Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Jak działa platforma B2B? Funkcje, które przyciągają klientów

Dowiedz się, jak działa platforma B2B, która zachęca do robienia zakupów. Poznaj funkcjonalności e-commerce, które napędzą Twój biznes.

Chcesz wdrożyć platformę B2B w swoim biznesie i zastanawiasz się, jak działa platforma B2B, która gwarantuje satysfakcję klientów i wyższą sprzedaż? A może przed Tobą migracja platformy B2B i szukasz rozwiązania z większą elastycznością w skalowaniu? Sprawdź poniższe zestawienie i poznaj funkcjonalności platform B2B, które pozwalają wyprzedzić rynkową konkurencję.


Innowacyjne funkcjonalności platformy B2B

W chwili, gdy klient wchodzi na Twoją platformę B2B, jego cel jest prosty: szybko zaznajomić się z ofertą, porównać ceny z propozycją konkurencji, a następnie wygodnie złożyć zamówienie. Jak działa platforma B2B, która maksymalnie ułatwia ten proces? Sprawnie, intuicyjnie i wygodnie.

Wszystko zależy od funkcjonalności, które elastycznie dopasowują platformę do potrzeb klienta. A nie na odwrót. Szczególnie te niestandardowe funkcje, które ułatwiają zakupy, mogą stać się wyróżnikiem i cenną przewagą konkurencyjną.

Sprawdź, co możesz wdrożyć na swojej platformie B2B, żeby klient na każdym etapie dostawał to, czego potrzebuje – od przeglądania oferty, po wygodne dorzucanie produktów do koszyka, aż po możliwość skorzystania z zaawansowanego cennika.


Jak działa platforma B2B z funkcjonalną wyszukiwarką?

Wyszukiwarka produktów to jedno z podstawowych rozwiązań w e-commerce, w tym również na platformach B2B. W grę wchodzi wygoda klienta. To oczywiste, że zamiast przeglądać poszczególne kategorie, użytkownik woli wpisać w pole wyszukiwarki np. nazwę produktu i z łatwością zaznajomić się z ofertą. Jednak dobry system powinien być otwarty na wszystkie rozwiązania.

Czy wyszukiwarka w podstawowej odsłonie wystarczy? Coraz częściej to za mało. Szczególnie dla klientów, którzy cenią wygodne rozwiązania oszczędzające im czas i minimalizujące ryzyko błędu. Dlatego na platformach B2B rośnie popularność silników wyszukiwarek, które zapewniają trafne wyniki i dają możliwość elastycznego wyboru w zakresie prezentowania i porównywania oferty.

Funkcjonalności wyszukiwarki, które ułatwiają klientowi zakupy to m.in.:

  1. Wyszukiwanie pełnotekstowe

    Dzięki tej opcji Twój klient będzie mógł wyszukiwać produkty po nazwie, modelu, fragmencie opisu, cechach i atrybutach, tagach czy numerze SKU. To szczególnie przydatna opcja przy dużym wolumenie danych. Dodatkowo wyniki mogą być spersonalizowane na podstawie wcześniej zapytań użytkownika.
     
  2. Filtrowanie i sortowanie produktów

    Pomóż swojemu klientowi zawęzić wyniki wyszukiwania według różnych kryteriów, np. dostępności, marży czy marki. Możliwość szybszego przeglądania produktów to sprawdzony sposób na to, żeby decyzje zakupowe również zapadały szybciej.
     
  3. Sugestie i poprawki zapisu

    Kolejna funkcjonalność, która zwiększa trafność wyników. Sugestie i poprawki nieścisłości podczas wpisywania nazwy produktu to przydatna funkcja, szczególnie wtedy, gdy klient korzysta z platformy B2B w wersji mobilnej.
     
  4. Wybór widoku oferty

    Tabela, kafelki czy lista z widokami szczegółowymi? Ta funkcja sprawi, że Twoja platforma B2B będzie elastycznie dopasowywać się do preferencji użytkownika i tego, czego oczekuje na danym etapie drogi zakupowej. Różne widoki będą odpowiadać na odmienne potrzeby, np. siatka pomoże porównać wiele produktów jednocześnie, a lista – poznać te wybrane bardziej szczegółowo.
     
  5. Porównywarki

    To kolejna funkcja platformy B2B, która jest niezwykle użyteczna dla klientów. Pozwól im wygodnie porównywać najważniejsze kryteria – od ceny, przez parametry techniczne, aż po markę.

Platforma B2B dla Intar - Case study


Elastyczny koszyk zakupowyElastyczny koszyk zakupowy - funkcja platform B2B

Gdy klient przejrzał już ofertę, przychodzi czas na dodawanie produktów do koszyka. Na platformie B2B powinno być to tak samo proste, jak wkładanie do koszyka drobnych zakupów spożywczych. Na tym etapie również liczy się wygoda i elastyczność, które skracają czas potrzebny na złożenie i edycję zamówienia.

Jeśli zastanawiasz się, jak działa platforma B2B, której koszyk zakupowy zachęca do wypełnienia produktami, sprawdź poniższe funkcje.

  1. Wielokoszykowość

    To możliwość tworzenia równolegle wielu koszyków, co pozwala segregować zamówienia, np. ze względu na różne kryteria, projekty czy budżety. Jeżeli wiesz, że Twoi klienci docenią taką opcję, uzupełnij ją możliwością nadawania różnych poziomów uprawnień do składania zamówień wielokoszykowych.

    Przyda się wtedy, gdy w organizacji jedna osoba jest odpowiedzialna za złożenie zamówienia, inna – za akceptację, a jeszcze inna – za płatność.
     
  2. Łatwa edycja koszyka

    Opcja, która ściśle łączy się z wielokoszykowością. Zadbaj o wygodę klienta również wtedy, gdy zmieni zdanie podczas składania zamówienia. Przyda się wtedy funkcja intuicyjnego przełączania pomiędzy koszykami, edycji oraz dzielenia koszyka na mniejsze części.
     
  3. Możliwość złożenia zamówienia z pliku CSV

    Ręczne dodawanie produktów do koszyka jest czasochłonne już przy kilkunastu pozycjach. A co, jeśli klient chce zamówić kilkadziesiąt produktów w różnych wariantach? Pozwól mu zrobić to za pomocą dwóch kliknięć dzięki opcji wgrania pliku z kodami produktów (EAN/SKU) i ilościami.
     
  4. Ponów zamówienie

    Klient, który wraca, bardzo często zamawia to samo. Opcja „Ponów zamówienie” pomoże mu zaoszczędzić czas i zminimalizuje ryzyko błędów przy wpisywaniu.


Zaawansowane cenniki

Różne ceny zależne od marży, specyfiki rynku, rabatów, częstotliwości zakupów czy wartości koszyka – to codzienność w biznesie B2B. Przeniesienie pewnych zależności związanych z cenami do świata e-commerce może być wyzwaniem. Dlatego na starcie upewnij się, że Twoja platforma B2B będzie mogła odzwierciedlać zaawansowane cenniki w świecie online.

Wśród najważniejszych funkcji z tego zakresu znajdują się, m.in.:

  • rozbudowana polityka cenowa (m.in. poziomy cenowe, progi cenowe, indywidualne cennik per kontrahent i wiele innych),
  • możliwość określenia indywidualnego limitu dla każdego klienta,
  • weryfikacja salda kredytu w czasie rzeczywistym,
  • jasno określone ścieżki po przekroczeniu salda, w tym przekierowanie do natychmiastowej płatności.


Panel handlowca z możliwością ofertowaniaPanel handlowca - funkcja platformy B2B

To narzędzie pozwoli Twoim sprzedawcom skutecznie zarządzać relacjami z klientem i tworzyć spersonalizowane oferty.

Najważniejsze opcje, jaki daje panel handlowca na platformie B2B to, m.in. możliwość:

  • stworzenia oferty bezpośrednio dla klienta, która uwzględnia zmianę ceny katalogowej, wysokość marży czy udzielenie rabatu,
  • zbiorowej edycji listy produktów,
  • przejrzenie koszyka przez handlowca i udzielenie rady pod kątem zakupów,
  • śledzenia statusu ofert.

To, jak działa platforma B2B, wydaje się często powiązane wyłącznie z kwestiami technicznymi. Funkcjonalność panelu handlowca pozwala przyjąć inną perspektywę. To już nie tylko kwestia wygody klienta podczas składania zamówienia, ale również doskonalenie procesów sprzedażowych, które mają wpływ na całą strategię biznesową.


Podsumowanie

Dobrze zaprojektowana platforma B2B ma funkcje, które skutecznie zwiększają wygodę klienta, a dzięki temu podnoszą liczbę transakcji. Wśród topowych rozwiązań znajdują się, m.in.: zaawansowana wyszukiwarka, wygodny koszyk zakupowy z opcją tworzenia wielu koszyków oraz łatwej edycji zamówień oraz zaawansowane cenniki z indywidualnymi limitami kredytowymi dla klientów.

Popularną opcją jest również panel handlowca, który umożliwia personalizację ofert i śledzenie ich statusu. Jeśli zastanawiasz się, na które funkcje postawić, za punkt wyjścia weź potrzeby swoich klientów. Umiejętnie dobieraj funkcjonalności, które mogą sprawdzić się w Twojej branży. Nie musisz mieć wszystkich możliwych: każda funkcjonalność platformy B2B musi mieć swoje biznesowe uzasadnienie.

Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie? Mamy za sobą dziesiątki wdrożeń dedykowanych platformy B2B. Skontaktuj się z nami i powiedz, czego potrzebujesz, a my dostarczymy Ci rozwiązanie, które pomoże Ci mnożyć zyski.

 

Tagi: e-commerce b2b

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

M-commerce i wpływ sztucznej inteligencji

14 sierpnia 2024
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje biznes. Korzyści wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) jest wiele, dlatego coraz więcej firm na całym świecie decyduje się na wspieranie sztuczną inteligencją różnych obszarów. Co dzięki AI zyskuje m-commerce?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 10 strategii growth hackingu

29 lipca 2024
Chcesz, żeby sprzedaż w Twoim sklepie internetowym rosła? Zależy Ci na kompleksowych działaniach marketingowych? Dowiedz się, czym jest growth hacking i poznaj 10 sprawdzonych strategii do wdrożenia w sklepie internetowym pod kątem wzrostu konwersji.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas