-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Minął już okres świąteczno-sylwestrowy, z wystaw sklepów zniknęły misternie przygotowywane od listopada świąteczne dekoracje. Za sobą mamy również męczący okres przygotowań, świętowania i wypoczynku. Nasze portfele znów napełniają się gotówką tak skutecznie wydawaną na liczne prezenty dla rodziny i znajomych. Zapominamy również o wielu promocjach, z których skorzystaliśmy bardziej lub mniej świadomie. Ale czy rzeczywiście wszyscy mają powody do dumy? Czy skorzystali z okazji do promocji własnej marki?
Internet dostarcza wielu narzędzi ułatwiających funkcjonowanie na rynku. Wykorzystanie go zarówno do bieżącej jak i okazjonalnej promocji firmy jest zdecydowanie tańsze od innych form reklamy masowej. Niejako naturalną wydaje się chęć wykorzystania internetu w codziennych relacjach z klientami, informowaniu ich o ważnych wydarzeniach, oraz wspólnym z nimi świętowaniu. Większość serwisów WWW wdrażana jest w oparciu o systemy CMS. Nie stanowi problemu codzienna aktualizacja treści, ani uruchomienie serwisów dodatkowych - okazjonalnych.
W okresie przedświątecznym, wypełnionym zawsze dobrym humorem, gorączką przedświątecznych zakupów, oraz planowania spotkań z rodziną i znajomymi, wszyscy sprzedawcy prześcigają się w pomysłach na zachęcanie klientów do dokonywania zakupów. Wystawy sklepowe już w listopadzie zaczynają przypominać o szybko zbliżających się świętach. W tym samym czasie na rynku finansowym pojawia się masa całkiem nowych lub jedynie przepakowanych w świąteczny nastrój ofert kredytowych. Ofert, o których należy poinformować potencjalnych klientów. Ale czy oprócz kilku ofert specjalnych nie warto byłoby zmienić charakteru serwisu na bardziej świąteczny? Można oczywiście pójść dalej i zaproponować klientom zabawę na dedykowanym serwisie świątecznym. Najlepiej oczywiście, jeśli uda się połączyć zabawę z możliwością zdobycia przez klientów nagród - prezentów. Pokazujemy w ten sposób, że nie tylko chcemy wpłynąć na ich dobry świąteczny nastrój, ale również umożliwiamy im aktywne w nim uczestnictwo.
Przedsiębiorstwa dotyka w okresie świątecznym i sylwestrowym fala urlopów i dni wolnych. Większość z analizowanych przez nas banków ograniczyła swe działania internetowe jedynie do poinformowania za pośrednictwem serwisów WWW o zmienionych godzinach swojej pracy oraz terminach realizacji transakcji. Wydawać by się mogło, że to o wiele za mało - jednakże znaleźliśmy banki, które nie zrobiły nawet tyle.
mBank - największy bank internetowy w Polsce w okresie świąteczno-sylwestrowym stanął na wysokości zadania – zmienił delikatnie swój wygląd, oraz zaproponował swoim klientom dodatkowe usługi. Kredyt gotówkowy – „Świąteczna gotówka”, oraz kredyt odnawialny, oferowane w świątecznym opakowaniu zachęcały do udziału w gorączce zakupowej. Na okres ten nałożył się również początek akcji mKlienci Dzieciom, której celem jest zbieranie środków na wspieranie fundacji, które z mBankiem współpracują.
Bank Millenium zaoferował swoim klientom - poza szybką pożyczką świąteczną - również promocję „Mikołaj zapuka dwa razy!”, w której posiadacze kart kredytowych mogli wygrać nawet 20 000 PLN. Był to również jedyny bank, który wprost na stronie głównej złożył odwiedzającym życzenia Świąteczno-Noworoczne.
Najbardziej zaskoczył nas MultiBank, który w ramach promocji MultiPasażu stworzył odrębny serwis Świąteczny. Użytkownicy mogli za jego pośrednictwem wysłać karty Świąteczne dla swoich bliskich i znajomych, upiększając je własnoręcznie zaprojektowanymi choinkami. Dodatkowym atutem przemawiającym za korzystaniem z tego serwisu był konkurs, w ramach którego w serwisie pod choinkami można było znaleźć prezenty – codziennie inną promocję na zakupy w MultiPasażu. Tak dalekie wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów stosuje niewiele firm, dlatego fakt przygotowania takiego serwisu zasługuje na wyróżnienie.
Można odnieść wrażenie, że internet – mimo wzrastającej ilości użytkowników będących targetem banków – nie jest jeszcze poważnie traktowany jako narzędzie codziennej promocji. Zbierając materiały do analizy wcieliliśmy się w rolę internauty, który pobieżnie przegląda serwisy, nie zagłębiając się w ich najskrytsze zakamarki. Możliwe więc, że nie zauważyliśmy części działań promocyjnych. Świadczy to jednakże o tym, że przeciętny internauta najprawdopodobniej również ich nie zauważył. Pozostaje nam jedynie zadać sobie pytanie – czym banki zaskoczą nas w kolejne święta, które zbliżają się coraz większymi krokami?
Autor
Łukasz Szymański
Z branżą związany od 2003 r. Doświadczenie zdobywał projektując serwisy internetowe jako freelancer. Od 2006 r. pracuje w firmie Ideo Sp. z o.o., która łączy kompetencje Agencji Interaktywnej i Internet Software House. Początkowo kierował projektami, obecnie odpowiada za kontakty z klientami i budowanie kompleksowych strategii związanych z obecnością firm w Internecie. Pozwala mu to często zastanawiać się „co by było gdyby…” w internetowej rzeczywistości. Członek Zarządu VII oraz VIII Kongresu PR. Trochę szkoli, trochę mówi, trochę też pisze na temat szeroko pojętego „bycia marek” on-line. Brał udział w projektach realizowanych m.in. dla: Raiffeisen Bank Polska S.A., Nestlé Polska S.A., D-LINK Europe Ltd., BPH TFI S.A., Commercial Union PTE S.A.
Publikacja:
Przegląd finansowy, Bankier.pl 5 (12) 3 luty 2008.
Może zainteresują Cię także
Projektowanie graficzne na potrzeby internetu
Historia Internet Bankingu
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.