ZobaczNasi Klienci w Konkursie „Dyrektor e-Commerce Roku 2024"

Program lojalnościowy BONUSFERA

Kronospan to jeden z liderów produkcji materiałów dla branży meblarskiej i drzewnej. Produkty tworzone są w trosce o najwyższą jakość oraz z dbałością o środowisko naturalne. Firma realizuje ideę zrównoważonego rozwoju, wykorzystując innowacyjne rozwiązania i technologie. Kronospan posiada ponad 40 zakładów produkcyjnych w Europie, w Stanach Zjednoczonych i Chinach.

Wyzwania Klienta

Kronospan, posiadając już sporą bazę klientów kupujących hurtowo, zmagał się z koniecznością utrzymania lojalności tych klientów w obliczu silnej konkurencji. Dotychczasowe mechanizmy promocyjne, takie jak rabaty i kody rabatowe, okazały się niewystarczające, aby zatrzymać użytkowników wyłącznie przy serwisach Kronospanu, tj. kronosfera.pl i strefaplyt.pl.

Dlatego, zaistniała potrzeba stworzenia bardziej angażującego i długofalowego rozwiązania, które zapewniłoby dodatkowe korzyści i wzmocniło lojalność klientów biznesowych.

Zadania i cele

Aby sprostać wyzwaniom, podjęto decyzję o stworzeniu programu lojalnościowego, który miałby na celu m.in.:

  • Zwiększenie sprzedaży produktów oferowanych przez Kronospan.
     
  • Zwiększenie wskaźnika polecania produktów Kronospan przez wykonawców.
     
  • Nagradzanie najlepszych i najaktywniejszych klientów.
     
  • Stworzenie narzędzia pozwalającego na bezpośrednią komunikację z klientami.

Założenia programu lojalnościowego

  • Uczestnicy: Grupami docelowymi byli stolarze, architekci, projektanci oraz klienci Strefy Płyt.
     
  • Produkty: Wybrany asortyment produktów Kronospan.
     
  • Katalog nagród: Możliwość dodania dowolnej nagrody, z początkowym planem na kody BLIK (np. 25, 50, 100 zł).

Realizacja

W celu realizacji programu lojalnościowego, konieczne było przygotowanie kompleksowego systemu, obejmującego następujące moduły:

Moduł zarządzania uczestnikami:

  • Rejestracja w programie.
  • Zarządzanie zgodami uczestników.

Moduł nagrodowy:

  • Katalog nagród.
  • Proces zamawiania nagród.

Moduł raportowy:

  • Historia punktów użytkowników.
  • Historia zamówionych nagród.
  • Generowanie raportów do plików.

Moduł komunikacji:

  • Tworzenie landing page.
  • Przygotowanie regulaminów.

Moduł promocji:

  • Informowanie o korzyściach za zamówienie produktów biorących udział w programie w katalogu produktów i koszyku.

Korzyści dla Klienta

  • Zwiększenie sprzedaży – poprzez aktywizację zakupową wśród stałych klientów.
     
  • Wzmocnienie relacji z klientami – dzięki bezpośredniej komunikacji i systemowi nagradzania.
     
  • Większa lojalność – klienci byli bardziej skłonni do powrotu na platformy Kronospanu.
     
  • Pozyskanie bazy aktywnych użytkowników – umożliwiającej celowanie konkretnymi promocjami i nagradzanie za uczestnictwo.
     
  • Większe możliwości tworzenia akcji promocyjnych i schematów lojalnościowych – poprzez elastyczny system zarządzania promocjami i nagrodami.

Program lojalnościowy dla Kronospan okazał się skutecznym narzędziem zwiększającym sprzedaż, wzmacniającym relacje z klientami oraz poprawiającym wskaźnik poleceń. Dzięki kompleksowemu podejściu do realizacji projektu, Kronospan mógł zaoferować swoim klientom dodatkowe korzyści i utrzymać ich lojalność na wysokim poziomie.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas