Konkurs SCORMWeź udział w konkursie i wygraj szkolenie e-learningowe dla swojej firmy

Wdrożenie platformy B2B

Air-Com to polska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem, będąca ekspertem w dziedzinie pneumatyki i automatyki przemysłowej. Świadczy kompleksowe wsparcie techniczne i usługi dla przemysłu, jest również producentem komponentów, w tym własnych siłowników pneumatycznych. Firma dysponuje rozbudowaną siecią sprzedaży oraz własnymi stanami magazynowymi.

Problem klienta 

Air-Com obsługuje sektor przemysłowy, co wymaga dostosowania do potrzeb i wymagań klientów biznesowych oraz specyficznych procesów zakupowych. Rozwiązania, z których dotąd korzystał klient, były przestarzałe, wymagały sporej optymalizacji i automatyzacji procesów sprzedażowo-zakupowych. Nie pozwalały na szybki import zamówień ani wygodne zarządzanie dużymi listami produktów.

Ponadto brak personalizacji kont i cenników wpływało negatywnie na relacje biznesowe i rozwój sprzedaży. Wyzwaniem było również szybkie przefiltrowanie i odnalezienie konkretnych produktów w milionowym asortymencie klienta.

Problem stanowiły również magazyny, które są zlokalizowane w wielu miejscach i bez odpowiednich narzędzi trudno było utrzymać aktualność i spójność stanów magazynowych.

Wymagania względem projektu:

  • stworzenie nowoczesnej, dedykowanej platformy B2B e-commerce dopasowanej do specyfiki branży,
  • personalizacja kont klientów z indywidualnymi rabatami, cennikami i warunkami handlowymi,
  • możliwość sprawnej obsługi wielu magazynów oraz integracja ze stanami w czasie rzeczywistym,
  • wdrożenie zaawansowanej wyszukiwarki z filtrami technicznymi i szybkim importem listy zamówień,
  • usprawnienie procesów logistycznych i możliwość obsługi dużych zamówień.

Nasze rozwiązanie 

Do realizacji tego projektu wybraliśmy nasz autorski system Edito, który zapewnia wysoką wydajność, skalowalność i elastyczność. W efekcie mogliśmy stworzyć dedykowaną platformę B2B dopasowaną do potrzeb zarówno sprzedającego, jak i kupującego.

Najważniejsze aspekty tej realizacji to: 

  • Spersonalizowane konto klienta
    Klienci logują się i widzą swoje indywidualne ceny naliczane na podstawie dedykowanych cenników czy progów rabatowych. Ważną funkcjonalnością jest również obsługa odroczonych płatności, a także widok pełnej historii zamówień.
     
  • Intuicyjna wyszukiwarka
    Zaawansowana wyszukiwarka sprawnie przeszukuje olbrzymią bazę danych i pozwala na precyzyjne filtrowanie atrybutami technicznymi. Dodatkowo kupujący mogą masowo importować swoje listy zamówień.
     
  • Moduł zarządzania magazynami
    System centralizuje informacje o stanach magazynowych z wielu fizycznych lokalizacji Air-Com. Platforma wykorzystuje specjalny algorytm, który przy składaniu zamówienia automatycznie sugeruje lub wybiera optymalny magazyn do realizacji.
     
  • Integracja z Subiekt GT
    Zamówienia złożone na platformie są automatycznie przekazywane do Subiekt GT, co znacznie przyspiesza procesy fakturowania i obsługi zamówień.
     
  • Obsługa wielu warunków handlowych w ramach jednej platformy
    Dzięki elastyczności Edito klient zarządza całą sprzedażą z jednego centralnego systemu. Platforma bez trudu obsługuje różne umowy i warunki handlowe, jednocześnie przypisując je do odpowiednich kont firmowych.

Harmonia w biznesie – co zyskał klient?

Wdrożone nowoczesne rozwiązania e-commerce usprawniły proces sprzedażowy, dostosowując go do specyfiki branży.

Dostarczyliśmy klientowi w pełni spersonalizowane i nowoczesne rozwiązania e-commerce B2B oparte na systemie Edito. Zautomatyzowaliśmy procesy od złożenia zamówienia po fakturowanie dzięki integracji z Subiekt GT i wprowadziliśmy algorytm wyboru optymalnego magazynu. Efekt? Air-Com przeszedł od przestarzałych systemów do transparentnej, szybkiej sprzedaży z milionowym asortymentem w tle, minimalizując błędy i koszty, a przede wszystkim mocno wzmacniając lojalność klienta biznesowego poprzez indywidualne warunki handlowe. – mówi X z Ideo Software

Co zmieniło się po wdrożeniu?

  • Nowoczesne rozwiązania e-commerce skierowane do klientów biznesowych wpływają na wzrost sprzedaży i zwiększają lojalność kupujących.
  • Redukowane są koszty logistyczne, czy koszty związane z obsługą klienta.
  • System sprawnie i szybko obsługuje ponad milionowy asortyment w sklepie.
  • Procesy sprzedażowe są zautomatyzowane, a błędy operacyjne zredukowane do minimum.
  • Informacje o produktach – ich dostępności i cenach są obecnie bardziej transparentne.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas