Działania w Social Media

"Tworzymy i na bieżąco zarządzamy profilami marek na portalach społecznościowych."

Mówimy językiem internautów, prowadzimy dialog w social media, zwiększamy zaangażowanie i zainteresowanie konkretnym brandem. Opracowana przez nas strategia ma na celu budować pozytywny obraz wspieranej przez nas marki, jej produktów i tworzyć relację z odbiorcami przekazu.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Kierownik projektów e-marketingowych
Darmowa konsultacja

Firma, która chce dotrzeć do swoich klientów oraz potencjalnych konsumentów musi być obecna w social media. To klienci są siłą napędową działań marki, a profile firmowe na portalach społecznościowych stanowią jedną z podstawowych form obecności firmy w sieci. Dla klientów ogromne znaczenie ma opinia innych użytkowników, relacja z marką, zaangażowanie w kontakt. Kanały social media umożliwiają budowanie społeczności, która wymienia się informacjami, prowadzi dialog, jest aktywna.

Powyższe ma miejsce, wówczas gdy użytkownicy portalu społecznościowego są już fanami profilu marki, ale nie staną się nimi tylko dlatego, że takowy istnieje. Punktem wyjściowym jest zainteresowanie ich i przekonanie, że warto angażować się w bliższą relację marką. Skuteczne zarządzanie profilem na Facebooku, YouTube czy LinkedIn wymaga nie tylko kreatywności i poświęcenia dużej ilości czasu zarówno profilowi, jak i internautom, ale stworzenia strategii marketingowej. Aby wspomóc klientów w działaniach związanych z ich obecnością w social media, oferujemy kompleksową pomoc w prowadzeniu kont firmowych oraz efektywne zarządzanie profilem.

Jak pracujemy?

Zanim przystąpimy do stworzenia strategii, która uwzględni wytyczne naszego Klienta, badamy środowisko, w którym funkcjonuje dana marka. Niezbędne jest przeprowadzenie audytu komunikacji, aby sprawdzić, dlaczego działania w social media, niekiedy pomimo sporych wysiłków nie przynoszą oczekiwanych efektów.

W ramach audytu analizujemy fanpage (np. dostosowanie treści do grupy odbiorców marki, grafikę, częstotliwość publikacji) i badamy aktywność konkurencji. Posty, które publikujemy na profilu są w pierwszej kolejności akceptowane przez Klienta, a następnie publikowane według ustalonego harmonogramu. Zajmujemy się również kontaktem z użytkownikami. Na koniec miesiąca przygotowujemy raport podsumowujący aktywność na profilu.

Gdzie działamy?

Obsługujemy serwisy społecznościowe, dokonując z Klientem wyboru tych, które przyczynią się do zwiększenia aktywności odbiorców marki i wzmocnią ich zaangażowanie. Oferujemy zakładanie i prowadzenie profilu firmowego w social media od postaw oraz tworzenie contentu w serwisach, takich jak:

  • Facebook – najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, którego pozycja nie słabnie, a ogromny zasięg umożliwia budowanie wizerunku marki, stały kontakt z klientami a dzięki reklamie wzrost zainteresowania, który przekłada się na konwersję.
  • Instagram – portal pozwala na komunikację wizualną przy wykorzystaniu zdjęć, filmów czy relacji na żywo. Skuteczność przekazu w postaci obrazu, jest większa niż w przypadku tekstu. Content, który przygotowujemy jest zgody linią graficzną marki.
  • LinkedIn – prowadzenie konta w serwisie gromadzącym społeczność biznesową jest doskonałą okazją do budowania eksperckiego wizerunku marki w branży. Pozwala na pozyskiwanie kontaktów, dzielenie się informacjami o działaniach firmy, angażowanie pracowników w tworzenie i udostępnianie treści.
  • Pinterest – serwis ten służy do kolekcjonowania i dzielenia się materiałami wizualnymi. Jest czołowym miejscem pozyskiwania przez klientów informacji o produktach. To tutaj bardzo często ma miejsce początek ścieżki zakupowej, co buduje świadomość użytkowników o marce.
  • Twitter – w tym miejscu marka ma okazję do prowadzenia dialogu. Trzeba mieć jednak na uwadze, że zamieszczana w postach treść musi być przyciągająca, głównie z uwagi na ograniczenia w liczbie znaków. Komunikacja w czasie rzeczywistym przekłada się na wzrost zaangażowania użytkowników.
  • VKontakte – rosyjski serwis społecznościowy stanowi doskonałą okazję do rozwoju działań marketingowych na rynkach wschodnich. Umożliwia dostosowanie formatu reklamowego do oferty, komunikację z użytkownikami oraz wsparcie w działaniach sprzedażowych.

Co oferujemy?

  • Audyt – analizujemy wszystkie elementy profilu marki w mediach społecznościowych, od grafiki po zakres tematyczny profilu.
  • Założenie i brandowanie profilu – tworzymy profile w social media od postaw, kreujemy wizerunek marki, budujemy rozpoznawalność w Internecie.
  • Obsługę profilu – tworzymy i umieszczamy trakcyjne wpisy na profilu oraz prowadzimy komunikację z użytkownikami.
  • Aktywne pozyskiwanie fanów – zwiększamy liczbę obserwatorów, subskrybentów i rozbudowujemy społeczność.
  • Nawiązywanie interakcji z użytkownikami – dodajemy angażujące posty, komentujemy, odpowiadamy na wiadomości.
  • Kampanie reklamowe – opracowujemy i nadzorujemy kampanie w social media, efektywnie wykorzystując budżet.
  • Konkursy dla społeczności – tworzymy i przeprowadzamy akcje angażujące obserwatorów marki.
  • Kreację dodatkowych zakładek – przygotowujemy zakładki w profilu z dedykowanymi treściami.
  • Tworzymy conent – nasz zespół opracowuje grafiki i treści zgodne z założeniami danego profilu marki w social media.
  • Chatboty – tworzymy i wdrażamy chatboty oraz projektujemy kampanie z ich wykorzystaniem.

Najważniejsze korzyści

Prowadzenie profesjonalnego profilu w mediach społecznościowych dodaje firmie wiarygodności – w oczach konsumentów staje się godna uwagi, ale i ciekawa. Marka, która rozmawia ze swoimi klientami, buduje relację, która prowadzi do lojalności. Jak pokazuje praktyka, użytkownicy z czasem stają się stałymi klientami, zainteresowanymi nowościami w ofercie, fanami profilu, którzy chętnie biorą udział w konkursach i dyskusjach. Informacje o firmie, wydarzeniach i ofercie na bieżąco aktualizowane, są dla obserwatorów oznaką zaangażowania marki w dialog z swoimi klientami. Co więcej, firma aktywna w mediach społecznościowych buduje swoją rozpoznawalność – jest widoczna w sieci, a konsumenci kojarzą jej wizerunek.

Social media nie tylko uzupełniają działania w sklepie online czy na stronie internetowej. Gromadzą społeczność marki, dla której profil jest miejscem rozrywki i informacji. Prowadząc z naszą pomocą działania mediach społecznościowych zyskujesz:

  • Zaangażowanie i lojalność klientów.
  • Wysoki współczynnik konwersji.
  • Duży zasięg postów przy niskim koszcie.
  • Budowanie świadomości marki.
  • Zwiększenie sprzedaży i zainteresowania ofertą.
  • Ruch na stronie internetowej.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas