-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
- 500 067 462
Pomiar efektywności komunikacji wewnętrznej to jedno z wyzwań, z którymi mogą zmagać się organizacje chcące poprawić wydajność pracy swoich pracowników.
Uzyskanie odpowiedzi na temat wad i zalet obecnie stosowanych rozwiązań możliwe będzie jednak dzięki korzystaniu z odpowiedniego intranetu.
Znaczenie efektywności komunikacji wewnętrznej w firmie
Komunikacja wewnętrzna to jeden z aspektów, na które zwraca uwagę coraz więcej przedsiębiorstw. To od efektywności wymiany informacji pomiędzy pracownikami zależy w dużej mierze to, czy zatrudnione osoby będą świadome celów i wartości firmy, czy będą wiedziały o wszystkich zachodzących zmianach oraz czy będą skutecznie realizowały swoje zadania.
Dodatkowo wydajność komunikacji wewnętrznej w organizacji wpływa na motywację zespołu i na tempo wdrażania nowych pracowników. Na duże znaczenie komunikacji wewnętrznej dla efektywności firmy wskazują liczne badania i raporty. Jak wynika z danych zgromadzonych przez McKinsey Global Institute, optymalizacja tego obszaru polegająca między innymi na wdrażaniu odpowiednich technologii pozwala na podniesienie produktywności zatrudnionych osób nawet o 20-25%.
Świadomość wpływu efektywności wymiany informacji na sukces przedsiębiorstwa mają również sami pracownicy. Jak wskazują dane emplo, aż 71% z nich uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami.
Organizacje, którym zależy na maksymalizacji efektywności, powinny więc podjąć działania pozwalające na optymalizację procesów związanych z wymianą informacji. Jednym z ważnych kroków jest wdrożenie efektywnego systemu komunikacji wewnętrznej w firmie.
Komunikacja wewnętrzna w firmie – narzędzia
Specyfika funkcjonowania współczesnych organizacji sprawia, że tradycyjne metody komunikacji wewnętrznej przestają być wystarczające.
Aby pracownicy mogli wydajnie wykonywać swoje zadania, muszą mieć łatwy dostęp do wiedzy firmowej i dokumentów oraz możliwość szybkiego zapoznania się z wszelkimi zmianami i aktualnościami. Utrzymanie wysokiej efektywności komunikacji wewnętrznej w firmie bez zastosowania odpowiednich narzędzi, jest więc często bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.
Jakie narzędzia mogą ułatwić dostęp do wiedzy i zoptymalizować proces wymiany informacji? Praktycznym systemem, którego wdrożenie może przynieść bardzo dobre efekty, jest z pewnością intranet.
Tego rodzaju platforma wewnętrzna daje uprawnionym osobom błyskawiczny dostęp do firmowej bazy wiedzy, formularzy, bazy teleadresowej pracowników do aktualności. Każdy pracownik w ciągu kilku chwil może dotrzeć do dokumentów, których szuka oraz zapoznać się z wszystkimi nowymi informacjami.
Dodatkowo dobrze zaprojektowany system oferował będzie jeszcze więcej funkcjonalności poprawiających efektywność zatrudnionych osób. Z poszczególnymi możliwościami tego oprogramowania zapoznać można się na stronie Intranet – przykłady.
Wdrożenie intranetu może więc zapewnić wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i kadrze zarządzającej. Czy możemy jednak zweryfikować to, czy i w jakim stopniu implementacja przełożyła się na wzrost efektywności komunikacji wewnętrznej?
dla swojego projektu?
Efektywność komunikacji wewnętrznej – jak można ją zmierzyć?
Pomiar efektywności komunikacji wewnętrznej może wydawać się początkowo bardzo skomplikowanym zadaniem. Konieczne jest w końcu określenie trudnych do wymiernego przedstawienia czynników za pomocą liczb, pozwalających na przeprowadzenie analizy. W rzeczywistości jednak z pomocą odpowiednich narzędzi jesteśmy w stanie zbadać to, jak efektywny jest aktualny obieg informacji oraz jak jego wydajność zmienia się po wdrożeniu konkretnych działań.
Niezbędne będzie w tym celu wyznaczenie odpowiednio sformułowanych wskaźników KPI. To, jakie czynniki powinniśmy mierzyć, zależy od specyfiki danego przedsiębiorstwa. Rozważyć możemy weryfikację między innymi takich wskaźników jak:
- liczba osób, które zapoznały się z konkretnym dokumentem lub informacją;
- czas przeznaczony na procesy komunikacji wewnętrznej;
- aktywność i zaangażowanie pracowników;
- satysfakcja pracowników z komunikacji wewnętrznej.
Aby móc wydajnie kontrolować te oraz inne wartości, konieczne jest korzystanie z odpowiedniego narzędzia komunikacji w firmie. Również w tym przypadku duże możliwości zapewnić może odpowiedni intranet.
Jak intranet może pomóc w mierzeniu efektywności komunikacji?
Intranet to narzędzie, które pozwala nie tylko na poprawę komunikacji wewnętrznej, ale także na pomiar jej efektywności. W jaki sposób może się to jednak odbywać?
Korzystając z profesjonalnego systemu takiego jak Intranet Ideo, jesteśmy w stanie śledzić statystyki związane z działaniami użytkowników. Sprawdzić możemy więc na przykład liczbę wejść na daną stronę oraz liczbę komentarzy i lajków. Dodatkowo możemy pozwolić pracownikom na wyrażenie swojej opinii w formie ankiet.
Dzięki śledzeniu konkretnych danych będziemy więc w stanie ocenić obecną efektywność komunikacji wewnętrznej. Wiedza na temat aktualnych wyzwań i trudności pozwoli nam natomiast na wdrożenie odpowiednich zmian oraz na badanie skuteczności naszych działań.
Wybierz Intranet, który poprawi efektywność komunikacji i pozwoli ją mierzyć
Implementacja intranetu to działanie, które z pewnością pozwoli na poprawę efektywności przepływu informacji w organizacji. Samo wdrożenie narzędzi komunikacji wewnętrznej w firmie to jednak nie wszystko. Aby osiągnąć najlepsze efekty, konieczne jest także badanie skuteczności podejmowanych działań oraz odpowiadanie na pojawiające się wyzwania.