
-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Bezpieczeństwo danych w e-commerce
- Marketplace
- Asystent zakupowy AI
- Cross-border
- Rozwiązania AI dla e-commerce
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Dostępność cyfrowa
- Rozwiązania AI
- Integracja z aplikacjami IT
- Programy lojalnościowe
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Aplikacje mobilne
- Platforma e-learningowa
- Konfiguratory produktów
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt

Air-Com to polska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem, będąca ekspertem w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Świadczy kompleksowe wsparcie techniczne i usługi dla przemysłu, jest również producentem komponentów, w tym własnych siłowników pneumatycznych. Firma dysponuje rozbudowaną siecią sprzedaży oraz własnymi stanami magazynowymi.
Problem klienta
Air-Com obsługuje sektor przemysłowy, co wymaga dostosowania do potrzeb i wymagań klientów biznesowych oraz specyficznych procesów zakupowych. Rozwiązania, z których dotąd korzystał klient, były przestarzałe, wymagały sporej optymalizacji i automatyzacji procesów sprzedażowo-zakupowych. Nie pozwalały na szybki import zamówień ani wygodne zarządzanie dużymi listami produktów.
Ponadto brak personalizacji kont i cenników wpływało negatywnie na relacje biznesowe i rozwój sprzedaży. Wyzwaniem było również szybkie przefiltrowanie i odnalezienie konkretnych produktów w milionowym asortymencie klienta.
Problem stanowiły również magazyny, które są zlokalizowane w wielu miejscach i bez odpowiednich narzędzi trudno było utrzymać aktualność i spójność stanów magazynowych.
Wymagania względem projektu:
- stworzenie nowoczesnej, dedykowanej platformy B2B e-commerce dopasowanej do specyfiki branży,
- personalizacja kont klientów z indywidualnymi rabatami, cennikami i warunkami handlowymi,
- możliwość sprawnej obsługi wielu magazynów oraz integracja ze stanami w czasie rzeczywistym,
- wdrożenie zaawansowanej wyszukiwarki z filtrami technicznymi i szybkim importem listy zamówień,
- usprawnienie procesów logistycznych i możliwość obsługi dużych zamówień.
Nasze rozwiązanie
Do realizacji tego projektu wybraliśmy nasz autorski system Edito, który zapewnia wysoką wydajność, skalowalność i elastyczność. W efekcie mogliśmy stworzyć dedykowaną platformę B2B dopasowaną do potrzeb zarówno sprzedającego, jak i kupującego.
Najważniejsze aspekty tej realizacji to:
- Spersonalizowane konto klienta
Klienci logują się i widzą swoje indywidualne ceny naliczane na podstawie dedykowanych cenników czy progów rabatowych. Ważną funkcjonalnością jest również obsługa odroczonych płatności, a także widok pełnej historii zamówień.
- Intuicyjna wyszukiwarka
Zaawansowana wyszukiwarka sprawnie przeszukuje olbrzymią bazę danych i pozwala na precyzyjne filtrowanie atrybutami technicznymi. Dodatkowo kupujący mogą masowo importować swoje listy zamówień.
- Moduł zarządzania magazynami
System centralizuje informacje o stanach magazynowych z wielu fizycznych lokalizacji Air-Com. Platforma wykorzystuje specjalny algorytm, który przy składaniu zamówienia automatycznie sugeruje lub wybiera optymalny magazyn do realizacji.
- Integracja z Subiekt GT
Zamówienia złożone na platformie są automatycznie przekazywane do Subiekt GT, co znacznie przyspiesza procesy fakturowania i obsługi zamówień.
- Obsługa wielu warunków handlowych w ramach jednej platformy
Dzięki elastyczności Edito klient zarządza całą sprzedażą z jednego centralnego systemu. Platforma bez trudu obsługuje różne umowy i warunki handlowe, jednocześnie przypisując je do odpowiednich kont firmowych.
Harmonia w biznesie – co zyskał klient?
Wdrożone nowoczesne rozwiązania e-commerce usprawniły proces sprzedażowy, dostosowując go do specyfiki branży.
Dostarczyliśmy klientowi w pełni spersonalizowane i nowoczesne rozwiązania e-commerce B2B oparte na systemie Edito. Zautomatyzowaliśmy procesy od złożenia zamówienia po fakturowanie dzięki integracji z Subiekt GT i wprowadziliśmy algorytm wyboru optymalnego magazynu. Efekt? Air-Com przeszedł od przestarzałych systemów do transparentnej, szybkiej sprzedaży z milionowym asortymentem w tle, minimalizując błędy i koszty, a przede wszystkim mocno wzmacniając lojalność klienta biznesowego poprzez indywidualne warunki handlowe. – mówi X z Ideo Software
Co zmieniło się po wdrożeniu?
- Nowoczesne rozwiązania e-commerce skierowane do klientów biznesowych wpływają na wzrost sprzedaży i zwiększają lojalność kupujących.
- Redukowane są koszty logistyczne, czy koszty związane z obsługą klienta.
- System sprawnie i szybko obsługuje ponad milionowy asortyment w sklepie.
- Procesy sprzedażowe są zautomatyzowane, a błędy operacyjne zredukowane do minimum.
- Informacje o produktach – ich dostępności i cenach są obecnie bardziej transparentne.