
-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Cross-border Solutions
- Bezpieczeństwo danych w e-commerce
- Marketplace
- Rozwiązania Enterprise
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt


Mercator Medical to uznany producent i dystrybutor jednorazowych materiałów medycznych (w tym rękawiczek i środków ochrony osobistej), obecny w kilkunastu krajach. Obsługuje klientów instytucjonalnych oraz detalicznych za pośrednictwem platformy e-commerce.
Problem klienta
Mercator zgłosił się do nas z gotową platformą B2B, stworzoną wcześniej przez innego dostawcę. Po dobrze zorganizowanym przejęciu projektu i wiedzy przekazanej przez poprzedni zespół rozpoczęliśmy działania programistyczne na platformie.
Skupiliśmy się na najważniejszych kwestiach, które wymagały opieki:
- niska wydajność i częste błędy serwera wpływały na komfort użytkowników,
- rozbudowa aplikacji była trudna i kosztowna,
- brak spójności z innymi systemami firmy (np. PIM, który zrealizowaliśmy dla klienta wcześniej),
- ograniczony wpływ administratorów na treści i funkcje – nawet drobne zmiany wymagały wsparcia programistów.
Decyzja o powierzeniu nam rozwoju platformy była naturalnym krokiem – wcześniej z sukcesem wdrożyliśmy system zarządzania informacją produktową (PIM), co stworzyło idealną bazę do dalszego działania. Oprócz tego, dzięki dobrze zorganizowanej współpracy z poprzednim dostawcą, mogliśmy szybko przejąć odpowiedzialność i skupić się na optymalizacji i rozwoju platformy.
Nasze rozwiązanie
Po przejęciu odpowiedzialności za platformę B2B skupiliśmy się na zapewnieniu jej stabilnego rozwoju i poprawie kluczowych parametrów, które wcześniej stanowiły barierę w codziennej pracy użytkowników. Wspólnie z klientem zaplanowaliśmy działania, które w możliwie szybki sposób poprawią jakość działania serwisu, a jednocześnie pozwolą dalej go rozwijać.
Odpowiadaliśmy m.in. za:
1. Usprawnienie działania platformy
- Przebudowa środowisk serwerowych i zasobów chmurowych (AWS).
- Wdrożenie rozwiązań pozwalających znacząco przyspieszyć działanie platformy.
2. Rozszerzenie obsługi języków i lokalizacji
- Dodanie czterech nowych wersji językowych – przeszliśmy z 2 do 6 dostępnych na platformie.
- Wdrożenie mechanizmu, który pozwala klientowi samodzielnie dodawać kolejne języki bez potrzeby ingerencji w kod.
- Obsługa zróżnicowanych lokalizacji dostaw i powiązań językowych z centrami logistycznymi.
3. Integracje i dodatkowe funkcje
- Integracja z Trusted Shops – systemem opinii o produktach i sklepie.
- Usprawnienie działania istniejących połączeń z PIM oraz narzędziem do wysyłki newsletterów.
4. Usprawnienia UX/UI
- Przebudowa menu oraz elementów strony głównej w celu zwiększenia przejrzystości serwisu.
- Wdrożenie standardów WCAG – rozpoczęcie prac nad dostępnością platformy, w tym trybem wysokiego kontrastu.
- Rozbudowa CMS-a o dodatkowe pola edycyjne – klient może samodzielnie zmieniać m.in. logo czy treści sekcji bez udziału dewelopera.
Realne zmiany przełożyły się na poprawę wydajności i większego komfortu nawigowania po stronie, dzięki czemu stała się ona przystępniejsza. Przed nami kolejne zadania i wyzwania!
Monika Winnicka – E-commerce Project Manager
Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient
Wspólna praca nad platformą przełożyła się na realną poprawę doświadczenia użytkowników i codziennej pracy zespołu Mercator.
Co się zmieniło po wdrożeniu?
- Strona zaczęła działać płynnie i stabilnie, co wcześniej było jednym z głównych problemów.
- Klient zyskał większą samodzielność – wiele zmian może teraz wprowadzać bez pomocy programistów.
- Obsługa zagranicznych rynków została uproszczona dzięki automatyzacji dodawania języków i obsłudze wielu lokalizacji.
- Wygląd i funkcjonalność platformy zyskały na nowoczesności, a użytkownicy mogą korzystać z niej w wygodniejszy sposób – również osoby z niepełnosprawnościami (wkrótce po wdrożeniu pełnych standardów WCAG).