzamy PIM software
Od nowych klientów najczęściej słyszymy, że dotychczasowo PIM się nie sprawdzał, bo import produktów trwał za długo, system wieszał się przy działaniach masowych, a rozwiązanie od dotychczasowego dostawcy było jedno: „zwiększyć hosting”. Z doświadczenia wiemy, że opcji jest więcej, a źródeł problemów z wydajnością PIM trzeba szukać w konfiguracji systemu i rozpocząć od eliminacji błędów.
System Product Information Management służy e-commerce, gdy jest rozwijany w takim samym tempie jak rosnący biznes. Proaktywne podejście partnera technologicznego to w tym wypadku podstawa. Podczas współpracy przy rozwoju Twojego systemu PIM gwarantujemy dużo pytań, jeszcze więcej odpowiedzi i same trafne rozwiązania.
Sprawdź szczegóły




Nasze realizacje PIM
Nasze realizacje

GT Group Tomaszek
Zaprogramowane według wymagań Klienta modyfikacje i dedykowane rozszerzenia usprawniły zarządzanie rozbudowaną bazą produktową.

Mercator Medical SA
Dzięki wdrożeniu platformy Pimcore, dane produktowe Klienta zostały sprowadzone do właściwej jakości, spójne we wszystkich obszarach sprzedaży.

Mölndal Energi
Dzięki wdrożeniu systemu PIM, Mölndal Energi skróciło czas przetwarzania danych z 24h do 15 min i obsługuje ponad 1 mln zapytań miesięcznie.
PIM – najczęściej zadawane pytania
-
Product Information Management – co to jest?
Product Information Management (PIM) jest innowacyjnym systemem zarządzania bazą produktową. W pierwszej chwili może się skojarzyć z kolejnym sklepem internetowym tyle, że wyposażony w o wiele bardziej zaawansowane funkcje. Nic bardziej mylnego. Sklep to zaledwie ułamek z możliwości oferowanych przez ten system. Od kilku lat, z sukcesem potencjał platformy wykorzystywany jest przez najbardziej znane światowe marki.
Przez lata powstało wiele narzędzi, mających coraz bardziej ułatwiać użytkownikowi realizację zakupu. Jednak żadne z nich nie było na tyle wszechstronne, by sprostać zadaniu połączenia wszystkich obszarów związanych ze sprzedażą (zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i przedsiębiorcy). Rozwiązaniem tego problemu są narzędzia z rodziny PIM (Product Information Management).
-
W jakich firmach sprawdzi się PIM software?
Dzięki wykorzystaniu systemów PIM, zarówno małe firmy jak i międzynarodowe korporacje mogą osiągnąć szereg korzyści, które prowadzą do skoordynowania procesów zarządzania informacjami o produktach oraz usprawnienia pracy zespołów.
- Dla mniejszej firmy, która dopiero rozpoczyna swoją drogę z e-commerce celem będzie np. digitalizacja czy usystematyzowanie zasobów jakie posiada, a następnie stopniowa jej rozbudowa.
- Średniej wielkości przedsiębiorstwo może borykać się z dynamicznym rozwojem, który w znacznym stopniu powoduje tworzenie się chaosu, a wręcz hamuje jej rozwój. Decyzja o włączeniu tego narzędzia do infrastruktury pomoże ulepszyć oraz wspomóc jej rozwój.
Z kolei dla dużej firmy działającej w skali globalnej problem może stać się niska jakość informacji o produkcie oraz przepływu informacji.
- Dla mniejszej firmy, która dopiero rozpoczyna swoją drogę z e-commerce celem będzie np. digitalizacja czy usystematyzowanie zasobów jakie posiada, a następnie stopniowa jej rozbudowa.
-
Jakie są etapy wdrożenia PIM?
Wdrażanie wielofunkcyjnych platform to proces, który należy dokładnie rozplanować, rozdzielając go na etapy w celu uzyskania jak najlepszych rezultatów.
Implementacje tego typu narzędzi są traktowane podobnie jak wdrożenia aplikacji dedykowanych. Wynika to z faktu, że każda firma posiada inną infrastrukturę oraz inne cele. Dodatkowo platformy są bardzo elastyczne, stąd należy przyjrzeć się skrupulatnie, co będzie optymalnym rozwiązaniem dla danej firmy i w danym czasie. By osiągnąć maksimum korzyści z takiego wdrożenia, konieczne jest pełne dostosowanie wdrażanej platformy do indywidualnych potrzeb firmy.
- Analiza potrzeb i oczekiwań Klienta
- Zapoznanie się z budową infrastruktury firmy (weryfikacja możliwości rozbudowy bądź jej zastąpienia)
- Przeprowadzenie analizy predykcyjnej, w celu sprawdzenia, w jaki sposób modyfikacja lub nowa implementacja wpłynie na działalność firmy
- Sporządzenie dokumentu projektu funkcjonalnego systemu tj. plan działania z uwzględnieniem potrzeb Klienta
- Przygotowanie infrastruktury firmy pod kątem technologicznym
- Implementacja platformy
- Faza testów i dalszej optymalizacji
-
Jakie są systemy PIM?
PIMCore
Jedno z wiodących rozwiązań systemów typu PIM dostępnych na rynku. Jest to otwarte oprogramowanie, które posiada zaawansowane możliwości zarządzania informacjami o produktach, a także szeroki zakres funkcjonalności związanych z zarządzaniem treściami, danymi cyfrowymi i aktywami w jednym miejscu.
PimCore umożliwia import, eksport i integrację danych z różnych źródeł, takich jak systemy ERP, CRM, sklepy internetowe itp. Pozwala na tworzenie i zarządzanie hierarchiami produktów, kategoryzacją, atrybutami, regułami biznesowymi oraz wieloma innymi aspektami związanymi z zarządzaniem informacjami o produktach. Dodatkowo, PimCore oferuje funkcje zarządzania wielojęzycznością i wielowalutowością, co jest niezwykle ważne dla przedsiębiorstw o międzynarodowym zasięgu lub takich, które rozważają wejście w cross-border commerce.
Akeneo
Kolejne popularne rozwiązanie klasy PIM, które pomaga firmom w zarządzaniu informacjami o produktach w sposób spójny i efektywny. Jest to otwarte oprogramowanie, które prezentuje intuicyjny interfejs użytkownika, łatwą integrację z innymi systemami i elastyczność konfiguracji. Akeneo umożliwia import i zarządzanie różnymi typami danych o produktach, takimi jak atrybuty, opisy, zdjęcia, filmy itp.
Narzędzie to umożliwia również łatwą kategoryzację produktów, zarządzanie atrybutami zgodnie z potrzebami klienta oraz tworzenie reguł biznesowych, które mogą automatyzować pewne procesy związane z zarządzaniem informacjami o produktach. Akeneo oferuje również funkcje sprawdzania spójności danych, wersjonowania, śledzenia zmian i zarządzania tłumaczeniami.
Inne systemy PIM
Chociaż Pimcore i Akeneo to jedne z najbardziej popularnych, najczęściej wybieranych narzędzi PIM przez naszych Klientów, warto zauważyć, że na rynku istnieje wiele innych rozwiązań typu PIM, które również mogą być skuteczne i doskonale dopasowane do indywidualnych potrzeb biznesowych.
Każdy system PIM ma swoje unikalne cechy i funkcjonalności, które mogą być atrakcyjne dla różnych branż i sklepów internetowych. Jesteśmy elastyczni i gotowi dostosować się do Twoich wymagań, niezależnie od preferowanego systemu PIM.
-
Dlaczego PIM software to kluczowe narzędzie e-commerce?
Centralizacja danych produktowych to kluczowy aspekt skutecznego zarządzania asortymentem. Wielu przedsiębiorców boryka się z problemem rozproszonych i niejednolitych danych, które przechodzą przez różne systemy, arkusze kalkulacyjne i bazy danych. PIM umożliwia firmom skonsolidowanie tych danych w jednym miejscu, zapewniając spójność, dokładność i aktualność informacji o produktach.
Wdrożenie systemu PIM jest niezwykle istotne dla firm i platform e-commerce, które dążą do osiągnięcia sukcesu w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym. PIM oferuje niezastąpione rozwiązania, które pozwalają firmom skutecznie zarządzać i udoskonalać swoje informacje produktowe.
- PIM gwarantuje łatwy dostęp do danych
Platformy PIM umożliwiają standaryzację i kontrolę jakości danych produktowych. Dzięki temu można uniknąć błędów, niejednoznaczności i nieaktualnych informacji, co przekłada się na lepszą jakość oferty produktowej. Wdrożenie systemu PIM umożliwia łatwe wyszukiwanie, aktualizacja i udostępnianie danych na wielu platformach sprzedażowych, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne, platformy marketplace czy katalogi elektroniczne.
- PIM usprawnia proces tworzenia i wprowadzania nowych produktów na rynek
Zintegrowane narzędzia Product Information Management pozwalają na efektywne zarządzanie etapami tworzenia produktu, od projektowania i planowania, przez zbieranie danych, aż do udostępniania go klientom. Możliwość śledzenia postępów, harmonogramów i zadań związanych z produktami znacznie usprawnia cały proces, minimalizując ryzyko błędów i opóźnień.
- Kolejnym ważnym aspektem wdrożenia PIM jest poprawa jakości danych produktowych
Poprzez zastosowanie narzędzi kontroli jakości, normalizacji, standaryzacji i ujednolicenia danych, PIM pozwala firmom zapewnić spójność i precyzję informacji o produktach. Dzięki temu klienci otrzymują klarowne, rzetelne i kompleksowe dane, co przekłada się na większe zaufanie i lojalność wobec marki. Dzięki lepszej jakości danych produktowych, przedsiębiorstwa mogą zapewnić bardziej spersonalizowane i dokładne informacje klientom, co przekłada się na zwiększoną konkurencyjność na rynku.
- PIM wpływa na efektywność operacyjną firmy
Automatyzacja procesów związanych z zarządzaniem informacjami produktowymi zmniejsza obciążenie pracowników, co umożliwia im skupienie się na bardziej strategicznych zadaniach. Ponadto PIM pozwala na szybkie i precyzyjne wprowadzanie zmian w danych produktowych, co jest szczególnie ważne w przypadku dynamicznych rynków, gdzie szybka reakcja na zmieniające się trendy i wymagania klientów jest niezbędna.
Dzięki centralizacji danych produktowych i możliwości szybkiego zarządzania nimi, zespoły mogą pracować efektywniej. Informacje są dostępne w jednym miejscu, co eliminuje potrzebę przeszukiwania różnych źródeł i usprawnia procesy podejmowania decyzji.
Dzięki automatyzacji procesów zarządzania danymi produktowymi, przedsiębiorstwa mogą zaoszczędzić czas, który wcześniej był poświęcany na ręczne aktualizowanie informacji w różnych kanałach sprzedaży. Ponadto, eliminacja błędów i nieaktualnych danych prowadzi do zmniejszenia kosztów związanych z obsługą reklamacji i zwrotami.
- PIM gwarantuje łatwy dostęp do danych
-
PIM – jak wygląda instalacja oprogramowania?
W zależności od potrzeb można wybrać najbardziej dogodny dla siebie sposób włączenia platformy do infrastruktury firmy. Mamy do wyboru instalację systemu na serwerach wewnętrznych lub umieszczenia go w chmurze bez obciążania infrastruktury IT firmy. Ten sposób jest szczególnie popularny w przypadku bardzo dużych firm. Daje to pracownikom i użytkownikom dostęp do zasobów w każdym miejscu i każdym czasie.
-
Czy PIM to rozwiązanie tylko dla e-commerce?
Platforma typu Product Information Management najczęściej kojarzy się z e-commerce. Stanowi jednak równie wartościowe narzędzie dla firm produkcyjnych jak i dystrybutorów i może przekształcić przepływ pracy i znacząco obniżyć koszty stałe.
-
Jakie są mocne strony PIM?
- System PIM pozwala zoptymalizować procesy zarządzania danymi produktowymi, usprawnia pracę zespołów i zwiększa efektywność operacyjną, co przekłada się na lepsze doświadczenie klienta i wyższe zyski dla przedsiębiorstwa.
- Rozwojowość i elastyczność to główne cechy narzędzi z rodziny PIM. Umożliwiają łatwe dostosowywanie do potrzeb Klienta m.in. integrację z innymi systemami firmy. W przypadku gdy nie ma takiej możliwości bezpośrednio, istnieje opcja importu bądź eksportu danych dostępnych w podstawowych formatach plików.
- Twórcy platformy na podstawie obserwacji działań Klientów projektują liczne moduły specjalistyczne i dodatki, by sprostać wymaganiom przedsiębiorców, jak i końcowych użytkowników. Dodatkowo bardzo liczna i aktywna społeczność PIM wspiera oraz podsuwa coraz to nowe pomysły na kolejne ulepszenia platformy. Mając w zanadrzu tak cenne źródło informacji, możliwości rozwoju tego systemu wydają się nieograniczone.
- System PIM pozwala zoptymalizować procesy zarządzania danymi produktowymi, usprawnia pracę zespołów i zwiększa efektywność operacyjną, co przekłada się na lepsze doświadczenie klienta i wyższe zyski dla przedsiębiorstwa.