Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Polityka prywatności Chatbot

   

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Chatbot dostępnego na stronie https://www.ideo.pl/ i jest zgodna z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE (dalej „RODO”) w zakresie przetwarzania danych osobowych. 


1. Administratorem danych osobowych jest: 

Ideo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Nad Przyrwą 13, 35-234 Rzeszów, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000258459, posiadająca numer NIP: 5170178188 oraz REGON: 180140253, kapitał zakładowy w wysokości: 250 000,00 zł (dalej jako „Spółka”). 


2. Kontakt z Inspektorem Danych Osobowych 

Kontakt z Inspektorem w sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Spółkę, w tym realizacji Twoich praw wynikających z RODO możliwy jest pod adresem e-mail: odo@ideo.pl.  


3. Zakres przetwarzanych danych 

Informacje, które może gromadzić Chatbot obejmują: 

  • Cały tekst wprowadzany do Chatbota (np. podpowiedzi, pytania) 
  • Pliki cookie urządzenia i przeglądarki 
  • Dane dziennika (np. adres IP) 
  • Inne dane, które zdecydujesz się wprowadzić dobrowolnie 

Chatbot  nie żąda od użytkowników podawania jakichkolwiek danych osobowych. Jeżeli użytkownik rozpoczyna użytkowanie aplikacji lub podczas interakcji zdecyduje się na podanie danych w postaci np. imienia, nazwiska, adresu e-mail, numer telefonu wówczas zebranie tych danych będzie odbywało się na zasadzie dobrowolnej i świadomej zgody użytkownika. 


4. Podstawa prawna przetwarzania 

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie: dobrowolnej zgody użytkownika z (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) natomiast w celu umożliwienia Państwu korespondencji z Chatbot na naszej stronie internetowej podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na obsłudze bieżących zapyta użytkowników. 


5. Cele przetwarzania danych 

Dane osobowe są przetwarzane w celu: Udzielania odpowiedzi na zapytania użytkowników oraz prowadzenia korespondencji w tych sprawach. 


6. Odbiorcy danych osobowych: 

Twoje dane mogą być przekazywane: Podmiotom wspierającym nas w realizacji usług (Azure Open AI), Organom ścigania lub innym instytucjom, jeśli wymagają tego przepisy prawa. 


7. Gromadzone dane będą przetwarzane tak długo, jak długo wymaga cel, dla którego zostały zebrane – jednak nie dłużej niż pozwoli na to zgoda użytkownika. 

Konwersacje będą przesyłane i przechowywane w Open AI  przez maksymalnie 60 dni. Przechowywanie ma celu wyłącznie weryfikację poprawności działania bota i jego ewaluacji oraz zdefiniowanie tematów zainteresowań grupy użytkowników. Dane te nie są wykorzystywane do rozwoju samego AI (nie są wykorzystane w procesie automatycznego uczenia). 


8. Użytkownik w związku z przetwarzaniem jego danych ma prawo: 

a. dostępu do danych, 

b. sprostowania danych, 

c. usunięcia danych, 

d. ograniczenia przetwarzania danych, 

e. przenoszenia danych do innego, wskazanego podmiotu, 

f. sprzeciwu wobec przetwarzania danych, 

g. prawo cofnięcia zgody (gdy podstawą przetwarzania jest zgoda). 

h. prawo skargi do organu nadzoru – polskim organem nadzoru jest Prezes Urzędu Ochrony danych Osobowych. 

 

9. Dane nie są przetwarzane dla celów zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym – nie są przetwarzane w celu profilowania. 
 

10. Dbałość o ochronę danych użytkowników – korzystam z usług sprawdzonych dostawców hostingu, z którymi zawarte zostały odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych wg RODO. Połączenie z serwerem jest realizowane w technologii SSL (Secure Socket Layer – protokół "https"). 

11. Chatbot oraz strona www wykorzystuje pliki cookies. 

1. Czym są Cookies | Pliki Cookies (dalej również „ciasteczka”) to dane informatyczne przesyłane przez stronę internetową i przechowywane na urządzeniach końcowych użytkowników takich jak komputery, telefony albo tablety. Pliki Cookies występują najczęściej w formacie tekstowym. Dane zawarte w plikach Cookies pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową lub aplikację.

Na podstawie informacji zawartych w ciasteczkach strona internetowa zostanie dopasowana do specyfiki technicznej Państwa urządzenia. Dzięki temu będzie w stanie dostosować swój wygląd do rozmiaru ekranu oraz rodzaju i wersji przeglądarki internetowej.

Pliki Cookies umożliwiają także spersonalizowanie funkcjonalności stron internetowych poprzez indywidualnych potrzeb użytkowników. Na przykład: pozwalają na wyświetlenie strony internetowej domyślnie w języku danego użytkownika. Ciasteczka co do zasady zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikatowy numer. 

2. Czemu służą ciasteczka | Poniżej prezentujemy typowe funkcjonalności, obsługiwane dzięki informacjom wykorzystywanym przez ciasteczka. 

  • Dostarczają danych o specyfikacji technicznej urządzenia końcowego – np. komputera, telefonu albo tabletu w celu dostosowania wyglądu strony internetowej. Dzięki temu funkcjonują one prawidłowo niezależnie od rodzaju, modelu i wersji urządzenia oraz oprogramowania wykorzystywanego przez użytkownika. 
     
  • Pozwalają na dostosowanie funkcjonalności stron internetowych do potrzeb Użytkownika. Na przykład: umożliwiają dokonanie wyboru preferowanego języka, powiadomień albo reklam. 
     
  • Umożliwiają optymalizację sposobu korzystania ze stron internetowych. Zapisują informacje dotyczące wyborów użytkownika w zakresie profilowania reklam, ustawień języka, wykorzystywanej przeglądarki, powiadomień itp. Dzięki temu Użytkownik konfiguruje stronę internetową tylko raz – zamiast przy każdym kolejnym wejściu na stronę. 
     
  • Pełnią funkcję dodatkowej warstwy zabezpieczeń uniemożliwiając dostęp osobom nieuprawnionym. 
     
  • Umożliwiają gromadzenie danych statystycznych na podstawie których administratorzy ulepszają swoje strony internetowe. Mogą one dotyczyć np. ilości czasu spędzanego na stronie albo częstotliwości z jaką użytkownicy korzystają z różnych funkcjonalności. Zebrane w ten sposób informacje są następnie wykorzystywane do poprawiania struktury i treści stron internetowych. 
     
  • W niektórych przypadkach, pliki Cookies ułatwiają identyfikację Użytkownika którego zachowania zawierają znamiona, czynów zabronionych. 
     
  • Dostarczają danych pomagających zapewnić dopracowanie i sprawne działanie stron internetowych. Na przykład umożliwiają badanie ruchu i występowanie anomalii typu rozproszonej odmowy usługi (tzw. ataki DDoS). 

Użytkownik może w dowolnym czasie usunąć wybrane lub wszystkie cookies, albo zmienić ustawienia swojej przeglądarki w zakresie obsługi cookies. Należy jednak pamiętać, że zmiany ustawień cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności aplikacji, a w skrajnym przypadku – nawet uniemożliwić korzystanie z Chatbota. 

Dokładna charakterystyka plików cookies zamieszczona jest na platformie zarządzania zgodami na pliki cookies, jaka zostaje wyświetlona Użytkownikowi przy pierwszym wejściu na stronę internetową aplikacji. 

12. Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO/GDPR). 

13. Niniejsza polityka prywatności odnosi się wyłącznie do informacji gromadzonych przez Chatbot strony https://www.ideo.pl/ Polityka prywatności może ulegać zmianom, które będą publikowane na tej stronie z odpowiednim wyprzedzeniem.