
-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Cross-border Solutions
- Bezpieczeństwo danych w e-commerce
- Marketplace
- Rozwiązania Enterprise
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Zwiększanie sprzedaży, poprawa doświadczeń klientów biznesowych czy wchodzenie na nowe rynki wcale nie musi wiązać się z ogromnymi wydatkami. Dzięki wdrożeniu narzędzi takich jak platforma B2B będziesz bowiem w stanie efektywnie rozwijać swoje przedsiębiorstwo bez ponoszenia wysokich kosztów operacyjnych.
Chcesz dowiedzieć się, jak skalować firmę bez zwiększania kosztów i poznać przykłady organizacji, którym się to udało? W takim razie zapraszamy do lektury poniższego artykułu!
Brak wzrostu sprzedaży pomimo rosnących kosztów?
Co firmy B2B powinny zrobić w takiej sytuacji?
Jak dobrze wie większość przedsiębiorców, rozwój firmy niemal nigdy nie przebiega liniowo. Okres następujący zaraz po rozpoczęciu działalności jest zwykle bardzo wymagający, a osiągane w jego trakcie przychody nie są wysokie. Po etapie tym często przychodzi jednak faza wzrostu, podczas której zyski rosną zdecydowanie szybciej niż koszty.
Znajdujące się w tej fazie rozwoju firmy B2B niekiedy zaczynają już wdrażać podstawowe systemy pozwalające na automatyzację niektórych procesów. Zarówno zaimplementowane rozwiązania technologiczne, jak i inne działania oraz inwestycje przynoszą wtedy bardzo dobre efekty – pozwalają między innymi na poprawę sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów.
W pewnym momencie wielu przedsiębiorców dociera jednak do punktu, w którym ich firma ma już ugruntowaną, silną pozycję na rynku, ale dalsze dynamiczne zwiększanie przychodów staje się bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.
Zatrudnianie nowych pracowników i dalsze inwestycje w pewnym stopniu wpływają co prawda na sprzedaż, ale przyczyniają się przy tym do zwiększania kosztów operacyjnych. To właśnie na tym etapie rozwoju znajduje się obecnie wiele średnich firm B2B.
Co więcej, niektóre z przedsiębiorstw na długie lata zatrzymują się w punkcie, w którym żadne działania nie sprawiają, że tempo wzrostu sprzedaży jest wyższe niż tempo zwiększania się kosztów. Co organizacje takie mogą zrobić, by poprawić swoją pozycję rynkową?
Jednym z niezwykle ważnych kroków będzie wtedy z pewnością opracowanie strategii skalowania biznesu B2B.
Skalowanie biznesu B2B – czy zwiększanie przychodów bez ponoszenia wysokich kosztów jest w ogóle możliwe?
Termin skalowanie biznesu jest obecnie często używany zarówno przez autorów różnego rodzaju publikacji branżowych, jak i przez samych przedsiębiorców. Niekiedy jest on utożsamiany z tradycyjnie rozumianym rozwojem firmy. Co jednak niezwykle ważne, w przeciwieństwie do zwyczajnego rozwoju skalowanie zakłada, że wzrost przychodów będzie odbywał się bez ponoszenia znaczących kosztów.
Wizja wzrostu poziomu sprzedaży bez zwiększania kosztów operacyjnych z pewnością brzmi kusząco dla każdego przedsiębiorcy. Czy jej realizacja jest jednak w ogóle możliwa? Zdecydowanie tak! Świadczą o tym między innymi liczne przypadki firm takich jak Amazon, które są obecnie gigantami w swojej branży.
Zanim organizacje te osiągnęły swoją pozycję rynkową, konsekwentnie realizowały strategię skalowania biznesu, której ważnym elementem bardzo często było wdrożenie konkretnej innowacji lub implementacja rozwiązania technologicznego.
Automatyzacja sprzedaży B2B – najważniejsze możliwości platformy B2B
Jeśli chcesz samodzielnie opracować strategię skalowania biznesu, powinieneś pamiętać, że jej konkretne elementy muszą być dopasowane do specyfiki Twojej organizacji. To, co sprawdza się w start-upach, niekoniecznie będzie przecież działać w przypadku przedsiębiorstw od lat obecnych na rynku.
Strategie skuteczne w firmach z sektora B2C także nie zawsze będą równie efektywne w firmach B2B.
W tym artykule przyglądamy się przede wszystkim temu, jak skalować firmę bez zwiększania kosztów, w przypadku, gdy trzonem jej działalności jest obsługa klientów biznesowych. Co zatem odgrywa najważniejszą rolę w takiej sytuacji?
Czynnikiem, który będzie w największym stopniu wspomagać skalowanie średnich przedsiębiorstw, jest przede wszystkim automatyzacja sprzedaży B2B.
Wspomniana automatyzacja wspierana może być przez różne narzędzia. Wiele średnich firm już teraz korzysta z usprawniających poszczególne procesy systemów takich jak CRM czy PIM. Najlepsze efekty w kontekście automatyzacji sprzedaży przynosi jednak dopiero implementacja profesjonalnej platformy B2B.
Dlaczego wdrożenie tego narzędzia powinno obecnie stanowić priorytet dla przedsiębiorstw, które czują ograniczenia w dalszym rozwoju? Wynika to przede wszystkim z tego, że liczne funkcjonalności platform B2B zapewniają szerokie możliwości automatyzacji i kompleksowo odpowiadają na wiele potrzeb współczesnego rynku.
Aby móc lepiej zrozumieć wpływ takich systemów na rozwój biznesu, przyjrzyjmy się szczegółowo najważniejszym z oferowanych przez nie możliwości.
Zmniejszenie liczby zapytań mailowych/telefonicznych od klientów
Obsługiwanie telefonicznych i mailowych zapytań jest ważną częścią procesów sprzedażowych w przypadku wielu firm z sektora B2B. Wykonywanie tego zadania może pochłaniać naprawdę dużo czasu. Dodatkowo im większa i bardziej rozpoznawalna jest organizacja, tym więcej zapytań otrzymuje. Co za tym idzie, rozwój przedsiębiorstwa często wiąże się z koniecznością zatrudniania kolejnych pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta. Sytuacja wcale nie musi tak jednak wyglądać.
Wdrożenie platformy B2B pozwoli na cyfryzację procesów sprzedażowych i sprawi, że liczba zapytań mailowych i telefonicznych nie tylko nie będzie rosła wraz z rozwojem firmy, ale często będzie systematycznie malała. Znaczna część klientów będzie bowiem wybierała wygodniejszą dla nich opcję, jaką jest korzystanie z internetowej platformy sprzedażowej.
Skrócenie czasu obsługi zamówień Systematycznie rosnąca liczba zamówień to osiągnięcie, które początkowo cieszy niemal wszystkich przedsiębiorców. Związany z tym entuzjazm może jednak wygasać, gdy zorientujemy się, że naszej organizacji brakuje mocy przerobowych, by w wyznaczonym czasie obsługiwać wszystkich klientów.
W takiej sytuacji wiele firm decyduje się na jeden z dwóch scenariuszy: albo przeznaczają one pozyskane środki na zatrudnienie nowych pracowników, albo wydłużają czas realizacji zamówień. Pierwszy scenariusz przekłada się jednak na mniejsze zyski, drugi natomiast zmniejsza atrakcyjność oferty, co w długim terminie także prowadzić może do strat.
Jeśli danej firmie zależy na skalowaniu biznesu, musi ona zadbać o to, by tempo realizacji zamówień nie spadało (a najlepiej żeby rosło) wraz ze zwiększeniem się zainteresowania klientów. To właśnie tutaj z pomocą przychodzi platforma B2B, która pozwala na automatyzację procesów i zwiększenie efektywności sprzedaży B2B.
Zapewnienie klientom możliwości samoobsługi 24/7
Na obecnym rynku coraz więcej klientów ceni możliwość składania zamówień o dowolnej porze dnia. Zapewnienie takiej dostępności byłoby jednak bardzo trudne i kosztowne w przypadku firm działających według tradycyjnego modelu. Wdrożenie nowoczesnej platformy pozwoli natomiast na samoobsługę klienta B2B.
Dla części przedsiębiorców możliwość składania zamówień 24/7 i związana z tym dodatkowa wygoda będą wystarczającymi powodami, by wybrać akurat Twoją ofertę. Zapewnienie takiej opcji przełoży się przez to na zwiększanie przychodów bez ponoszenia wysokich kosztów operacyjnych – idealnie wpasuje się więc w definicję skalowania biznesu.
Pełna kontrola nad polityką cenową i dostępnością produktów
Kolejnym procesem, który wraz z rozwojem organizacji staje się coraz bardziej wymagający, jest kontrola polityki cenowej i dostępności produktów. Jeśli dane przedsiębiorstwo nie korzysta z odpowiednich systemów, za związane z tym zadania odpowiedzialni muszą być konkretni pracownicy. To rzecz jasna sprawia, że koszty operacyjne w firmie stale rosną.
Profesjonalne platformy B2B pozwalają natomiast między innymi na automatyczne przyznawanie rabatów czy też na tworzenie indywidualnych cenników i limitów kredytowych. Dzięki możliwości integracji z innymi narzędziami, takimi jak system ERP, zyskujemy także pełny wgląd w stany magazynowe.
Ułatwienie ekspansji na nowe rynki bez zwiększania zespołu
Wejście na nowy rynek to dla wielu organizacji duże przedsięwzięcie, które wymaga czasochłonnych przygotowań, zatrudniania kolejnych pracowników, a nawet tworzenia całych nowych zespołów. Proces ten jest jednak zdecydowanie prostszy w sytuacji, gdy firma korzysta z nowoczesnych narzędzi.
Profesjonalne rozwiązania, takie jak platforma B2B Ideo, zapewniają bowiem obsługę wielu języków i pozwalają na realizację płatności w różnych walutach. Tego typu systemy ułatwiają więc harmonijne i bezproblemowe wchodzenie na nowe rynki bez konieczności znacznego zwiększania kosztów operacyjnych.
Jak skalować firmę bez zwiększania kosztów? Przykłady z polskiego i globalnego rynku
Jak zaznaczyliśmy już wcześniej, wyskalowanie firmy B2B, czyli zwiększenie jej przychodów bez znaczącego wzrostu kosztów operacyjnych, to jak najbardziej realistyczny scenariusz. Osiągnięcie takiego rezultatu udało się już wielu przedsiębiorstwom, w tym wspomnianemu wcześniej Amazonowi.
Wdrożona w 2015 roku platforma B2B (Amazon Business) zaczęła obsługiwać miliony klientów biznesowych i stała się jednym z najszybciej rozwijających się segmentów Amazon.
Skalowanie biznesu dzięki platformom B2B nie jest jednak działaniem podejmowanym wyłącznie przez globalnych gigantów. Przykłady sukcesu takich implementacji znaleźć możemy również na naszym polskim podwórku.
Jednym z nich jest wdrożenie platformy e-commerce grupy Max Elektro, które pozwoliło na automatyzację wielu kluczowych procesów oraz umożliwiło harmonijną obsługę sieci e-sklepów.
Platforma B2B to nie wszystko – pozostałe elementy skutecznej strategii skalowania biznesu
W świetle wszystkich przedstawionych informacji nie ulega wątpliwości, że platforma B2B może być świetnym narzędziem do skalowania biznesu. Czy wdrożenie tego rozwiązania wystarczy jednak każdej organizacji do tego, by móc stale zwiększać przychody bez podnoszenia kosztów operacyjnych?
Niestety nie. Sama platforma to często za mało – nawet jeżeli tak kompleksowo odpowiada ona na potrzeby firm jak platforma B2B Ideo. Aby przedsiębiorstwa obsługujące klientów biznesowych mogły długoterminowo realizować swoje cele, konieczne jest zwykle zaimplementowanie także innych systemów oraz wykonanie kluczowych integracji B2B.
To właśnie dopasowana do potrzeb organizacji i działająca w harmonii infrastruktura firmowa jest często jedynym sposobem na osiągnięcie balansu i stały rozwój bez znacznego podnoszenia kosztów operacyjnych.
Chcesz przekonać się, jakie rozwiązania pozwolą Twojej firmie na efektywne skalowanie? W takim razie zapraszamy do kontaktu z Ideo! Już teraz porozmawiaj z naszymi ekspertami i dowiedz się, jakie narzędzia powinieneś wdrożyć, by osiągnąć najlepsze rezultaty.