-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Chcesz wdrożyć platformę B2B w swoim biznesie i zastanawiasz się, jak działa platforma B2B, która gwarantuje satysfakcję klientów i wyższą sprzedaż? A może przed Tobą migracja platformy B2B i szukasz rozwiązania z większą elastycznością w skalowaniu? Sprawdź poniższe zestawienie i poznaj funkcjonalności platform B2B, które pozwalają wyprzedzić rynkową konkurencję.
Innowacyjne funkcjonalności platformy B2B
W chwili, gdy klient wchodzi na Twoją platformę B2B, jego cel jest prosty: szybko zaznajomić się z ofertą, porównać ceny z propozycją konkurencji, a następnie wygodnie złożyć zamówienie. Jak działa platforma B2B, która maksymalnie ułatwia ten proces? Sprawnie, intuicyjnie i wygodnie.
Wszystko zależy od funkcjonalności, które elastycznie dopasowują platformę do potrzeb klienta. A nie na odwrót. Szczególnie te niestandardowe funkcje, które ułatwiają zakupy, mogą stać się wyróżnikiem i cenną przewagą konkurencyjną.
Sprawdź, co możesz wdrożyć na swojej platformie B2B, żeby klient na każdym etapie dostawał to, czego potrzebuje – od przeglądania oferty, po wygodne dorzucanie produktów do koszyka, aż po możliwość skorzystania z zaawansowanego cennika.
Jak działa platforma B2B z funkcjonalną wyszukiwarką?
Wyszukiwarka produktów to jedno z podstawowych rozwiązań w e-commerce, w tym również na platformach B2B. W grę wchodzi wygoda klienta. To oczywiste, że zamiast przeglądać poszczególne kategorie, użytkownik woli wpisać w pole wyszukiwarki np. nazwę produktu i z łatwością zaznajomić się z ofertą. Jednak dobry system powinien być otwarty na wszystkie rozwiązania.
Czy wyszukiwarka w podstawowej odsłonie wystarczy? Coraz częściej to za mało. Szczególnie dla klientów, którzy cenią wygodne rozwiązania oszczędzające im czas i minimalizujące ryzyko błędu. Dlatego na platformach B2B rośnie popularność silników wyszukiwarek, które zapewniają trafne wyniki i dają możliwość elastycznego wyboru w zakresie prezentowania i porównywania oferty.
Funkcjonalności wyszukiwarki, które ułatwiają klientowi zakupy to m.in.:
- Wyszukiwanie pełnotekstowe
Dzięki tej opcji Twój klient będzie mógł wyszukiwać produkty po nazwie, modelu, fragmencie opisu, cechach i atrybutach, tagach czy numerze SKU. To szczególnie przydatna opcja przy dużym wolumenie danych. Dodatkowo wyniki mogą być spersonalizowane na podstawie wcześniej zapytań użytkownika.
- Filtrowanie i sortowanie produktów
Pomóż swojemu klientowi zawęzić wyniki wyszukiwania według różnych kryteriów, np. dostępności, marży czy marki. Możliwość szybszego przeglądania produktów to sprawdzony sposób na to, żeby decyzje zakupowe również zapadały szybciej.
- Sugestie i poprawki zapisu
Kolejna funkcjonalność, która zwiększa trafność wyników. Sugestie i poprawki nieścisłości podczas wpisywania nazwy produktu to przydatna funkcja, szczególnie wtedy, gdy klient korzysta z platformy B2B w wersji mobilnej.
- Wybór widoku oferty
Tabela, kafelki czy lista z widokami szczegółowymi? Ta funkcja sprawi, że Twoja platforma B2B będzie elastycznie dopasowywać się do preferencji użytkownika i tego, czego oczekuje na danym etapie drogi zakupowej. Różne widoki będą odpowiadać na odmienne potrzeby, np. siatka pomoże porównać wiele produktów jednocześnie, a lista – poznać te wybrane bardziej szczegółowo.
- Porównywarki
To kolejna funkcja platformy B2B, która jest niezwykle użyteczna dla klientów. Pozwól im wygodnie porównywać najważniejsze kryteria – od ceny, przez parametry techniczne, aż po markę.
naszych platform B2B
Elastyczny koszyk zakupowy
Gdy klient przejrzał już ofertę, przychodzi czas na dodawanie produktów do koszyka. Na platformie B2B powinno być to tak samo proste, jak wkładanie do koszyka drobnych zakupów spożywczych. Na tym etapie również liczy się wygoda i elastyczność, które skracają czas potrzebny na złożenie i edycję zamówienia.
Jeśli zastanawiasz się, jak działa platforma B2B, której koszyk zakupowy zachęca do wypełnienia produktami, sprawdź poniższe funkcje.
- Wielokoszykowość
To możliwość tworzenia równolegle wielu koszyków, co pozwala segregować zamówienia, np. ze względu na różne kryteria, projekty czy budżety. Jeżeli wiesz, że Twoi klienci docenią taką opcję, uzupełnij ją możliwością nadawania różnych poziomów uprawnień do składania zamówień wielokoszykowych.
Przyda się wtedy, gdy w organizacji jedna osoba jest odpowiedzialna za złożenie zamówienia, inna – za akceptację, a jeszcze inna – za płatność.
- Łatwa edycja koszyka
Opcja, która ściśle łączy się z wielokoszykowością. Zadbaj o wygodę klienta również wtedy, gdy zmieni zdanie podczas składania zamówienia. Przyda się wtedy funkcja intuicyjnego przełączania pomiędzy koszykami, edycji oraz dzielenia koszyka na mniejsze części.
- Możliwość złożenia zamówienia z pliku CSV
Ręczne dodawanie produktów do koszyka jest czasochłonne już przy kilkunastu pozycjach. A co, jeśli klient chce zamówić kilkadziesiąt produktów w różnych wariantach? Pozwól mu zrobić to za pomocą dwóch kliknięć dzięki opcji wgrania pliku z kodami produktów (EAN/SKU) i ilościami.
- Ponów zamówienie
Klient, który wraca, bardzo często zamawia to samo. Opcja „Ponów zamówienie” pomoże mu zaoszczędzić czas i zminimalizuje ryzyko błędów przy wpisywaniu.
Zaawansowane cenniki
Różne ceny zależne od marży, specyfiki rynku, rabatów, częstotliwości zakupów czy wartości koszyka – to codzienność w biznesie B2B. Przeniesienie pewnych zależności związanych z cenami do świata e-commerce może być wyzwaniem. Dlatego na starcie upewnij się, że Twoja platforma B2B będzie mogła odzwierciedlać zaawansowane cenniki w świecie online.
Wśród najważniejszych funkcji z tego zakresu znajdują się, m.in.:
- rozbudowana polityka cenowa (m.in. poziomy cenowe, progi cenowe, indywidualne cennik per kontrahent i wiele innych),
- możliwość określenia indywidualnego limitu dla każdego klienta,
- weryfikacja salda kredytu w czasie rzeczywistym,
- jasno określone ścieżki po przekroczeniu salda, w tym przekierowanie do natychmiastowej płatności.
Panel handlowca z możliwością ofertowania
To narzędzie pozwoli Twoim sprzedawcom skutecznie zarządzać relacjami z klientem i tworzyć spersonalizowane oferty.
Najważniejsze opcje, jaki daje panel handlowca na platformie B2B to, m.in. możliwość:
- stworzenia oferty bezpośrednio dla klienta, która uwzględnia zmianę ceny katalogowej, wysokość marży czy udzielenie rabatu,
- zbiorowej edycji listy produktów,
- przejrzenie koszyka przez handlowca i udzielenie rady pod kątem zakupów,
- śledzenia statusu ofert.
To, jak działa platforma B2B, wydaje się często powiązane wyłącznie z kwestiami technicznymi. Funkcjonalność panelu handlowca pozwala przyjąć inną perspektywę. To już nie tylko kwestia wygody klienta podczas składania zamówienia, ale również doskonalenie procesów sprzedażowych, które mają wpływ na całą strategię biznesową.
Podsumowanie
Dobrze zaprojektowana platforma B2B ma funkcje, które skutecznie zwiększają wygodę klienta, a dzięki temu podnoszą liczbę transakcji. Wśród topowych rozwiązań znajdują się, m.in.: zaawansowana wyszukiwarka, wygodny koszyk zakupowy z opcją tworzenia wielu koszyków oraz łatwej edycji zamówień oraz zaawansowane cenniki z indywidualnymi limitami kredytowymi dla klientów.
Popularną opcją jest również panel handlowca, który umożliwia personalizację ofert i śledzenie ich statusu. Jeśli zastanawiasz się, na które funkcje postawić, za punkt wyjścia weź potrzeby swoich klientów. Umiejętnie dobieraj funkcjonalności, które mogą sprawdzić się w Twojej branży. Nie musisz mieć wszystkich możliwych: każda funkcjonalność platformy B2B musi mieć swoje biznesowe uzasadnienie.
Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie? Mamy za sobą dziesiątki wdrożeń dedykowanych platformy B2B. Skontaktuj się z nami i powiedz, czego potrzebujesz, a my dostarczymy Ci rozwiązanie, które pomoże Ci mnożyć zyski.