Dowiedz się więcejBądź czujny! Uważaj na fałszywe faktury wystawione bez naszej wiedzy

Analiza UX

„Dobrze zaprojektowana strona skutecznie realizuje cele.”

Analiza użyteczności serwisu internetowego pozwala na zidentyfikowanie elementów strony pod kątem intuicyjności, przystępności nawigacji i komunikacji z użytkownikiem. Poprawność ich funkcjonowania przekłada się na zadowolenie internautów, a to z kolei na podniesienie współczynnika konwersji.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Marketing Internetowy, Badania i analizy
Porozmawiajmy

Budowanie biblioteki rekomendowanych rozwiązań UX musi opierać się na rzeczywistych danych. Są one uzyskiwane z podczas przeprowadzonych przez nas szczegółowych analiz danej marki, jej konkurencji i środowiska działalności oraz panujących trendów. Gromadzenie tego typu informacji jest procesem długofalowym, który odbywa się na kilku płaszczyznach. Podczas wyboru odpowiednich narzędzi i wyznaczania zakresu pracy opieramy się na wywiadzie, który wskazuje potrzeby i oczekiwania naszego Klienta względem współpracy.

Najczęściej korzystamy z dwóch rodzajów analizy eksperckiej: heurystycznej i wędrówki poznawczej. Podczas analizy heurystycznej ekspert bada wszystkie elementy na stronie przy wykorzystaniu naukowych zasad budowania serwisów. Jest to metoda nieskomplikowana, jednak wymagająca sporej wiedzy od specjalisty, który ją przeprowadza i formułuje wnioski. Z kolei wędrówka poznawcza to typ badania użyteczności oparty na zachowaniu potencjalnego użytkownika. Porusza się on po serwisie zgodnie z opracowanymi wcześniej scenariuszami. Badanie pozwala nam określić m.in. to, w jaki sposób użytkownik przechodzi między podstronami oraz czy poszczególne elementy nawigacji umożliwiają mu realizację celu.

Narzędzia analizy UX

Analiza UX bazuje na narzędziach i strategiach badawczych. W naszej pracy staramy się korzystać z takich, które przede wszystkim pozwalają na kompleksową ocenę sytuacji oraz wskazanie obszarów wymagających naszej ingerencji. Wśród tych narzędzi są m.in.:

  • Benchmark UX konkurencji – analiza otoczenia konkurencyjnego pozwala nakreślić silne i słabe strony serwisu Klienta oraz zaproponować rozwiązania umożliwiające budowanie przewagi rynkowej. Benchmarking pozwala na obserwację poczynań konkurencji, której działalność może być źródłem cennej wiedzy i inspiracji. Zależy nam bowiem na wdrożeniu rozwiązań na tyle skutecznych, by strona naszego Klienta z czasem maksymalnie realizowała swoje cele.
  • Analiza statystyk – dane pozyskane dzięki narzędziom takim, jak np. Google Analytics pozwalają nam na zdefiniowanie największych i najskuteczniejszych źródeł ruchu oraz wstępne nakreślenie schematów zachowań użytkowników. Analiza danych statystycznych jest niezbędna do wytyczenia kierunku działań oraz ich późniejszego wdrażania i ulepszania.
  • Analiza konsumentów – zrozumienie zachowań potencjalnych klientów, ale również stałych odbiorców, wiernych marce daje możliwości tworzenia i dostarczania produktu dopasowanego do ich oczekiwań. Analizy najczęściej przyjmują różnorodne formy, najczęściej są to ankiety, grupy fokusowe, wywiady pogłębione czy warsztaty prowadzone przez eksperta.
  • Eye tracking i heat maps (mapy cieplne) – narzędzia te pozwalają obserwować zachowania użytkowników podczas korzystania ze strony. Możliwa jest obserwacja w czasie rzeczywistym, czyli śledzenie nawigacji umożliwiające np. poznanie elementów zatrzymujących uwagę. Metoda ta, dzięki tego typu uzyskanym informacjom pomaga zaprojektować rozwiązania zwiększające zaangażowanie odbiorców.
  • Warsztaty – prowadzone przez naszego eksperta warsztaty z Klientem pomagają nakreślić cele stawiane przed nowym serwisem oraz przedstawić charakterystykę poszczególnych elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas współpracy. To także czas, w którym wspólnie wypracowujemy przyszłe kierunki działań.

Co zyskujesz?

  • Dopasowanie strony internetowej do panujących trendów. Oznacza to, że zaprojektowany przez nas serwis będzie atrakcyjny dla internautów wizualnie i użytkowo.
  • Wiedzę o konkurencji, która daje nie tylko przewagę, ale umożliwia tworzenie rozwiązań eliminujących niekorzystne posunięcia.
  • Poznanie słabych i silnych stron własnego serwisu, co pozwala przebudować stronę na podstawie całościowej oceny wszystkich funkcjonalności.
  • Wiedzę o zachowaniach użytkowników na stronie, która jest niezbędna do zrozumienia potencjalnych klientów i tym samym wdrożenia rozwiązań pod kątem użytkowania w przez nich witryny.
  • Bibliotekę rekomendowanych przez nas rozwiązań, która jest bazą najkorzystniejszych koncepcji dedykowanych konkretnej stronie.

 

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas