Dowiedz się więcejBądź czujny! Uważaj na fałszywe faktury wystawione bez naszej wiedzy

Platforma B2B dla Mercator – rozwój, optymalizacja i UX

Mercator Medical to uznany producent i dystrybutor jednorazowych materiałów medycznych (w tym rękawiczek i środków ochrony osobistej), obecny w kilkunastu krajach. Obsługuje klientów instytucjonalnych oraz detalicznych za pośrednictwem platformy e-commerce.

Problem klienta

Mercator zgłosił się do nas z gotową platformą B2B, stworzoną wcześniej przez innego dostawcę. Po dobrze zorganizowanym przejęciu projektu i wiedzy przekazanej przez poprzedni zespół rozpoczęliśmy działania programistyczne na platformie.

Skupiliśmy się na najważniejszych kwestiach, które wymagały opieki:

  • niska wydajność i częste błędy serwera wpływały na komfort użytkowników,
  • rozbudowa aplikacji była trudna i kosztowna,
  • brak spójności z innymi systemami firmy (np. PIM, który zrealizowaliśmy dla klienta wcześniej),
  • ograniczony wpływ administratorów na treści i funkcje – nawet drobne zmiany wymagały wsparcia programistów.

Decyzja o powierzeniu nam rozwoju platformy była naturalnym krokiem – wcześniej z sukcesem wdrożyliśmy system zarządzania informacją produktową (PIM), co stworzyło idealną bazę do dalszego działania. Oprócz tego, dzięki dobrze zorganizowanej współpracy z poprzednim dostawcą, mogliśmy szybko przejąć odpowiedzialność i skupić się na optymalizacji i rozwoju platformy.

Nasze rozwiązanie

Po przejęciu odpowiedzialności za platformę B2B skupiliśmy się na zapewnieniu jej stabilnego rozwoju i poprawie kluczowych parametrów, które wcześniej stanowiły barierę w codziennej pracy użytkowników. Wspólnie z klientem zaplanowaliśmy działania, które w możliwie szybki sposób poprawią jakość działania serwisu, a jednocześnie pozwolą dalej go rozwijać.

Odpowiadaliśmy m.in. za:

1. Usprawnienie działania platformy

  • Przebudowa środowisk serwerowych i zasobów chmurowych (AWS).
  • Wdrożenie rozwiązań pozwalających znacząco przyspieszyć działanie platformy.

2. Rozszerzenie obsługi języków i lokalizacji

  • Dodanie czterech nowych wersji językowych – przeszliśmy z 2 do 6 dostępnych na platformie.
  • Wdrożenie mechanizmu, który pozwala klientowi samodzielnie dodawać kolejne języki bez potrzeby ingerencji w kod.
  • Obsługa zróżnicowanych lokalizacji dostaw i powiązań językowych z centrami logistycznymi.

3. Integracje i dodatkowe funkcje

  • Integracja z Trusted Shops – systemem opinii o produktach i sklepie.
  • Usprawnienie działania istniejących połączeń z PIM oraz narzędziem do wysyłki newsletterów.

4. Usprawnienia UX/UI

  • Przebudowa menu oraz elementów strony głównej w celu zwiększenia przejrzystości serwisu.
  • Wdrożenie standardów WCAG – rozpoczęcie prac nad dostępnością platformy, w tym trybem wysokiego kontrastu.
  • Rozbudowa CMS-a o dodatkowe pola edycyjne – klient może samodzielnie zmieniać m.in. logo czy treści sekcji bez udziału dewelopera.
     

Realne zmiany przełożyły się na poprawę wydajności i większego komfortu nawigowania po stronie, dzięki czemu stała się ona przystępniejsza. Przed nami kolejne zadania i wyzwania!
Monika Winnicka – E-commerce Project Manager

Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient

Wspólna praca nad platformą przełożyła się na realną poprawę doświadczenia użytkowników i codziennej pracy zespołu Mercator.

Co się zmieniło po wdrożeniu?

  • Strona zaczęła działać płynnie i stabilnie, co wcześniej było jednym z głównych problemów.
  • Klient zyskał większą samodzielność – wiele zmian może teraz wprowadzać bez pomocy programistów.
  • Obsługa zagranicznych rynków została uproszczona dzięki automatyzacji dodawania języków i obsłudze wielu lokalizacji.
  • Wygląd i funkcjonalność platformy zyskały na nowoczesności, a użytkownicy mogą korzystać z niej w wygodniejszy sposób – również osoby z niepełnosprawnościami (wkrótce po wdrożeniu pełnych standardów WCAG).

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas