Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Wdrożenie platformy B2B

Air-Com Pneumatyka Automatyka to polska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem, specjalizująca się w pneumatyce i automatyce przemysłowej. Oferuje kompleksowe wsparcie techniczne oraz usługi dla przemysłu, jednocześnie będąc producentem własnych komponentów, w tym siłowników pneumatycznych. Firma posiada rozwiniętą sieć sprzedaży oraz własne magazyny, co zapewnia sprawną dystrybucję i szybki dostęp do produktów.

Problem klienta 

Air-Com obsługuje sektor przemysłowy, oferując produkty w zakresie automatyki i pneumatyki przemysłowej, co wymaga dostosowania procesów sprzedaży do potrzeb i wymagań klientów biznesowych. Rozwiązania e-commerce, z których dotąd korzystał klient nie ułatwiały dokonywania zakupów - wymagały sporej optymalizacji i automatyzacji procesów sprzedażowo-zakupowych.

Dodatkowym wyzwaniem było szybkie przefiltrowanie i odnalezienie konkretnych produktów w asortymencie liczącym ponad milion pozycji. Standardowe aplikacje e-commerce miały trudność w obsługiwaniu tak dużego zbioru informacji produktowej.

Problem stanowiły również magazyny zewnętrzne (dane producentów i dostawców), które są zlokalizowane w wielu miejscach i bez odpowiednich narzędzi trudno było utrzymać aktualność i spójność stanów magazynowych.

Wymagania względem projektu:

  • stworzenie nowoczesnej, dedykowanej platformy B2B e-commerce dopasowanej do specyfiki branży,
  • personalizacja kont klientów z indywidualnymi rabatami, cennikami i warunkami handlowymi,
  • kompleksowa integracja z aplikacją ERP oraz automatyzacja procesów magazynowo-księgowych,
  • możliwość sprawnej obsługi wielu magazynów oraz integracja ze stanami w czasie rzeczywistym,
  • wdrożenie zaawansowanej wyszukiwarki z filtrami technicznymi i szybkim importem listy zamówień,
  • optymalizacja procesów logistycznych i możliwość obsługi dużej liczby zamówień.

Nasze rozwiązanie 

Do realizacji tego projektu wybraliśmy nasz autorski system Edito, który zapewnia wysoką wydajność, skalowalność i elastyczność. W efekcie mogliśmy stworzyć dedykowaną platformę B2B dopasowaną do potrzeb zarówno sprzedającego, jak i kupującego.

Najważniejsze aspekty tej realizacji to: 

  • Spersonalizowane konto klienta
    Klienci logują się i widzą swoje indywidualne ceny naliczane na podstawie dedykowanych cenników czy progów rabatowych. Ważną funkcjonalnością jest również obsługa odroczonych płatności, a także widok pełnej historii zamówień.
     
  • Intuicyjna wyszukiwarka
    Zaawansowana wyszukiwarka sprawnie przeszukuje olbrzymią bazę danych i pozwala na precyzyjne filtrowanie atrybutami technicznymi. Dodatkowo kupujący mogą masowo importować swoje listy zamówień.
     
  • Moduł zarządzania magazynami
    System przetwarza informacje o stanach magazynowych z wielu fizycznych lokalizacji Air-Com. Uwzględnia także magazyny zewnętrznych dostawców i producentów. Platforma wykorzystuje autorski algorytm, który określa poziom dostępności produktu zależnie od zamawianej ilości. W ten sposób optymalizuje procesy logistyczne i wskazuje najkrótszy czas wysyłki.
     
  • Integracja z Subiekt GT
    Zamówienia złożone na platformie są automatycznie przekazywane do Subiekt GT, co znacznie przyspiesza procesy fakturowania i obsługi zamówień.
     
  • Obsługa wielu warunków handlowych w ramach jednej platformy
    Dzięki integracji z ERP klient zarządza całą sprzedażą z jednego centralnego systemu. Platforma bez trudu obsługuje różne umowy i warunki handlowe, jednocześnie przypisując je do odpowiednich kont firmowych.


Harmonia w biznesie – co zyskał klient?

Wdrożone nowoczesne rozwiązania e-commerce usprawniły proces sprzedażowy, dostosowując go do specyfiki branży.

Dostarczyliśmy klientowi w pełni spersonalizowane i nowoczesne rozwiązania e-commerce B2B oparte na systemie Edito. Zautomatyzowaliśmy procesy od złożenia zamówienia po fakturowanie dzięki integracji z Subiekt GT i wprowadziliśmy algorytm wyboru optymalnego magazynu. Efekt? Air-Com przeszedł od przestarzałych systemów do transparentnej, szybkiej sprzedaży z milionowym asortymentem w tle, minimalizując błędy i koszty, a przede wszystkim mocno wzmacniając lojalność klienta biznesowego poprzez indywidualne warunki handlowe.
– Anna Wolanin, Lider ds. Rozwoju i Strategii E-commerce, Ideo Software

Co zmieniło się po wdrożeniu?

  • Nowoczesne rozwiązania e-commerce skierowane do klientów biznesowych wpływają na wzrost sprzedaży i zwiększają lojalność kupujących.
  • Redukowane są koszty logistyczne, czy koszty związane z obsługą klienta.
  • System sprawnie i szybko obsługuje ponad milionowy asortyment w sklepie.
  • Procesy sprzedażowe są zautomatyzowane, a błędy operacyjne zredukowane do minimum.
  • Informacje o produktach – ich dostępności i cenach są obecnie bardziej transparentne.

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*